{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

At få skuldrene på plads {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.
Jeg er begyndt at ride en hoppe på 6 år (redet sammenlagt MAKS 1,5 år)
Hvor jeg har problemer med at hun løber ind i volten, jeg kan simpelthen ikke få hende til at runde sig korrekt omkring min schenkel..
Hun flytter sig ganske enkelt ikke ordentlig for schenklen. Jeg har derfor taget hul på schenkelvigninger, og versader (hendes ejer har ikke redet sideførende bevægelser på hende) disse øvelser forstår hun egentlig fint nok.. men har selvfølgelig svært ved at gøre det korrekt mere end 5-7 trin, på grund af manglende styrke.
Jeg havde så håbet at jeg kunne overfører noget af dette til volterne.. det har også hjulpet en smule, men ikke så meget som jeg havde håbet..
Hvad tænker i at jeg skal gøre? da jeg syntes jeg er lidt på bar bund?
Har i nogen fifs?
Det skal siges at jeg begynder at ride undervisning på hende om 14 dage, så dette er jeg opmærksom på! smiley

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få skuldrene på plads
  • #1   16. sep 2014 Lær hende at flytte sig for pres, fra jorden af smiley

  • #2   16. sep 2014 jamen det kan hun godt, og det er derfor jeg så forsøger med versader ol.
    men det næste problem er nok at hun mister fremad driften..


  • #3   16. sep 2014 Min ven af en "unghest" kan heller ikke runde sig rundt i en volte og det føles som om, at han "vælter" udad. Jeg har fundet ud af, at det er fordi at han ikke kan krydse over benene, særlig godt i hvertfald. Så jeg træner pt. på at få hans forben spredt ad, altså så han kan træde ordentligt over (han kan tildels godt hvis vi går til siden i skridt, men ellers ikke) Så jeg sørger for at han tager nogle skridt, stopper ham så samtidig med eks. at dreje ham til højre, så han ligesom får højre forbenlængere ud end plejer hvis vi bare stopper, så vi på den måde kan få skilt forbenene mere og mere ad, de vil jo gradvist kunne blive skilt mere og mere ad.

    Jeg ved selvfølgelig ikke om det er noget der kan hjælpe dig, men måske? Det er i hvert fald et "problem" hos mange heste at de står lidt smalt fortil, så det har svært ved rigtig at træde over, ikke kun i sidebevægelser, men også bare i en volte smiley


  • #4   16. sep 2014 Min hoppe begyndte at gøre sådan... Kiropraktor + bindevævsmassør fik styr på skidtet (Y)

    Når jeg bøvler med noget fysisk enten i ridningen eller jordarbejdet starter jeg ALTID med at kontakte en behandler - og i 99 % af tilfældene har de fundet årsagen og fikset det på enkelte behandlinger. Jeg vil hellere starte med at kontakte en behandler så snart jeg registrerer et "problem" - til dels fordi hesten rent faktisk kan have spændinger (som kan gøre ondt) og til dels fordi jeg ved at jo hurtigere man kontakter en behandler jo færre behandlinger skal der til. Er der så ikke et fysisk problem, som kan være årsag til adfærden ja så kan jeg med god samvittighed træne videre og se på andre løsninger smiley

    God vind! smiley


  • #5   16. sep 2014 Har du fået tjekket sadlen?

    Min hest har nemlig haft de samme problemer og hun kunne faktisk ikke runde sig rundt, fordi sadlen sad og trykkede hende på skulderene. Vi opdagede det ved at hun kunne uden sadel, men ikke med. smiley


  • #6   16. sep 2014 Hun har haft kiropraktor og sadelmager så det skulle være helt tip top.. smiley

  • #7   16. sep 2014 Jamen så er det bare at træne sig ud af det, hvis der ikke er noget at komme efter.
    Jeg bruger gerne en pisk, som ekstra hånd, enten ligger jeg den på hende når hun ikke runde sig, og ellers har jeg lagt den foran ved skulderen, så den ikke kan smutte.

    Men man må jo prøve sig lidt frem. smiley


  • #8   16. sep 2014 Prøv noget undervisning i centreret ridning. Findus har samme problem og det har hjulpet os rigtig meget at få hjælp af Eva Tirstrup som underviser i dette.

  • #11   16. sep 2014 Hvor lange er hesten redet hos dig?

    Jeg tænker det er forbi hesten slet ikke har styrke og balance nok?



Kommentér på:
At få skuldrene på plads

Annonce