{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
353 visninger | Oprettet:

Cordeo {{forumTopicSubject}}

Hej.
De få gange jeg har prøvet at ride kun med træktov om halsen, har min pony reageret sådan fint nok. Problemet er bare, at hun bare begynder at løbe hurtigt lige så snart jeg sætter i trav, og hun er svær at stoppe igen fra trav af.
Normalt når jeg træner fra jorden bruger jeg Duallygrimen, og bruger "Woah" som stopord. Fra jorden stopper hun når jeg stopper/bruger ordet. Nogle gange reagerer hun godt på det fra ryggen, og andre gange ikke.

Men, hvordan kan jeg få indlært stopsignalet endnu bedre, og mere præcist så hun stopper promte?
Og hvordan for jeg hende til at sætte farten lidt ned? er nødt til at dreje og stoppe hende, for ellers løber hun bare hurtigt rundt smiley
Skal lige siges at jeg kun har gjordt det i en roundpen,

Nogle gode råd og ideér?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cordeo
  • #1   21. maj 2015 Mit bedste bud ville være at du har trense eller lign. på, så du kan bruge den og cordeoen, så du på en måde får overført signalerne fra trensen til cordeoen smiley

    Og skulle den løbe for stærkt og ikke reagere på cordeoen, så kan du bruge trensen til at stoppe med - på et tidspunkt skal den nok lære det smiley


  • #2   21. maj 2015 Træn det smiley start i skridt. Og først når det er 100% indlært i skridt kan du prøve i trav. Læg paraden ind med ben og sæde og brug dit magiske stopord. Lige så snart hun stopper så slip alt pres fra ben og cordeo, og ros. Giv gerne en godbid, hvis hun er meget motiveret af mad. Øv det ofte, men ikke konstant i 1 time eller 7 dage om ugen. Min erfaring siger mig, at heste godt kan blive lidt mugne af alt den stop-frem-stop-frem-stop-frem træning, hvis man bliver ved og ikke stopper mens legen er god smiley

  • #3   21. maj 2015 som de andre siger smiley
    Ellers træn det fra longe hvis du ikke har gjort det, så den reagerer på dit stopord på længere afstand også - og ikke kun når du går med ved siden af (hvis det er det du gør self smiley )


  • #4   22. maj 2015 Træn "onehandstop" og træn det først. Prøv at gougle det, det er urotligt effektivt.
    Starter med at træne i grime. Jeg har tidligere fundet guiding på der på nettet.


  • #5   22. maj 2015 Jeg havde problemet med at når jeg sagde stop ordet så stoppede han lige på stedet, uanset om det var for at sænke farten.. så jeg begyndte at bruge et andet ord til når farten skulle sænkes, og så brugte jeg stop ordet når han skulle stoppe, og som mange forslår, vil jeg også forslå dig at have hovedettøj på, og så stille og rolig overføre signalerne fra hovedettøjet/biddet, hen til cordeoen smiley

Kommentér på:
Cordeo

Annonce