{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

forstuvet finger, ridning? {{forumTopicSubject}}

Ømm ja.. jeg var idag så uheldig at få forstuvet en finger, da jeg hentede min hest fra folden smiley trods ingen rigning og smerten er humøret dog højt smiley

men ville lige høre andre heste folk hvornår man kan begynde at ride igen, altså hvornår i ville? smiley self. først når jeg har førlighed i min finger igen smiley

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstuvet finger, ridning?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. dec 2014 Når det ikke gør ondt mere + et par dage smiley

  • #2   19. dec 2014 Da jeg forstuvedd min finger red jeg dagen efter, men red så også med en hånd. Men det anbefaledes nok en uge vil jeg tro smiley

  • #3   19. dec 2014 Nu har jeg ikke haft et forstuvet finger, men jeg har lige haft et forstuvet knæ.

    Lægen sagde til mig at det er godt at bruge sig, hvis man har forstuvet noget, dog uden at overbelaste det man har forstuvet.. Så jeg red så meget jeg kunne smiley

    Så jeg ville sige at du kan ride, når du ikke har mange smerter og ikke overbelaster smiley


  • #4   19. dec 2014 okay tak alle sammen, håber jeg kan komme ud dagen inden jul med hans part pige så smiley

  • #6   19. dec 2014 Min læge sagde jeg godt måtte ride med min forstuvet tommelfinger, den skulle bare være i skinne og det skal den så stadig pga jeg også har fået revet mit ledbånd i stykker.

    Men det bedste er at lade en læge kigge på den også lade ham svare. Jeg var i gennem et længere forløb pga de frygtede et brud i håndrodsknoglehåndrodsknoglen.


  • #7   19. dec 2014 okai tak Yasmin smiley

  • #8   19. dec 2014 av lyder bestemt ikke rart team grafik smiley uanset hvad hvis det er at jeg lige skal til læge bliver det sent, da bilen står i stalden endnu smiley

  • #9   19. dec 2014 Har lige haft forstuvet fingeren, red med den samme dag. Det gjorde dog møg ondt, så dårlig ide:/ men så snart den ikke er øm mere smiley

  • #10   19. dec 2014 Jeg rider nu alligevel selvom jeg har en forstuet fingre, jeg er så også gammel håndboldspiller og vant til at få lidt knubs. En forstuet fingre er ikke farlig, bare lidt i vejen smiley så kom du bare op på hesten igen.

  • #11   19. dec 2014 haha Else, det er sjovt vi snakkede nemlig om håndboldspillere og alle mulige skader smiley jeg valgte at lade vær eftersom jeg ikke lige føler for at smage mudder hvis han skulle hoppe og løbe smiley men nu må vi se hvornår det er i orden igen smiley

  • #12   19. dec 2014 Jeg kan altså ikke holde mig fra at ride. Selv efter jeg brækkede min tå i går, red jeg. Og i dag skal jeg sørme også ride. smiley Nok ikke det smarteste, men jeg KAN altså ikke lade være smiley
    Men skal jeg tænke fornuftigt, ville jeg nok tage et smut til lægen med din finger, og være sikker på det er noget alvorligt. smiley


  • #13   19. dec 2014 Det var også ret voldsomt xD Hesten.blev fortrækker og lavede et hop, hvilket resulterede i at jeg slog tommelfingeren ned i sadlen. Også lød der ellers et ordentligt knæk! Det gjorde så ondt at jeg begyndte at græde xD
    Så da jeg om morgen efter stadig havde sindssyg ondt og alligevel var i praktik på sygehuset. Ja så valgte jeg lige et smut forbi skadestuen smiley 2x røgten, 14 dage med armen i gips og en MR scanning blev det til. Men det er fordi det er en lille bitte knogle som kan være svær at se, men bliver et evt brud ikke behandlet kan man få store problemer.

    Jeg kan have glæde af ledbåndsskaden længde og får stadig ondt af at f.eks tage sokker på -.- Er jeg ikke smertefri og stadig ikke kan bøje min tommelfinger, ja så skal jeg måske opereres i hånden.


  • #14   19. dec 2014 Nu er det godt nok ikke en finger, men jeg forstuvede min fod i går, da min hest lige valgte at sætte mig hårdt af på gårdspladsen, ud af det blå. Jeg kan ikke engang gå på den. smiley

    Jeg fin pænt at vide at den skulle holdes i ro i tre dages tid, og så må den belastes til smertegrænsen. Det vil så sige, at jeg kan hoppe rundt på ét ben. smiley

    Rid evt. med en hånd, så burde det gå. Jeg vil ØNSKE at det kun var en tå/finger jeg forstuvede i går, for jeg er allerede ved at være godt træt af at ligge i min seng og lave ingenting. smiley


  • #15   19. dec 2014 sophie: jeg kan heller ikke selv holde mig fra hesten, han har givet mig et par brækket tær sidste år (de kan man ikke gøre noget ved) så red stadig smiley

    Team grafik: av av av, er glad for at jeg kun har prøvet at brække nogle tæer smiley

    Bøgegårdens liva: haha det er heller ikke sjovt at ligge hjemme smiley men kan være nødvendigt, selv om jeg sys mit uheld tester mig smiley først en omgang influenza, så smider hesten sin sko, og nu dette smiley


  • #16   19. dec 2014 Åh Gud.. Jeg har forstuvet mine finger mindst 5 gange, på min gamle pony, og 2 mere på min anden gamle. Alle gangene har det været en lillefinger, ringefinger eller langefinger.
    Det har selvfølgelig gjort ondt, men har redet igen dagen efter eller lige givet fingeren 2 dage. smiley


  • #17   19. dec 2014 okay, tak alle sammen for svar, jeg vil se dagen an imorgen, ellers vente et par dage med at ride smiley

  • #18   19. dec 2014 Husk køle/is på 20 minutter, så af i 10, derefter køle 20 minutter igen smiley

  • #19   19. dec 2014 det har jeg skam tænkt på smiley

  • #20   19. dec 2014 Min søsters mand er læge, så han har forklaret vigtighed i at køle flere gange da jeg kom til skade med tommelfingeren smiley Troede kun man skulle køle en gang, næh nej i intervaller helst det meste af dagen smiley

  • #21   19. dec 2014 hahaha det blev vi også evigt husket på, da jeg gik på efterskole (vi var gode til at komme til skade) og man finde også hurtigt ud af det med div. skader over alt, at nedkøling er vigtigt smiley

  • #22   19. dec 2014 Jeg red samme dag, og dagen efter og dagen efter igen smiley forstuvede lillefingeren det var ikke noget problem, gjorde lidt ondt men sådan var det jo ride ville jeg smiley

    har os redet med forstuvet fodled, dog en af de milde forstuvninger


Kommentér på:
forstuvet finger, ridning?

Annonce