{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springteknikker
  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #1   21. dec 2014 træner den

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   21. dec 2014 Først er det vigtigt at den har talentet, styrken og modet, næsten er det vigtigt at rytteren har modet, formår at ride den ordentligt mod springene.
    Når dette er godt, så er det egentligt bare træning, træning og træning.


  • #4   22. dec 2014 Træner de mindre spring og langsomt sætte dem op så de har selvtillid til det smiley

  • #5   22. dec 2014 altså.. jeg mig og min pony har gået fra at slet ingen ting kunne til at springe 120 på lidt over et halvt år.
    altså jeg syntes selv det er bedst at starte evt udenfor på en fold hvor hesten føler sig mere tryg end i et ridehus. det har i hvertfald hjulpet stort på min pony og alle de rekorder vi har slået har for gået udenfor på vores fold.
    og nu ved jeg ikke om dette også hjælper på din men: alle rekorder har vi slået som sagt udenfor på folden, men det har også hjulpet at hun har stået stille dagen før så har hun nemlig mere energi og mod til det.

    så jeg vil helt klart forslå at du starte udenfor på en fold hesten er vant til og måske lade den stå stille dagen før.

    og, så selvfølgelig træning, men hvis du har modet og det der skal til for at gøre hesten tryg kan i nå super langt som ekvipage.

    selvfølgelig skal man da også huske at springe indenfor men hvis man vil slå ens egen rekord vil jeg personligt forslå udenfor


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. dec 2014 Maja: man bør altså ikke ride en hest på dens fold - det er det friplads, stedet hvor den er hest og slapper af

  • #7   22. dec 2014 Men det gør jeg altså fordi at vores fold er også halv ridebane.
    Og nu spurgte hun også om vi havde nogle teknikker og jeg har såmænd bare svaret på hendes spørgsmål og hesten må jo syntes det er fint at springe på folden ellers havde vi nok aldrig slået vores rekorder på folden! Hvis hesten havde set det som et "fristed" havde den nok smidt mig af og stoppede flere gange

    Og ja det kan da godt være du syntes det er sådan. Men vil give dig ret i at det dog kun er nogle heste der kan på folden min lille søsters pony begynder fx bare at bukke og stejle men husk jeg gav jo kun en god teknik som jeg hr brugt og som har virket fint på min pony

    Så ingen hate på min kommentar tak??


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   22. dec 2014 Maja: det har intet med at hate din kommentar.

    Det er udelukkende på baggrund af det faktum at det ikke er fair for nogen hest at skulle arbejde på dens fristed.. smiley


  • #9   22. dec 2014 At en hest ikke bukker en af fordi man er på folden/deres fristed er ikke ensbetydende med som sådan at det er 'okay'. Heste finder sig i utrolig mange ting fra os mennesker.

    Se bare på de heste der render rundt med daglige smerter, bliver reddet med mulen helt ind til bringen og ikke kan få vejret. De kaster ikke deres rytter af. Fordi de finder sig i det (desværre).


  • #10   22. dec 2014 Men min hest er ligeglad da den er vant til at folden både bliver brugt til fold og ridebane

    Og nu gider jeg ikke have kommentaren hvirdan kan du vide din hest er ligeglad? Fordi så for i tilbage af samme skuffe: hvirdan kan i vide at jeres hest hader det?

    Og det kan godt være at 90% af heste syntes det.
    Men jeg vil garantere at min hest hellere vil rides udenfor end i et indelukket ridehus.

    Og seriøst jeg gav jo bare et råd til hende? Hvorfor skal folk så kritisere min kommentar hvis det har hjulpet på min pony?!!!!!!!


  • #13   23. dec 2014 Maja skrev også at man kunne variere lidt i mellem ridehus og folden smiley

Kommentér på:
Springteknikker

Annonce