{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikketræning med hest?
  • #1   20. sep 2014 Jeg klikkertræner min unghest, og gjorde det også med min part. De forstår det begge, og jeg er super glad ved den ISÆR mht. indlæring af nye ting. smiley

  • #2   20. sep 2014 Okay. For har ingen erfaring med det selv. Ejer ikke engang en klikker så..

  • #3   20. sep 2014 Jeg har meget erfaring med klikkertræning, og bruger det også når jeg underviser og hjælper folk med deres heste..

  • #4   20. sep 2014 Selvfølgelig forstår hesten det, det er den nemmeste måde at træne alle pattedyr på, jeg bruger kæikkertræning til AL indlæring på både mine heste og den jeg træner - Har kastet mig ud andre arter end heste og hunde, høns er lidt langsomme men forstår det og kan lære øvelser, og har lige købt rotter tidligere på ugen for at træne dem også.

    Men, jeg vil virkelig anbefale dig at sætte dig ordentligt ind i det før du kaster dig ind i det, for det skylder vi vores heste. Mange kaster sig ud i det og det medfører bare frustrerede og sure heste. Kan anbefale Alexandra Kurlands bog "Klikkertræning af heste" og ellers hendes serie på Epona.tv smiley


  • #5   20. sep 2014 Tak Linette.. Forresten har jeg også skrevet til din brevkasse.. smiley

  • #6   20. sep 2014 Ah, jeg skal nok få svaret, er lidt bagud! smiley Har haft utrolig travlt og så ramt af sygdom. Men det næste jeg tænker at ville lave på min fb side er noget introduktion til klikkertræning for at undgå folk der kaster sig ud i det uden at vide det man bør smiley

  • #7   20. sep 2014 Det ville være super dejligt. Har self allerede liket din facebookside for måneder siden! smiley

  • #8   20. sep 2014 Klikkertræning er en super god ting hvis du har øje for at den kobles korrekt sammen med negativ forstærkning. Det kan også bruges som fri shaping, dog kan hestene ind i mellem blive ret frustrerede, og derfor kan negativ forstærkning være vigtigt, og så bruge klik og godbid som en ekstra forstærkning (positiv forstærkning)

  • #9   21. sep 2014 Man kan nemt bruge det uden negativ forstærkning, og ellers så bruger vi jo allerede negativ forstærkning med ALT vi laver med hestene, det er ikke muligt uden. Jeg indlære ofte ting ren operant, og det fungere altså upåklageligt, men så skal man også have 100% styr på det.

Kommentér på:
Klikketræning med hest?

Annonce