{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Når man ikke får gjort det man havde sat sig for.. :-( {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
For første gang siden jeg købte Tindur har jeg ikke fået gjort det jeg skulle ift træningen/altså fået trænet smiley og det går mig på..
Som måske nogle af jer ved så forsøgte min søster at begå selvmord sidst søndag smiley og det går mig rigtig meget på. Jeg rejser til Norge på mandag(27) for at arbejde med min søster og aflaste familien.
Så der får Tindur to ugers ferie..
Jeg fik redet to af de tre ture i ugen der gik, men jeg føler ikke rigtig for at ride.. Jo.. Nogle gange.. Men så står hjernen af og jeg orker ikke. Jeg har egentlig rigtig lyst til at ride den lange skovtur.. Som jeg egentlig skulle i går, men i fredags kom der en ny hest i flokken så da var det min gode undskyldning for at ikke komme afsted da det ikke var hensigtsmæssigt at tage ham fra folden smiley har egentlig lyst men orker ikke rigtig. Men igen så er det SÅ vigtigt for mig at have en rigtig god tur før jeg rejser.. For hvis det skulle ske Tindur noget så har jeg i hvert fald den sidste gode tur... smiley
Nogle der har erfaring i dette? Hvad gjorde I?
Nogle gode råd?

Mvh en meget træt og uoplagt TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke får gjort det man havde sat sig for.. :-(
  • #1   19. apr 2015 Først vil jeg sige, det gør mig ondt med din søster, og jeg håber, hun får det godt igen.
    Herefter vil jeg sige, at du ikke skal tage ud og ride, så længe du har det, som du har. Du har været noget voldsomt igennem, og hvis ikke du kan være helt sammen med hesten, så tror jeg, det er bedre, at klappe ham lidt og give en gulerod, istedet for at begynde på noget træning smiley


  • #2   19. apr 2015 Det er der da ikke noget galt med. Har du ikke lyst, så lad være. Han tager nok ikke skade af at springe en tur eller to over, og det gør da situationen værre, hvis du har dårlig samvittighed over noget, du alligevel ikke kan ændre. Fokuser på din søster og din familie, og lad være med at skabe trælse problemer for dig selv, som egentlig ikke er der smiley

  • #3   19. apr 2015 Ja men jeg vil jo egentlig rigtig gerne ud at ride den dejlige lange skovtur.. smiley smiley
    At ride i skoven er ren terapi for mig smiley


  • #4   19. apr 2015 Hvorfor rider du så ikke den lange tur i skoven, hvis du så godt kan lide det? smiley

  • #5   19. apr 2015 Fordi det er SÅ utrolig vigtigt for mig at turen bliver god, og da vi de sidste tre gange har haft udfordringer med at han løber så er jeg jo lidt i tvivl om det er en god idé når jeg ikke er på toppen psykisk.. smiley er bange for at jeg mister tålmodigheden hvis han begynder at trippe for meget.. Jeg kunne selvfølgelig hoppe af når han begynder men er lidt farvet af at han så får belønning for opførsel ved at jeg stiger af...at han hurtigt lærer at tripper jeg så hopper mor af...Så slipper jeg for rytteren.. smiley

    Mvh TT


  • #6   19. apr 2015 Ja okay, men kan du ikke spørge om der er nogen der vil med? Så løber han måske ikke hvis den anden ikke gør smiley

  • #7   19. apr 2015
    Istedet for at have 117 meninger og tanker omkring det, så gør hvad det nu må tage hvis du gerne vil have en god tur. Så hop af og smid de tanker du har om det væk.

    Enten det, eller risiker og få en dårlig tur. Du ender lidt i en dum cirkel når du hele tiden bygger alverdens tanker op, om hvordan du bør gøre, skal gøre og hvordan det måske kan blive.
    Istedet for bare at gøre, hvad det nu kræver enten at få en god tur eller skide på at du måske skal have lidt fat i ham, men så blev du siddende.

    Enten tømmer du hovedet, ellers så holder du dig på jorden :o)


  • #8   19. apr 2015 Jeg kender det alt for godt, TT :(. Og jeg ved endnu ikke helt, hvad jeg skal gøre ved det.

  • #9   19. apr 2015 Er det træningen/ridningen af din hest du ikke orker, eller er det samværet med din hest du ikke orker?
    Hvis det kun er træningen/ridningen du ikke orker, så lad være med at træne/ride og nøjes med at gøre noget med ham du orker.

    Du vil gerne have en god sidste tur inden du tager til Norge og det kan jeg godt forstå. Denne tur vil du gerne have er en tur gennem skoven og det lyder også som en dejlig sidste tur, men vis du inderst inde ikke orker det, så bliver det jo ikke en god tur.

