{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter pause {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg
Sagen er den at min islænder har stået stille en måned hen over vinteren. Han har haft en vinterpause hvor han bare har fået lov til at være hest. Grunden til hans pause er at jeg hele året har redet 4-5 gange om ugen, men i løbet af december har vi drysset ned for ridningen (til 2-3 gange om ugen) og i Januar red vi 2 gange.
Jeg har haft ham ude næsten hver dag, men mange af dagene var det bare en kort strigletur, også tilbage på folden. Jeg har nogen dage løbet med ham og gået ture, så han har været lidt i gang.
Jeg red ham i går (søndag), hvor vi tog det stille og roligt, med lidt tölt og trav, hvor vi red frem og ned. Vi startede med en masse skridt, da vi ventede på at ridehuset blev ledigt, og det gik helt fint
Når men hvordan ville i bedst starte ridningen igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter pause
  • #1   1. feb 2016 Mind har også stået rigtigt meget her i januar pga vejret og min trailer er vi ved at skifte bund og sider i så kan ikke kører i ridehus.
    Men jeg skridter dem igang traver lidt og giver pause når de bliver forpustet eller har travet hvad der svarer til 2-4 omgange på ridebanen og det gøre jeg et par gange til hver side og en galop til hver side og skridter af.
    Det har jeg gjort de dage jeg har kunne ride selvom det kun har været maks et par gange i ugen her i januar.


  • #2   1. feb 2016 Tak smiley

Kommentér på:
Genoptræning efter pause

Annonce