{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

skader hvor tit og hvor mange?? {{forumTopicSubject}}

hej...

blev lige inspireret til et indlæg.

hvor tit har i været skadet på grund af heste/ridning??

hvor længe har du haft gang hos heste?

hvad har dine skader været??



personligt har jeg redet siden jeg var 6 år gammel, dvs. i 15 år, har da haft små skader som: forstuvet finger, tånegl der blev trådt af, tøjler der har revet huden op og sådan men har kun en gang været på skadestuen...

det var for 4 år siden hvor en jeg red på en gammel hoppe, der kom til at sidde fast i et hegn, jeg faldt af og blev viklet ind i hegnet også, og hoppen spurtede væk, med hegnet og mig, mit ben blev bobbelt tykkelse, men det var ikke alvorligt og jeg skulle bare holde benet i ro..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skader hvor tit og hvor mange??
  • #1   10. apr 2007 Jeg er aldrig sådan kommet til skade ..
    har redet i 6 år


  • #2   10. apr 2007 Den eneste skade jeg har fået der har med heste at gøre, er min store tå der har været blå i et halvt år, fordi mine pony blev nervøs over ikke at ville gå over den farlige gule linje(; og så har jeg haft et par blå mærker, ellers ikke andet!

  • #3   10. apr 2007
    hvor tit har i været skadet på grund af heste/ridning??
    aldrig forstuet noget eller ligene

    hvor længe har du haft gang hos heste?
    siden, tja tideligt... men først seriøst da jeg var 6 år

    hvad har dine skader været??



  • #4   10. apr 2007 og jeg har redet siden jeg var 4...

  • #5   10. apr 2007 Har redet siden jeg var 3 år, og faldt af virkelig mange gange. Alligevel er der aldrig sket noget alvorligt med mig, for har altid haft hjelm (og vest på i spring). smiley

    Jeg har været heldig xD


  • #6   10. apr 2007 jeg har redet siden jeg var 7 år, altså ca 8 år, og har ikke rigtig været skadet kun trykkede ribben, forstuvet fødder og håndled, og forstuvet og brækket fingre .. og så slået mit knæ og haft en hjerne rystelse, .. sådan set vist det eneste der er sket med mig ..

  • #8   10. apr 2007 kommet til skade en gag. Har haft hest siden jeg var 6 1/2 og er nu 15

  • #9   10. apr 2007 Har redet i 9 år.. R ved mit 10'ende..

    Det eneste der har været galt med mig, er:
    - Vabler pga. tøjlen
    - Der var engang en hest der trådte mig over foden, og jeg havde sandaler på, så min fod var skrabet, lilla, blå, sort, rød og gul.. :S Kunne næsten ikke gå, men det var da jeg var 7 år..
    - Lidt ondt i ryggen efter spring..

    Ellers ikk rigtig noget..


  • #10   10. apr 2007 nåå ja os vabler, og masser blå mærker xD

  • #11   10. apr 2007 Har redet siden jeg var 8 år, dvs. 8 år smiley
    Og har faktsik aldrig været skadet. Det værste er nok at jeg er blevet trådt over foden, så den har været lidt øm, eller jeg har haft en blå negl el andet ret ligegyldigt. Ellers har jeg aldrig været skadet pga. hesten, tror jeg ikk (7-9-13 ~ *bank* *bank* ~)

    Det er jo egentlig ret heldig.


  • #12   10. apr 2007 så har jeg lige et spørgsmål mere, når nu vi ikke rigtigt får de helt store skader ved ridning tror i så hestesporten er meget merer farlig end fodbold, håndbold, badminton osv.????

  • #13   10. apr 2007 Vil sige at jeg har haft flere skader ved at spille håndbold, end ved at ride. Men jeg kan jo godt bare have været heldig xD

  • #14   10. apr 2007 jeg har aldrig været skadet pga. heste..
    kun psykisk. (x

    jeg har redet siden jeg august 2000, da jeg var 6 år gammel. Så ca. 6 ½ år .. (:


  • #15   10. apr 2007 Jeg har redet lige omkring de 10 år. Faldet af 4 gange, og blevet trådt over foden masser af gange, men aldrig noget alvoligt. Heldigvis for det smiley

  • #16   10. apr 2007 har redet i 9-10 år, og eneste ´rigtige skade jeg har haft er et forstuet håndled (min shetter stak af, og jeg ville af den inden vejen, så sprang af, o0g landene desværre uheldigt i en busk)..

  • #17   10. apr 2007 Nå jo, jeg har fået en eller anden underlig 'skade' da jeg sprang tørgrav på Tulle.. Det gjorde ikke ondt, men nu siger min nakke klik når jeg rider. XD
    Ret irriterende "klik, klik, klik, klik" xD


  • #18   10. apr 2007 Til dit andet spørgesmål;

    Tror at ridning er en MEGET farlig sport, i forhold til fodbold, håndbold, badminton osv.. Netop fordi at det er et levende væsen vi har med at gøre, og ikke bare en følelsesløs bold.

    Grunden til at mange håndbold/fodbold/badminton (mm.) -spillerer kommer til skade, tror jeg er fordi at de er uheldige. Fx. hvis en fodboldspiller løber med en bold, og falder i et skarpt sving, er det jo uheldigt.

    Derimod er det ikke uheldigt hvis vi ryttere kommer tilskade, for vi har med et levende dyr at gøre. Det er jo ikke bare uheldigt hvis ens hest begynder at bukke og stejle. Det kan måske være rytterens fejl, eller noget som irritere hesten.


  • #19   10. apr 2007 CTA ' : Det gør min nakke oss smiley Men ved ikk om det er fordi at jeg knækker nakke ..

