{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Hest der er ekstremt bange for lyde... {{forumTopicSubject}}

Hvordan vil i træne en hest der er ekstremt bange for pludselige lyde.. Når man træner med farlige lyde er det ok. Men når han rides og der kommer feks en bil på grus/sten, eksploderer han. Eller når porten pludselig klaprer pga. vind... Han tager det fint når han kan se men ikke hvis han bare hører...
Gode råd søges..
Det hjælper ikke at træne lyde da de ikke er farlige under træning men bliver det pludselig senere... smiley smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der er ekstremt bange for lyde...
  • #1   27. dec 2014 Hmm... det er det samme med min røde dame. Derhjemme er hun rimelig kold, men så snart vi er ude af huset, så hopper hun over det mindste. Det hjælper dog, at hun er alene på tur, da vi så kan tage den tid det tager at komme forbi, ved ikke om du rider alene eller sammen med andre? smiley

  • #2   27. dec 2014 hej .
    har du der hvor du står med din hest , mulighed for at der er en som kan lave forskellige lyde , hvor du træner sammen med hesten fra jorden , og roser den ,
    hvor du virker ligeglad for de lyde der kommer . personen kan smække med døren / skydedør / porten. larme med plastic , komme et godt stykke bagfra og hoppe i gruset / stenene. håber du kan bruge det til noget


  • #3   27. dec 2014 Hippie - da vi ikke er længere i tilridningen end hvad vi er så rider jeg kun i ridehuset...

    Winnie - desværre har jeg ingen der kan hjælpe smiley

    Mvh TT


  • #4   28. dec 2014 okay , kan en af dine forældre / veninde ikke hjælpe dig . hvis der er ridehus , kan du lave nogle af tingene selv .

  • #5   29. dec 2014 Winnie - er 34 år og mine forældre bor i Norge smiley Kunne altid spørge min veninde men da vi har en travle hverdag er det svært at finde tider der passer os begge. Mine andre veninder er ikke heste mennesker så de ser sig frabedt når der gælder hesten... smiley

  • #6   29. dec 2014 Åh , det kan jeg godt se . men jeg håber du finder en løsning , :). godt nytår

Kommentér på:
Hest der er ekstremt bange for lyde...

Annonce