{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Part på Islænder (Hedeland) {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Jeg har nu i noget tid prøvet at søge efter en part på en islænder. Sagen er bare den at jeg får afslag gang på gang fordi jeg kun har prøvet at ride på islænder to gange, og folk vil gerne have en part med erfaring for ridning af dem.

Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg så kan gøre? det er jo svært at få erfaring med dem hvis der ikke er nogle der vil tilbyde mig en part. Jeg er endda villig til at modtage undervisning for at lære, men alligevel afslag.

Jeg bor i Tune ved hedeland , ligger der nogle områder med hold ridning af islænder der omkring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part på Islænder (Hedeland)
  • #1   27. apr 2016 Ved der nogle islændere på ødehastrupvej. Men hvorfor det så vigtigt for dig det islænder? Tænker der må være general mangel på ride erfaring eller andet. For gode parter hænger ikke på træerne. Så hvis man passer til hesten, vil betale og vil betale for undervisning også, er der måske enten noget kemi eller noget andet som ikke er optimalt. Men hvís det er det du vil, så giv ikke op, er sikkert et godt mach til dig derude smiley held og lykke

  • #2   27. apr 2016 Hvor har du ledt henne? joras, Facebook eller bare her? Prøv at spørge på fb siden for den lokalklub der ligger derude.
    En faktor kan også være hvad for en slags part de søger, er det en konkurrencehest de har, som skal holdes skarpt ved lige, i forhold til en hyggehest.
    Jeg ledte efter gratis part til min men fandt aldrig en... det var gratis, og det eneste krav var, at hvis man ikke havde erfaring med ismuler, så skulle man have underviser med. Men det skræmte nok de fleste at han kun var ryttervant. Så jeg står på den anden del af grøften. Ærgerligt vi ikke bor tættere på hinanden XD


  • #3   27. apr 2016 Tina. Jeg har redet i 25 år og har haft 2 heste selv, og har i mange år gerne ville ride islænder, og efter jeg er blevet træt af seriøs dressur tænker jeg det er nu det skal prøves. Meen det er åbenbart ikke så nemt smiley

  • #4   27. apr 2016 Dingle jeg har prøvet her inde, hestenettet, og forskellige facebook grupper. Jeg ønsker bare blot at komme ud og se naturen i stille og rolig tempo.

  • #5   27. apr 2016 jeg havde kun redet islændere 3-4 gange før jeg fik part på Stari. og nu har jeg haft part på ham i 2 år. men du må kunne finde en et sted hvor du kan få lov at vise hvad du kan.

    spørg en ven eller bekændt om du må prøve deres islænder en gang imellem, hvis du kender nogle. og så kan du efter hånden tjekke af på listen at du har lidt mere kendskab til gangarts hestene.

    og ellers prøv at kigge på facebook. der er nogle islænder grupper derinde hvor du fx. kan skrive privat til folk og lige spørge om de søger part og så videre du kunne jo være heldig.


  • #6   28. apr 2016 Prøv at lave en søge annonce på hestenettet måske du har held der.
    Har før kendt flere der har været glade for at oprette derinde. Og så det jo omvendt folk der kontakter dig, hvis de har en hest som passer smiley men ja tit er det jo hvis folk kender nogle, og så snakkes der sammen.
    En mulighed kan være at hænge din part annonce op i stalden de steder som har islændere.
    For ja gode parter er svære at finde. Så må være muligt. Ved hhrideskole ude ved viby havde en islænder engang. Men blev vist solgt vidre, kender ikke så meget til rideskolerne omkring tune. Var en stund forbi den i tune, men nok 10-12 år siden smiley


  • #7   28. apr 2016 Der har jeg også lavet et opslag. Men skal ud og prøve en i næste uge, som havde set mit opslag her. Så jeg krydser fingre smiley

  • #8   29. apr 2016 kan ejer ikke bare give dig lidt undervisning i netop den hest. Det er ikke raketvidenskab at ride en islænder.

  • Stella S
    Stella S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   1. jun 2016 hej Vibeke, hvor mange års rideerfaring har du? Ring evt på 42721345

  • #13   1. jun 2016 Stella, jeg har fundet ellers tak smiley

Kommentér på:
Part på Islænder (Hedeland)

Annonce