{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Slaskede ben = dårlig ridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har fået store problemer i min ridning. I trav og galop har jeg problemer med at holde mine føder trådt ned i bøjlen: mit ben krøller sammen og trækkes om og slasker derfor rundt. Det er absolut værst i galop, hvor hesten har brug for ordentlig støtte.
Det hele er sket efter jeg har holdt en måneds pause fra ridning pga arbejde og eksamen.
Er der nogle der har ideer til hvad jeg kan gøre for at blive bedre til at holde benene på plads? Nogle øvelser jeg kan lave? (Fra jorden) eller ting jeg kan gøre mens jeg rider? smiley
Bedste hilsner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slaskede ben = dårlig ridning
  • #1   30. jun 2016 Tænker dine ben skal styrkes. Hvis det er kommet efter en pause så kommer det vel igen når du går i gang og har været i gang i noget tid = dine ben vender sig til det igen.
    Ellers vil jeg sige let ridning, og måske galop hvor du står lidt i let sæde.
    Så galop på lige strækninger, så der ikke kommer så meget drejning så du måske vender dine ben til det. smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #2   30. jun 2016 Af med bøjlerne så er du nødt til at klemme dig fast i sadlen, du kan ikke træne din opstilling fra jorden, men det ville da være dejligt hvis man kunne smiley

  • #4   30. jun 2016 Jeg tænker bare, at hvis det er kommet siden min pause, så må det vel også hænge sammen med, at jeg har mistet noget styrke og smidighed eller et eller andet i benmusklerne. Derfor kunne det måske også løses ved, at lave nogle styrkeøvelser smiley

  • #6   30. jun 2016 Har haft samme problem med slaskeben. Det var fordi jeg red i en sadel som ikke passede mig.

  • #7   30. jun 2016 Jeg har ikke haft et problem med mine ben før min pause, så tror ikke det er fordi sadlen er helt forkert for mig smiley

    Jeg vil prøve at komme igang med nøgle core og benøvelser smiley


  • #9   30. jun 2016 Jeg tænker også squats og diverse andre muskelstyrkende øvelser.
    Derudover kan en eller to lektioner hos en centreret ridning instruktør måske være en ide. De er virkelig gode til at hjælpe med forskellige vanskeligheder man kan have i sin krop og med sin opstilling smiley


Kommentér på:
Slaskede ben = dårlig ridning

Annonce