{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
267 visninger | Oprettet:

jordtræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har en unghest på 4 år. Han er blevet meget dominerende vil gerne bestemme.
jeg laver nogle gange jordtræning. Men han synes det er kedligt.
jeg laver normalt bakke øvelser, bom træning og øvelser hvor jeg får ham til flytte forparten og bagparten.
jeg har fået af vide det ville være godt og lave nogle øvelser hvor han bliver nødt til at bruge mig. kender i nogle øvelser?
eller noget hvor han skal bruge hovedet.
Han er MEGET rolig skal det siges.
det skal være øvelser jeg kan lave derhjemme
Tak på forhånd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordtræning
  • #1   2. maj 2015 tricks? Der bruger en hest hjernen på at koble udførelsen af tricket med en godbid/klik smiley

  • #2   2. maj 2015 Jeg har købt en klikker, for et stykke tid siden. Men jeg kunne ikke få ham til at vide at det betyder dygtig?
    han bliver meget masende når man bruger godbidder?


  • #3   2. maj 2015 jeg bruger aldrig en klikker hvor det kun er klikkeren. Klikkeren skal forbindes med noget godt, en godbid er godt i hestens øjne. Jeg indlære klikker ved at klikke og give godbid, på den måde lære hesten at der kommer en godbid efter et klik - og somregel stopper de med at mase fordi de ved at der først kommer godbid efter et klik smiley

    Det kræver jo så selvfølgelig at du også klikker inden den får en godbid oppe i stalden eller lign.

    Jeg trænede kun med min klikker når vi var på banen med en hest, som også er meget madglad, men i stalden eller lign fik han bare godbidder fordi ''han ser sååå sød ud'' = der var ikke noget klik først og han stoppede derfor ikke med at mase for at få mad...
    Da jeg begyndte at bruge klikker ALTID før en godbid stoppede maseriet smiley


    Evt træne ''personligt rum'' med din hest smiley
    Altså den får et klik og en godbid når den står pænt, så snart den ikke gør det. Fx at den går hen mod dig/ind i dig, bakker du den væk indtil den står pænt og klikker og giver godbid smiley


  • #4   2. maj 2015 dengang jeg prøvede at lære at bruge klikker med ham brugte jeg også godbidder. Men ja jeg ved ikke tror ikke rigtig han forstod det. Men jeg prøver mig frem i dag så. Tak for hjælpen smiley

  • #5   2. maj 2015 nogen heste enten fungerer/forstår ikke klikkeren, ellers tager det lang tid at indlære. Ellers bare prøv det andet hvor du beder ham om at gå væk fra dig hvis han kommer for tæt på som jeg forklarede i sidste besked smiley

  • #6   2. maj 2015 Jeg har lige trænet med ham. Han var rigtig dygtig. Han fandt hurtig ud af han ikke skulle mase for at få godbid smiley

  • #7   2. maj 2015 Det er jeg glad for at høre smiley

Kommentér på:
jordtræning

Annonce