    Mit råd er at acceptere at du ikke orker. Sig til dig selv at det er okay du ikke orker og at du ikke behøver (at træne/ride hesten).
    Når du når den dag der skal blive din sidste ridetur inden du tager til Norge, så mærk ordenligt efter om du virkelig har lyst til at ride en tur i skoven (og du behøver ikke bestemme sig, før minuttet inden i rider afsted) og hvis du ikke har, så bliv hjemme. Lav i stedet noget du orker (måske en god omgang strigling og nussen), så i ender med at få en god dag sammen.


  • #10   19. apr 2015 Lisa-Maria - har ingen der kan tage med smiley
    Krikken - så nemt er det ikke.. Jeg har altid fokus på hesten når jeg rider.. Så tænker jeg ikke på alt muligt andet end os to og det vi er i. Men stadigvæk ved jeg ikke om min tålmodighed er stor nok til at tackle evt krumspring.. Hvis den ikke er så får jeg en dårlig tur.. Da jeg bliver irriteret på både Tindur og mig selv. Og om jeg tackler dette ved jeg aldrig før jeg er i det..
    Christina - kun ridning.. Ja han skal lige meget hvad have en ordentlig omgang med striglen, få rettet man og hale Osv smiley det er kun "frygten " for at få en dårlig tur/ikke have tålmodighed til krumspring der er problemet.. Men stadigvæk ønsker jeg jo at ride på den tur jo smiley

    Mvh TT


  • #11   19. apr 2015 jeg havde engang gjort det dummeste at tage ud og ride og ville træne mens mine tanker var en million steder, var lige blevet frataget mit arbejde pga sygdom så var dybt ulykkelig og frustreret og det endte med en frustreret hest og mig der tudede, skridtede hende af da jeg blev enig med mig selv om at det her var dumt og vi nussede på folden. hvis du ikke er sikker på om du kan klare det så lad være jeg fortrød jeg satte mig i sadlen den dag og ridning er også ren terapi for mig smiley

  • #12   19. apr 2015 Jeg synes også du skal lade værre smiley tænker altid, at hvis ikke man har lyst til at ride, er det bedre at lade værre smiley
    Jeg har lige været i England med skolen i 5 dage, og dagen før var jeg også i tvivl om jeg skulle ride eller lade værre, af samme grund som dig. Jeg lod værre og tog ham ud og græsse lidt og striglede ham. Da jeg kom hjem i fredags var han halt og er det stadig. Jeg er glad for at jeg ikke red, i sær hvis det ikke var gået godt den dag smiley


  • #13   19. apr 2015
    Man kan nu sagtens have fokus på hesten, uden at der kører 117 unødvendige bekymrende tanker rundt, der ikke hjælper på at få en god ridetur :o)


  • #14   19. apr 2015 Det der kender jeg sæt for godt til, men man skal huske at tillade sig at give sin hest fri - den tager ikke skade af en ekstra fri dag.

  • #15   19. apr 2015 Krikken - tror ikke du læser hvad jeg skriver smiley
    Mvh TT


  • #16   19. apr 2015
    Jo, jeg læser hvad du skriver - måske jeg bare ikke forstår det, som du påtænker :o).


  • #17   19. apr 2015 Hm... jeg tænker du må gøre, som jeg selv virkelig prøver - tag det, som det kommer. Jeg ved ikke om jeg nogensinde når nogen af mine mål, da jeg kan få det dårligt lynhurtigt, men der er ikke andet at gøre end bare at prøve at tage det, som det kommer. Lad være med at tænk for meget over det og når du har muligheden så tænk om det skal være i dag du gør det eller ej. Spekulationer gør ikke noget godt for os, selvom vi nok har talent på det punkt smiley

  • #18   19. apr 2015 Krikken - i # 10 skriver jeg jo at jeg altid har fokus på hesten når jeg rider smiley så er der ingen bekymrede tanker smiley det jeg "frygter" er hvordan jeg reagerer hvis han bliver trippende.. Nogle dage bliver jeg rigtig irriteret i stedet for forstående og beroligende.. Og jeg kan aldrig vide det på forhånd.. Nogle dage har jeg tænkt at jeg nok ikke har haft tålmodighed.. Men så har det vist sig at jeg har været tålmodigheden selv i mens andre dage føler jeg mig super tålmodig og forstående og når jeg så står i det så havde jeg ikke den tålmodighed alligevel smiley og fordi jeg har det svært nu så ved jeg ikke helt om tålmodigheden rækker smiley
    Jeg kunne selvfølgelig gå ved siden af ham alle de steder han plejer at trippe og så hoppe i sadlen når vi har kommet forbi det farlige.. Men det bliver så en del op og ned smiley

    Mvh TT


  • #19   19. apr 2015 Op og ned med dig så - du bliver totalt gymnastisk og smidig af det smiley

    Nogle dage rider jeg 2 timer.. andre kun 5 minutter hvor jeg bliver trukket. Vi må bare... tage det, som det kommer.


Kommentér på:
Når man ikke får gjort det man havde sat sig for.. :-(

Annonce