{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Frem og ned - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan lærer man en hest, som altid går og kigger stjerner at sænke hovedet, så man kan træne frem og ned? For min hest kigger stjerner. Kan godt få hende til at sænke hovedet, hvis jeg går ved siden af hende i kapsun, men lige så snart hun er i longe, så stikker hun hovedet i vejret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frem og ned - hvordan?
  • #2   7. feb 2016 Jeg ville indlære en stemmekomando eller en "tøjle-komando". For min betyder let vibration i tøjle eller longetov at hun skal søge dybere.

    Det at komandoen stadig er den samme når man er på afstand, er noget der skal trænes en del.


  • #3   7. feb 2016 Tindur gjorde også det samme i longen det første stykke tid. Jeg begyndte i stalden at lære ham kommandoen "ned med hovedet" så begyndte jeg at sige dette når han gik i longen. Så begyndte han at tage hovedet derned hvor han fik rigtig meget ros. smiley husk at det er hårdt at gå sådan i starten så ikke forvent at den kan holde så længe i starten smiley

    Mvh TT


  • #4   7. feb 2016 Noteret TT ^^'

  • #6   7. feb 2016 Søholm - du har blevet bedre til at formulere dig så det er nemmere at forstå smiley
    Hvordan træner man det ifølge dig smiley

    Mvh den nysgerrige TT


  • #7   8. feb 2016
    Jeg er glad for en fast chambon til heste, der ikke har det naturligt - fx grundet bygning eller tidligere erfaring, eller at de over længere tid er vænnet til at gå modsat.

    Jeg kombinere det gerne med en kapsun, så longen er i den.

    https://www.facebook.com/krikkenHG/videos/vb.588707674505548/983117588397886/?type=2&theater

    Lige på den her video, kunne jeg dog desværre ikke finde min kapsun i mit rod ;o). Fleur vil gerne stivne sig efter galop og løbe, det forhindre den faste chambon. Ligesom den forhindre hende i at spænde op i traven, som hun også kan.

    Jeg bruger den ikke altid eller hele tiden - har hun ikke været longeret længe, er den typisk på. Men hvis hun har været longeret nogle gange, så er det intet problem med en kapsun kun, da hun har forstået pointen :o).

    Lige mht. den faste chambon så kan hesten strække sig frem og ned som det ses på videoen - for mig, så er den ligesom en kapsun, som folk tager i hvor det at tage i den betyder " tag hovedet ned " - her sørger chambonen så for det, istedet for.


Kommentér på:
Frem og ned - hvordan?

Annonce