{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Urolige schenkler {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for jeres råd og oplevelser omkring dette emne.
Når jeg rider skridt, trav letridnig og galop, sidder mine schenkler helt stille. Lige så snart jeg rider i nedsidning, kører de rundt!!!
Mine ben har ikke altid gjort det, det er noget, som jeg begyndte på for lidt over 6 mdr. siden. Før i tiden sad jeg helt stille med dem. Det har intet med sadlen at gøre:))).
Har I nogle råd til hvordan man lærer at sidde stille med schenklerne, og evt. selv har/har haft samme problem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolige schenkler
  • #1   3. aug 2016 Jeg ville nok prøve at ride uden bøjler. Ved godt at det er sådan lidt rideskole agtigt men det virker altså smiley

  • #2   3. aug 2016 Uden bøjler, ellers så smid sadlen og fokusere på og få hele din krop i balance. smiley Uden og tænke på dine ben, bare fokusere på og føle hestens bevægelse.

  • #3   4. aug 2016 Rid uden bøjler eller uden sadel smiley

  • #4   4. aug 2016 Høhø. Spænd dine stigebøjler fast med eks. et par sporeremme fast til gjorden, det gør jeg, men det er så fordi min hest har et enormt rygsving :-D.

  • #5   5. aug 2016 Jeg varirerer meget med træning uden sadel, men synes ikke rigtigt det hjælper? Mine schenkler tilgengæld vælter ikke rundt, som de ellers ville gøre, når jeg rider med sadel.:-)

  • #6   5. aug 2016 Altså... min konklusion ang. det med urolige ben er, at så længe man ikke rammer hesten, så er urolige ben egentlig o.k. Derfor vil jeg ikke anbefale Camilla J's metode, da ens urolige ben så vil ramme hesten.

    Du skal måske intensivt træne uden sadel/bøjler? Eller måske noget helt tredje? For rider jeg uden sadel eller stigebøjler, så sidder mine ben hvor de skal. Men når jeg så får bøjler på, så bliver mine ben mere urolige.

    Her handler det om at slappe af i benene, og ikke sidde og spænde. Jeg kan anbefale at ride med længere bøjler, det gør at man mere naturligt finder balancen frem for at "stå i" bøjlerne smiley


  • #7   5. aug 2016 Tror det er fordi når du rider nedsidning lægger du balancen i sædet, og glemmer balancen i benene. Du skal sørge for at træde godt ned i bøjlerne og have balance derfra, og så pas på med at spænde for meget og stivne, du skal være mere afslappet i kroppen smiley

  • #8   5. aug 2016 Jeg rider for sæde og ben, og rammer bestemt ikke min hest med mine urolige ben...
    Jeg rider med mine underschenkler (IKKE MINE HÆLE). For at styre min hest rundt, og ved at mine ben flyver rundt, kan jeg ikke komme godt nok ind under hende, og derved er jeg nødt til en gang imellem at spænde mine ben fast, så jeg kan træde godt ned i bøjlen, og få reddet min hest med benene og min vægt og ikke i munden..
    Men vi har alle hver vores metode, og jeg har god erfaring med det, så er der vel ikke noget galt i det..


Kommentér på:
Urolige schenkler

Annonce