{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Nedsidning, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hjælp mig! smiley

Jeg kan ikke sidde ned på min pony, når jeg ridder med bøjler... s: Og det bliver lidt problematisk, nu når jeg for en gang skyld skal starte dressurstævne.
Har I evt. et tip, til hvad jeg kan gøre? Det er kun i trav, nedsidning, der er problemer, og kun når jeg rider med bøjler.

Håber I kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning, hjælp!
  • #1   28. okt 2011 Sæt dig MEGET langt tilbage (: Virkelig langt (: Tag så hænderne lidt ekstra op, og så skub rigtig godt med sædet (: Kom så langt ned og tilbage som muligt (: Det gør det let i starten, og langsomt kan man komme længere og længere op og sidde (:

  • #2   28. okt 2011 skift sadel smiley hvis du traver fint uden bøjler, og du ikke kan sidde korrekt med benene så det nok sadlen som ikke passer dig.

    Og ja ellers er det evt. prøv nogle andre bøjler, man kan evt. sætte den der gummi ting på bøjlerne som hjælper med at dreje benene korrekt.

    God træning for det jo ellers den eneste vej frem smiley


  • #3   28. okt 2011
    Er hesten afslappet og har ryggen med? For en hest der er spændt og stiv, kan man ikke sidde ned på, det gør det meget svære.

    Har du prøvet at komme ned i langsomt tempo ( gør det lettere at sidde på hesten ), give løse tøjler så du ikke holder balancen i dem og sætte dig ned 2-3 skridt ad gangen op i letridning igen, så sidde ned 2-3 gange mere.

    Det er skide svært hvis man er vant til en uden rygsving og gang.. Men øvelse og træning gør mester smiley


  • #4   28. okt 2011 Prøv at sætte dine bøjler et hul eller to ned så du på den måde kommer mere ned omkring hesten , det virker næsten altid har undervist på denne måde , i starten tror man at man falder af men prøv nu bare smiley

  • #5   28. okt 2011
    Vivi - for lange bøjler gør efter mmin erfaring det meget svære at sidde ned smiley


  • #6   28. okt 2011 Enig med Vivi! og så klem med lårene og læn dig evt. en smule mere tilbage? du ved jeg jo ikke lige hvordan du sidder? :o)

  • #7   28. okt 2011 *Nu ved jeg jo..

  • #8   28. okt 2011 Jeg synes nu også du skal prøve at sætte bøjlerne ned. Ikke for meget men nok. Da dine bøjler så ikke sidder og "skubber" dig op. Og så husk at trykke hælene ned. (-:

  • #9   28. okt 2011 Ned med bøjlerne, og så er det bare at øve sig! Det er pisse hårdt, men det er den eneste måde at lære det på smiley

  • #10   28. okt 2011 Bøjlerne skal måske være længere så du kan strække bene ordentlig og læne dig rigtig tilbage samtidig med at du bedre kan klemme knæene. Du skal forestille dig at du bliver længere end du smiley

  • #11   29. okt 2011 Mange forskellige svar smiley Tak; tror jeg vil følge alle jeres svar, men samtidig træne det vildt sygt meget smiley

    - Men nu har ponyen ikke så meget gang, og han spænder op i nedsidning, fordi jeg sidder som en sæk kartofler. Det med længere bøjler, får mig egentlig til at sidde værre... (Det er derfor jeg ofte har redet uden bøjler. Min sadel er en af det helt billige lædersadler fra hooks.. (dem til 1500,- tror jeg..)

    Men igen, tak for svarene, jeg vil i den grad prøve dem smiley


  • #12   30. okt 2011 Jeg ville få en sadelmager ud og tjekke om sadelen overhovedet passer jer to! smiley Selvom sadel er billig kan det jo godt være den passede!
    Hesten spænder måske også op pga. smerter fra sadlen?

    Så ville jeg træne hesten i at slappe mere af og bruge sin ryg! Rid ham/hende evt. ned og frem for løs tøjle. Og få den til at bruge bagparten aktivt. Lav letridning med enkelte skridt i nedsidning og så op i letridning igen. Sådan kan du fortsætte mens du øger nedsidningen i takt med at du bliver bedre! smiley Det er ikke kun dig der skal vænne dig til nedsidning men også din hests ryg!


  • #13   30. okt 2011 Følg hestens gang smiley

  • #14   1. nov 2011 Har forsøgt at bruge en anden sadel smiley Rider nu med en 25-årig Kieffer, Grand Prix. Mine 'trænere' siger at jeg sidder som en dronning smiley Føler og syntes også at det går 90% bedre smiley
    - Tak for tippet x)


Kommentér på:
Nedsidning, hjælp!

Annonce