{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Nedsidning hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har lige for en måned siden fået ny hest med en helt anden trav, hun er mere frisk og løfter benene i modsætning til min gamle som gik og sled lidt....
Men.... min nedsidning er mega dårlig n¨år jeg ikke får hende til at trave mega langsomt....
Kender i nogen gode tips og tricks til hvordan jeg kan få redet nedsidning på hende (ved selfølgelig godt at man skal blive ved og øve sig) men hvis der var noget andet man kunne gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning hjælp!!!
  • #1   16. nov 2014 Start med bare at ride letridning - og ikke koncentrer dig så meget om nedsidningen ( man ender ofte med ikke at kunne give de rigtige hjælpere, når man har svært ved at sidde ned rigtigt) - det ville være synd, at din nye hest (tillykke) pludselig blev svær og ugidelig pga. "Svær" ridning.
    Lover dig - inden længe finder du takten - og så sidder den lige i skabet lige pludselig smiley


  • #2   16. nov 2014 Du kan også få nogen til at longerer din hest, med dig på ryggen, uden bøjler. Det syntes jeg virker rigtig godt! smiley

  • #4   16. nov 2014 At ride en masse uden bøjler hjælper virkelig!
    Jeg havde også rigtig svært ved at sidde ned på min part i starten, men det hjalp virkelig at ride uden bøjler! smiley


  • #5   16. nov 2014 Hvis det ikk har hjulpet om et par måneder, skal du måske overveje om sadlen er rigtig til dig. Jeg skiftede sadel og wupti- Jeg kan sidde ned nu smiley Men indtil da ville jeg ride hesten langsomt, så du kan sidde ned, og så øge tempoet stille og roligt.

  • #6   16. nov 2014 Da jeg fik min med er kæmpe rygsving, kunne jeg heller ikke sidde ned på hende. Så jeg startede med letridning indtil jeg følte at jeg havde fuldt ud styr på Det med balance og det hele. Derefter begyndte jeg stille og roligt at sidde ned, først var det bare en 20 meters volte og det gjorde jeg indtil jeg sad som jeg skulle og så øgede jeg langsomt længde/tiden på nedslidning og en dag der sad jeg der bare uden problemer smiley

    Skal lige siges at vi (mig og min underviser) gik så langsomt frem da hun kun var 5 og ikke alderssvarende uddannet smiley


  • #7   16. nov 2014 Jeg på prøve at smide mine bøjler i denne her uge smiley
    Kan nok fåmin træner til at arbejde i longe med hende smiley


  • #9   16. nov 2014 Rid uden stigebøjer, eller slip tøjlerne og hold fast med hænderne i sadlen imens hesten traver. Det hjalp mig!

  • #11   16. nov 2014 Laura, man skal ikke holde i sadlen - tag fat i manen i stedet for så du ikke kommer til at trygge hesten i ryggen når du kommer ud af balance.

  • #12   20. nov 2014 Prøv at slippe bøjlerne og så hold fast i sadlen, man føler sig som en nybegynder men det hjælper;-)

  • #13   20. nov 2014 Prøv at blive longeret uden bøjler eller tøjler. Så skal du enten have armene ud til siden eller hold fast i sadlen smiley
    Lavede også sådan et emne engang, og jeg har bare øvet, slidt og svedt. Det tager tid, men det skal nok komme. Jeg prøver bare at drive så meget så muligt, og så sætter jeg bøjlerne et par huller op, da mine ben altid plejer at glide op smiley


  • #14   20. nov 2014 Hvis man holder i sadlen kommer man jo 100% til at trykke kopfjernet ned i ryggen på hesten eller generelt gøre det ubehageligt for hesten hver gang man kommer ud af balance - min egen pony sorteper begynder eksempelvis at småbukke hvis du tager fat i sadlen hvilket er hans måde at sige at det her altså gør ondt, så det kan jeg ikke anbefale at man gør.

  • #15   20. nov 2014 Jeg mente ikke at man desideret skal holde fast i sadlen, men at man kan holde hænderne der.

Kommentér på:
Nedsidning hjælp!!!

Annonce