{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Laura
Laura
Tilmeldt:
22. mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62

Islænder i trav {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har fået part på en rigtig dejlig islænder, på 16 år. Han har været tidligere konkurrence hest, og er 5 gænger. Jeg red ham i fredags, og jeg travede lidt i starten, men han vælger selv tølt. Hvordan får jeg ham til at holde traven, og i det hele taget få ham i trav til at starte med?
Han er meget ude af form lige nu, og overvægtig. Men han er på slankekur.

Det skal også lige siges at han er meget følsom, og reagerer rigtig let på signaler, både fra sæde, vægt, schenkler og tøjle.
Jeg håber i kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder i trav
  • #1   22. mar 2015 Rid gennem kvas og underskov med blade. Han skal være lang og afslappet og have ryggen løftet før du rider ham frem fra skridt til trav. Når han tager traven så forstyr ham så lidt som muligt og stop ham inden han selv mister takten.
    De små korte passager med trav hjælper ham med at genfinde travtakten og efterhånden vil han blive mere sikker og så kan du begynde at samle ham og kræve løft og bæring.


  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #2   22. mar 2015 Men han kan sagtens trave, også i longe. han vælger bare selv tølten, selv hvis jeg rider med helt løse tøjler. Så jeg vil høre om jeg kan gøre noget for at hjælpe ham på vej.. smiley

  • #3   22. mar 2015 Måske lidt støtte på tøjlen og vægten let forover for at give rygfrihed.


  • #4   22. mar 2015 Tror du ikke det kunne være grissepas den går og ikke tølt?
    5 gænger skal holdes meget smidige, især i forhold til deres ryg.
    Så jeg ville ligge en masse arbejde i skridt med de grundlæggende ting såsom slangegang, volter, versader osv.
    Hvis du fx rider i 40 minutter, skal du måske her i starte ligge 30-35 minutters arbejde i skridt på banen.


  • #5   22. mar 2015 jeg havde selv en islænder der valgte tølt rem for trav. det jeg gjorde var at hver gang han skulle trave og at han istedet gik op i tølt, tog jeg ham ind å en lille volte. så fik jeg ham til at gå 1-3 gange rundt på volten indtil han var afslappet, og så satte jeg han i trav igen. Dette fik ham efter kort tid til at trave meget bedre. Han lærte både at han skule slappe af, og så lærte han at hvis han gik i op i tølt i traven betød det ekstra arbejde (en volte) som heste jo helst vil slippe fra :))

  • Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #6   22. mar 2015 FF det kunne selvfølgelig også være, nu hvor han har stået stille ... Hvordan kan jeg mærke/se det?
    Ejeren sagde ihvertfald ikke noget til det.. Men må lave en masse slangegange og smidigheds øvelser.
    Tak til alle svar! smiley


  • #7   23. mar 2015 Min naturtølter (5-gænger) traver bedst for løse tøjler, og jeg har arbejdet rigtig meget med trav fra ryg og longe hvor jeg har koplet signalet 'trav' på, som han sætter i trav ved. Derfor sætter han næsten altid i trav når jeg beder ham om at gå frem nu. Hvis jeg vil tølte (grissepasse, da vi ikke træner den endnu) så skal jeg bare samle ham og støtte ham med schenklerne.

    Men bom træning er også rigtig godt!


  • #8   23. mar 2015 Jeg bruger en masse bomtræning både til trav og galop, for at få dem til at vælge de gangarter og for at få dem rene. smiley

Kommentér på:
Islænder i trav

Annonce