{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Ondt under ridning uden bøjler {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et lille problem. Min underviser siger at jeg skal til at ride uden bøjler noget mere, men jeg får simpelthen så ondt af det. Det er ikke sådan at det er i mine muskler, men nærmest i ledene. Det siger knæk for hver travtrin. Det føles som om at mine ben rykker fra min krop.

Er der nogle der selv har prøvet det eller ved hvad det kunne være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt under ridning uden bøjler
  • #1   5. apr 2016 For mig lyder det som om, at det er fordi at du spænder.
    Prøv at slap af, sæt røven godt ned i sædet og slip med benene, og så få hesten til at gå så langsom trav så du følge med og finde balancen-
    En ting er at man bruger mange flere kræfter på at sidde og spænde, en anden ting er også at man for skubbet sig helt op af sædet.

    Og ellers så så spørg din underviser, vedkommende må jo kunne se hvad der gøres galt smiley


  • #2   5. apr 2016 Det er ikke for at jeg sidder og spænder, men nærmest som om at ledene i mine ben bliver rykket i når det er.

  • #3   5. apr 2016 Jeg kan ikke holde til at ride uden bøjler særlig meget da jeg har et sprunget korsbånd, så uden bøjler kommer mit underben til at hænge i de resterende ledbånd, hvilket belaster dem og gør ret ondt.

    Måske du har et dårligt ledbånd/korsbånd eller ligende?


  • #4   6. apr 2016 Sådan havde jeg det også til at starte med. Det gik væk efter at jeg havde redet uden bøjler nogle gange. Mine led knækker ret tit, pga. div. operationer jeg har fået for mit handicap smiley

  • #5   6. apr 2016 Det tror jeg skyldes en svag bækkenbund. .. et svagt bækken giver en følelse af at benet "falder af" det er vanvittigt ubehageligt når det "smælder" men det er fordi muskler og ligamenter er slappe så du skal i gang med hjemmeøvelser smiley

  • #6   6. apr 2016 Hvis man ikke har stærke muskler kan det det godt gøre ondt i ledene. Prøv at tal med din underviser om det, og evt. omkring hvilke muskler du skal bruge og hvordan de skal sidde for at undgå det smiley

  • Frederik H
    Frederik H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   21. maj 2016 Jeg skrevet en ret udførlig guide til ondt i ryggen, hvad det betyder, hvad det ikke betyder, samt hvad man kan gøre ved det.

    Jeg tror du ville kunne finde noget brugbar information i guiden.

    http://fhecht.dk/ondt-i-laenden/


    Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for yderligere hjælp.


Kommentér på:
Ondt under ridning uden bøjler

Annonce