{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Cordeo {{forumTopicSubject}}

Ja jeg overvejer lidt at prøve at ride min part i cordeo, bare for sjov.
Kan man godt gå direkte fra trense med bid til cordeo for at prøve det, eller ville det forvirre hesten? smiley
Skulle man helst starte med ridning i grime?
Og hvordan rider man helt præcist med cordeo?
Håber i vil dele jeres erfaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cordeo
  • #2   7. jun 2016 Thomine: god ide, men kommer tøjlerne så ikke i vejen?

  • #4   7. jun 2016 Ok men ville det måske være bedre at starte med at ride bidløst (i grime)? Frem før at ride i cordeo med trense med bid?
    Du har sikkert mere styr på det end mig, kom bare til at tænke på det smiley


  • #6   7. jun 2016 Super så prøver jeg det i dag. Man kan godt ride i almindelig grime, ik? smiley

  • #9   7. jun 2016 Ok tak smiley

  • #10   7. jun 2016 Find en der kan holde dig i en longe, og så må du kun have cordeo til at styre med selv, sammen med sædet naturligvis smiley så kan du øve kommandoerne samtidig med, at der er en der holder fast i hesten

  • #11   7. jun 2016 Jeg rider selv mere med cordeo end med bidløs trense. Når man skal lære en hest at ride i cordeo skal du både have en cordeo på og et hovedtøj (det er bedst at starte med en cordeo med fast kerne da de er hårdere) når du drejer med cordeo kan du vælge at dreje på tøjlen samtidig eller prøve at dreje med cordeo også hvis hesten ikke drejer kan du bruge tøjlen smiley

  • #12   7. jun 2016 Jeg er i gang med at lære min part det, vi starter fra bunden ad, bidløst trense, til hun lære at hvile i sig selv og slappe helt af uden at løbe afsted, det tager tid men går frem af.

    Og at lære at stoppe uden hjælp fra tøjlen

    Når hun har lært det går vi videre til rebgrimen, og når det er på bland, kommer cordeoen på, så hun langsomt bliver vendt til det, og det ikke bliver en dårlig oplevelse for hende smiley


  • #14   7. jun 2016 Jeg er ved at lære min hest (og mig selv) cordeo. Helt uden bid, trense og grime, gør jeg kun i Round Pen'en foreløbig (som I kan se på mit profilbillede og flere billeder inde i mit galleri). Og på tur har jeg cordeoen på sammen med min normale trense. Så prøver jeg at huske, at bruge cordeo sammen med de andre tegn. Og at øve i bare at ride "slalom" på ridestien kun ved hjælp af cordeo etc. Det har jo også meget med vægt og benstilling at gøre, så det er megen træning både for hest og rytter, men rigtigt sjovt:) Jeg øver også meget på at stoppe og bakke med cordeo ude på tur, men så har man tøjlen som sikkerhed og ekstra hjælp, hvis hesten ikke forstår eller man gør det forkert.

    profilbillede
Kommentér på:
Cordeo

Annonce