{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Arbejde med plag {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg står med en super fin plag på 2,6 år, som skal tilrides til næste sommer.
Han er alderssvarende i forhold til at kunne trækkes med uden problemer, stå bundet på staldgangen, løfte hove, gå i trailer og generel omgang fra jorden. Han er rigtig flink, men også en dreng smiley
Jeg vil gerne arbejde noget mere med ham, til dels for at lette processen til næste år, men også for at give ham lidt afveksling i hverdagen.

Hvad ville I lave af arbejde med en plag? Jeg har ikke ridebane, men rotunde til rådighed. Det er muligvis en mulighed at køre ham i ridehus en til to gange ugentligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde med plag
  • #1   20. sep 2015 Jeg ville vænne ham til gjord, sadel, hovedtøj og bid her hen over vinteren.

    Longering et par gange om måneden, bare så han lige lærer kommandoer til de forskellige gangarter.
    Måske lidt løsspring.

    Og så vil jeg gå ture med ham gerne i skoven så han kan se noget.
    Og det er jo super at lærer ham at kører i trailer.

    Skulle vejret blive dårligt, og/du ikke har tid, så er der ikke noget som jager - så bare giv ham fri. Heller for lidt håndtering, end for meget så han bliver træt af det.

    Mvh Charlotte


  • #2   20. sep 2015 jeg har også en 2 års.
    Hun er meget sensetiv, så alting går ikke så hurtigt. Jeg har vænnet hende til sadlen, og vi skal i gang med nogle trec øvelser. Derudover går vi nogle ture og jeg vænner hende til alt det farlige der er ude i verden. smiley
    Udsæt ham for alt du kan komme i tanke om. Rør ham med en kost, med plastik. Kun fantasien sætter grænser smiley


  • #3   20. sep 2015 Som de andre siger, vil det være guld for dig senere hen at vænne ham til "farlige" ting. Kom ud at se en masse, så han vænner sig til nye indtryk og at reagere "rigtigt" på dem! smiley

  • #4   20. sep 2015 Jeg ville også tilvænne den til sadel og trense, gå ture, lære de farlige ting at kende, start/stop signaler, let longering osv osv.

  • #5   21. sep 2015 lær ham at komme hen til dig mens du står på en skammel, og så placere sig så du kan stige op på ham.

    Lær ham at han skal blive stående der, helt stille indtil du giver ham signal til at gå. Du kan bare stå og nusse ham på ryggen. Få ham til at synes at det er superlækkert at stå der.

    Øvelsen kan så, når han er helt afslappet med at stå der, udviddes med at du svinger et ben op over ryggen på ham, hænger lidt over hans ryg etc.

    Så bliver det så meget nemmere for dig når du skal på ryggen af ham.




  • #6   21. sep 2015 Tak for en masse gode svar!
    Trailer er han vant til, så det er kun vedligehold smiley
    Farlige ting kunne jeg med rette vende ham til, men da jeg bor ud til en hovedvej er der langt til nærmeste babyvenlige vej, hvor vi kan starte ud i det små.
    Sadel og hovedtøj samt let longering tror jeg er det vi lægger ud med - så kommer tilvænning til nye ting jo så småt med, da han skal køres ud for at komme i ridehus mv smiley


Kommentér på:
Arbejde med plag

Annonce