{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Trave for hånd {{forumTopicSubject}}

Jeg står med min hoppe, som fylder 2 sidst i maj.
D. 2. maj skulle hun meget gerne med til 2års klassen på Stutteri ASK, men jeg har det problem, at jeg simpelthen ikke kan få hende til at trave for hånd, uden at være forfærdeligt heldig.

Er der nogle, som har et par gode råd/fif jeg kan prøve af?
Min hest reagerer IKKE på piske overhovedet, så det er ikke en løsning.

Håber nogen kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trave for hånd
  • #1   13. feb 2015 Du skal have en hjælper til at rende bagefter som kan vifte med nogle plastikposer eller lave nogle lyde eller et eller andet og så kan du koble et signal på.
    Alternativt kan du måske have den med som håndhest og sætte lydsignal på der?
    Er hesten i godt huld og dækket ind med vitaminer? En hest i underskud sparer på energien og er svær at få i bevægelse.


  • #2   13. feb 2015 Hun er i fuld vigør. Tror nærmere at de er fordi hun ikke forstår at hun skal frem. Har prøvet at have en til at rende efter hende med diverse larmende ting, piske og alverdens - sågar givet hende en i r*ven, men hun er fuldstændigt kold overfor det.

  • #3   13. feb 2015 kan den longeres?

    For så ville jeg prøve først at longere og få den i trav og derefter gå tættere og tættere på, så du til sidst løber et lille stykke fra den ?

    eller begynde at lege med den fra jorden evt med noget godbider, så den følger dig og du sætter farter en smule op hvergang der trænes med den?

    Håber det kunne inspirere lidt. smiley





  • #4   13. feb 2015 Træning fra jorden opstart til longering. Bed om tingene i skridt når det virker så bed om det i trav. Helt fra bunden. For ja så skal hun bare lære det, beder om at stå beder om at flytte sig, og dette skulle så gerne kunne øges. Søg evt. Youtube grundtræning.

Kommentér på:
Trave for hånd

Annonce