{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Undervisning af berider - dilemma. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har fået opopstaldet min unge nyindkøbte fjordhest på et rigtig fint sted - hvor jeg som skovtursrytter der bare har lallet rundt ikke passer så godt ind mellem alle andre der bare rider så flot.

Min fjordhest er ung og kan ikke rigtig noget endnu. Jeg har aldrig gået op i dressur og sidder nok ikke super flot. Så jeg tænkte at det ville være en god idé med noget ene undervisning siden der er en berider på stedet, men jeg aner ikke hvor meget man skal kunne i forvejen. Forventes der at man allerede sidder pænt? Indrømmer at jeg er vildt bange for at blive kigget mærkeligt på når jeg kommer lallende på min fjordhest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervisning af berider - dilemma.
  • #1   18. nov 2014 Der forventes ingenting. Du skal bare komme som du er og så tager i den der fra (:

  • #2   18. nov 2014 For at være helt ærlig, så tror jeg det kommer an på beridderen.

    Nogle er ligeglade, andre vil kigge skævt. Men kender ikke din berider, så det kan/vil jeg ikke udtale mig om smiley


  • #3   18. nov 2014
    Kommer an på underviseren - der er nogen der har nogle sjove meninger om hvem de vil bruge tid på. Jeg tænker også at du ville få lige så meget ud af en billigere underviser der ikke nødvendigvis er berider...


  • #4   18. nov 2014 Jeg får hold undervisning ved berider (vi er to på holdet så der er fin plads)
    Da jeg startede for 3 måneder siden kunne jeg sidde på hesten og styre hende rundt for tøjlen. Hesten tullede rundt som en Lama og jeg galopperede slet ikke. Min opstilling var tæt på katastrofal.

    Jeg har rykket mig helt vildt, galoppen er nu blevet helt fin. Jeg har lært helt vildt meget så det kan kun anbefales. Men er du i tvivl så snak med berideren om det og
    hør hvad han siger

    Du kan også altid overveje at få en underviser ud der ikke nødvendigvis er berider. De kan være bedre til at undervise og også noget billigere


  • #5   18. nov 2014 hvis ikke den pågældende berider vil hjælpe dig, der hvor du er, er personen ikke sit job værdigt ( min mening) dine penge er præcis ligeså gode som andres smiley skynd dig at booke en tid, hvis berideren ikke vil hjælpe dig, må h*n melde ud allerede når du spørger om en tid


    Husk på at langt de fleste beridere lever af at undervise, og har jobbet fordi de brænder for det!


  • #6   18. nov 2014 Du siger det som det er, og så starter i med de basale ting. Selv de dygtigste ryttere kommer til at øve de basale ting fra tid til anden, så du skal ikke føle dig pinlig berørt over at blive tæsket igennem din holdning eller tøjleføring, eller at have hele undervisningstimer der KUN handler om start/stop. Selv den dygtigste rytter får pudset den slags op fra tid til anden. smiley


    Og tænk på det sådan her - jo bedre du stille og roligt bliver, des minde vil du føle at du "laller". smiley


  • #7   18. nov 2014 Der forventes ingenting, du får jo netop undervisning for at lære! Kom du bare igang, du bliver glad for det i længden!

  • #8   18. nov 2014 Du skulle prøve at snakke med berideren om det. Vær åben om at du ikke er den dygtige dressurrytter, men gerne vil blive bedre.
    Nogle undervisere foretrækker at undervise folk der har et mål og gider øve sig fra gang til gang, andre er ligeglade.
    Men det er sjovt at få undervisning og sundt for ens egen ridning at sætte sig nogle mål med sin ridning. Hvis du vil blive en bedre rytter, så er vejen frem også undervisning - underviseren forventer jo ikke du kan det hele på forhånd, for så bliver det kedeligt at undervise smiley


  • #9   18. nov 2014 ALTSÅ for det første - så er der jo en grund til at man får undervisning = det er for at blive bedre..? Så giver det jo "ingen mening" hvis man føler sig for dårlig til at ride undervisning??

    For uden undervisning - hvordan skal man så blive bedre??

    Jeg synes du skal bestille en prøvetime hos pågældende berider og finde ud af om i harmonere sammen smiley


  • #10   18. nov 2014 Tak. I bekræftede lige at jeg burde gå i gang. smiley Jeg snakker med berideren nu her - han virker ihvertfald flink.
    Indrømmer da at jeg har Været så berørt over min ridning at jeg kun er i hallen når ingen andre er der.. og det holder jo ikke i længden. smiley


  • #11   18. nov 2014 af ren nysgerrighed, må man høre, hvem det er ? smiley

  • #12   18. nov 2014 Jeg har altid været skovtursrytter pga min hest ikke måtte andet. Derfor har jeg aldrig lært at sidde ordentligt og hvordan al det dressur halløj egentlig virker.
    Sidste år havde jeg endelig mulighed for undervisning ved en berider. Jeg sagde ærligt, at jeg ikke kunne finde ud af noget og det var helt fint med ham. Jeg red hos ham i et par måneder og lærte virkelig meget. Stoppede kun pga hesten blev solgt.
    Jeg fik ny hest (som heller ikke kan noget dressur) og vi fik i omkring 8 mdr undervisning af en pige i stalden. Jeg og hesten lærte absolut intet og fik endda undervisning to gange om ugen på et tidspunkt. Nu starter jeg forhåbentlig snart op hos en rigtig dygtig underviser, men skal lige ud og snakke med ham og høre jvordan han tar det med, at jeg (og hesten) ikke kan noget stort set.

    Det jeg vil frem til er, at det godt kan betale sig, at betale ekstra og få god undervisning. Jeg fortryder i hvertfald de 8 mdr jeg brugte på undervisning der ikke førte til noget. Min indstilling var også, at alle var jo nærmest bedre end mig, så det er jo ikke nødvendigt med en super god underviser. Men det tror jeg ikke på mere.
    Bare i gang.


  • #13   18. nov 2014 Du skal da bare i gang med noget undervisning... En berider er uddannet til at undervise ryttere på alle niveauer så det er bestemt også dig -)
    Og faktisk vil jeg sige det er bedre at få undervisning af en berider. De ved præcis hvad de skal kigge efter og er super skarpe så du får meget mere ud af det end ved at vælge en der ikke er uddannet eller rider på et lavere niveau.


  • #14   21. nov 2014 Hvis du har lyst til at udvikle dig som rytter, skal du da bare igang med noget undervisning. Alle kan have glæde af at forbedre deres ridetekniske kunnen. Men husk at være kritisk!

    Har set adskillige beridere undervise, og jeg ville ikke give så meget som en krone for det. Til gengæld har jeg modtaget undervisning af ikke beridere som var guld værd.

    Så mit bedste råd til dig er at gøre op med dig selv hvad du vil opnå med undervisningen, og hvis berideren ikke kan bringe dig i rigtig retning, så se dig om efter en anden.


Kommentér på:
Undervisning af berider - dilemma.

Annonce