{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

kort sadel {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Efter at have søgt en hel masse omkring sadler og kikket på en hel masse, søger jeg nu råd hos jer. Der er spørgsmål både til bomsadler og bomløse ..

Jeg har brug for en sadel der er max 43 cm, mellembred bom og samtidig med et ok sæde til mig. Har før redet i 16,5", og tror ikke den kan være meget mindre.

Hvilken bomsadel har I erfaringer med? Aller helst vil jeg gerne have en med cair, så info om wintec sadler har stor interesse. Men kan os være en der er uldstoppet lige er sagen... skriv hvad du ved om diverse korte sadler med flrksibel bom, altdå ikke den stive træbom fx! Har brug for lidt ny inspiration og udgangspunkt .. smiley

Angående bomløse - kan barefoot fx cheyenne godt bruges til dressur og spring? Ikke det helt vilde og seriøse ridning, men bare for hyggen.. smiley

Mvh Therese smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kort sadel
  • #2   3. okt 2014 Barefoot Cheyenne er jeg ret sikker på er for lang til det du efterspørger, og personligt bryder jeg mig ikke om barefoot sadlerne generelt. Men du kan i hvert fald godt bruge den til dressur. Spring ved jeg intet om.

    43cm er godt nok kort. Jeg tænker Prestige D1 (svinedyr, desværre, men fantastisk sadel), Baloun (bomløs) eller måske noget islændersadel - de fås i ret dressur-agtige modeller efterhånden, men er generelt rimelige allround sadler. Jeg kan dem ikke allesammen, men ville selv starte med Park Hall (jims sadelmageri). Jeg mener at draupnir (også dyr) er meget kort. Eques Sella 17" har en anlægsflae på 44cm, så 16,5" må passe dine krav.

    Kentaur Ithaka skulle også være kort, men hvor kort ved jeg desværre ikke.

    Jeg synes at have hørt at Wintec er ret lange, og at mange blander sædestr sammen med anlægsfladen? De kalder deres islændermodel ultrakort, men den er på 44-45, hvilket ikke er vildt i islænderregi.


  • Susanne T
    Susanne T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   3. okt 2014 Hej
    Hvis du vil ha en sadel som du kan få kort og kan laves om efter som hesten udvikler sig, kan jeg varmt anbefale Hubertus fra Tyskland han kommer til Danmark ca hver 3 mdr,og laver selv alle sine sadler, jeg siger dig han er dygtig han lægger sadel på man rider han ser på og retter til og lige pludselig kan man mærke som det er en sugekop du har lagt på, det har jeg aldrig prøvet, det er alle pengene hver. Hvis du går ind på www.heikewilde.dk så kan du læse mere om dem Sanne.


  • #4   3. okt 2014 Susanne

    Det er OS sadlerne, ikke? Dem har jeg også kun hørt godt om.


  • Susanne T
    Susanne T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   4. okt 2014 Nej det er det ikke den hedder Hubertus men har du været inde på den side jeg skrev ???. Jeg tror vi er 7 der har den hvor jeg står alle er ovenud tilfreds. En super sadel at sidde i den kan jo laves til dig så den passer til hesten.
    Mvh Sanne


Kommentér på:
kort sadel

Annonce