  • #20   10. apr 2007 De sædvanlige ting, små blå mærker, husafskrabninger osv. Men det værste var nok dengang jeg blev sådan kylet af en lille rød pony, jeg fik et kæmpe blå mærke, den var seriøs stor- spørg selv "P & F <3" smiley Men ja, jeg fik den kæmpe blå mærke omme ved hoften/ryggen og min arm gjorde mega nas x( av av


  • #21   10. apr 2007 hvor tit har i været skadet på grund af heste/ridning??
    alt for tit
    hvor længe har du haft gang hos heste?
    Har redet i 10 år ca

    hvad har dine skader været??
    Begge arme ud af led, brist i ribben, forsvuvet fod, kneskader, en dprlig hofte(nogen gange) forstuvet håndled, knækket tænder, blevet trådt på, bidt, slæpt efter hesten, landet på hodet midt ude på en mark og ondt i ryggen?

    ond i ryggen ved jeg ikke om skyldes ridningen, men her i fredags kunne jeg nesten ikke sidde på en stol.


  • #22   10. apr 2007 jeg har også været bange for heste efter jeg faldt af mighty, og kan stadig være nervøs nogen gange..

    Forresten så er jeg blevet nesten trådt på da jeg gled på isen og røg ind foran mighty, heldigvis stoppet han op men han kom til at sparke til mig. Han stod og så meeget dumt på mig..hehe


  • #23   10. apr 2007 Smadret mit knæ ved ridning .
    Lige trykket nogen ribben og noget oppe i nakken .
    Og haft hjernerystelse to gange pågrund af omgåes med hest .
    Meen tror bare jeg har været uheldig smiley


  • #24   10. apr 2007 Og har dårlig ryg på grund af fald af frieser hest smiley .


  • #25   10. apr 2007 første gang jeg fik min arm ud af led faldt jeg af en fjordhest..i SKRIDT!!

  • #26   10. apr 2007 jeg har brækket en arm.
    landet ned i et spring og fået en holder ind i mit ben, jeg fik et hul der var 8 cm dypt,
    så har jeg slået noget omme i nakken som jeg stadig døjer med,
    og så her jeg haft forstuet nakken smiley


  • #27   10. apr 2007 det var lige de værste ting smiley

  • #28   10. apr 2007 Vi har altid haft heste, så jeg ved ikke hvor længe jeg har haft omgang med heste.

    Men jeg er faldet af mange gange, også sådan jeg har fået slem hjernerystelse en del gange.
    --og så er jeg også engang styrtet så jeg besvimede og blev indlagt på overvågningsstue i 2 dage :S


  • #29   10. apr 2007 Thit, Leann & Momsebob

    kan det ikk passe du fornylig har redet i Skive og thisted


  • #30   10. apr 2007 Eller også var det silkeborg kan jeg ikk huske smiley

  • #31   10. apr 2007 Jeg har reden siden jeg var 5 ca. 11 år nu..
    Og det eneste jeg har formået er at få en fiberspræningning i mit ben smiley


  • #33   10. apr 2007 Jeg har redet i ca. 3 år

    Er aldrig sådan kommet rigtigt tilskade - ihvertfald ikke så jeg skulle på skadestuen eller noget. Men er der faldet af nogle heste, og blevet bidt i låret.


  • #34   10. apr 2007 Jeg har redet i 7 å rog den værste gang jeg kom til skade var da jeg galloperede på min hest og hun styrede lige imod hegnet...
    Hun drejede fra men jeg røg med hovedet ind i hegnet...

    Surt... Det var dog ikk alvorligt...

    Til gengæld har min hest haft en pisse irriterende skade på knæet og har nu stået stille i et halvt år...
    Vi er lige begyndt på genoptræning...
    En adnden hest jeg havde blev aflivet så det er mest hestene der får skader :o)


  • #35   10. apr 2007 Har nok rede tsiden jeg var omkring de 10,. dvs ca 12 år. Og ud over blå mærker i massevis og nogle trådt på tæer, så er det værste jeg har oplevet den ene gang Frits smed mig af, hvor jeg tog den direkte på ryggen. og lå i sengen med ømme muskler de næste tre dage, og ikke kunne gøre andet end at skridte på ham de næste 3-4 uger :o)



  • #36   10. apr 2007 Well, jeg tror at sammenlignet med fodbold, håndbold, badminton osv så er risikoen for de Virkeligt alvorlige skader der, som kraniebrud, brækket ryg osv..
    Men af de små skader tror jeg ikke det er farligere end de fleste andre sportsgrene. Der har man bare ikke så stor risiko for at komme alvorligt tilskade som man faktisk har ved omgang af heste (og andre dyr) :o)


  • #37   10. apr 2007
    Tror jeg brækkede mit haleben engang.. havde ihvertfald ondt i omkring 2 år, og så er det endda ved at være en underdrivelse ;S

    Mine fødder har været trådt på, selvom jeg har haft ridesko på har de præsteret at være blå, lilla, gule, grønne og røde -begge fødder på samme tid.!

    Så har jeg slået luften ud af lungerne en enkelt gang.

    Adskillige hudafskrabninger.

    Blev sparket af en af mine veninders hest i sommers for 2-3 år siden. Har stadig et brunt mærke på skinnebenet. der er et lille fordybning og en lille bule derfra endnu.

    Har haft knoglebrud. hehe

    Buler i hovedet.

    osv osv.. har dog aldrig brækket ben eller arme, endnu xD hehe

    Men har nu altid været heldig ! Tror ikk det er løgn hvis jeg siger jeg har faldet af mellem 75-100 gange ! xD har redet i ca. 11 år.
    Og styrtet utallige gange, men hverken hest eller jeg er kommet galt afsted. hehe, heldigvis, lavede elelrs nogle ret vilde ting. smiley








Kommentér på:
skader hvor tit og hvor mange??

Annonce