{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

urolige schenkler.. {{forumTopicSubject}}

Halløj(;

Har et problem, som jeg har haft meget længe. Når jeg rider, har jeg utrolig urolige schenkler.. Galoppen er det ikke så galt, men i trav ser det frygteligt ud!

Har du/I ikke et godt råd til, hvordan jeg kan træne, og øve mig selv i at sidde stille med schenklerne? (:

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urolige schenkler..
  • #2   24. feb 2010 Camilla; det syntes jeg bare jeg har prøve );

  • #4   24. feb 2010 Fie..... ; har lige set din dressur video, og hvis du syntes du har urolige schenkler, så ved jeg da virkelig ikke hvad jeg har o;

  • #5   24. feb 2010 - At ikke have stigbøjler i gør modsat det samme .. Jeg FÅR utrolige urolige schenkler ved ikke og have stigbøjler .. xD

    Hmm .. Men træn ben muskler (;


  • #7   24. feb 2010 Rid uden sadel smiley Det hjælper! Det første år jeg red (for mange år siden) havde vi ikke nogen sadel til ponyen og jeg red uden sadel... mine ben ligger fuldstændig stille og jeg har lært at bruge dem rigtigt. Men det kommer også an på hvor meget man rider, for muskler og teknik skal holdes ved lige.

  • #8   24. feb 2010 Hejsa,
    Jeg så lige et klip med dig og din hest i dressur.
    Jeg vil simpelthen foreslå dig at tænkte meget på dine tæer..
    Tænk at de skal ind med hesten og ikke ud! De skal være rettet ind mod hesten, du skal forestille dig at dine tæer skal ind og dine hæle ud! Så vil du automatisk komme til at klemme mere ved knæene/lår... Hælene ud! og tæerne op vil være mit råd, held og lykk smiley


  • #9   24. feb 2010 trine og figaro (: .
    Tæerne skal nu ikke altid ind til hesten, de skal pege i rideretningen- så hvis man rider en volte til højre skal højre ben pege lidt ud og venstre ind mod hesten smiley Og det kan let misforståes, for det ER jo siden af foden der ligger mod hesten, enten med hældning den ene eller den anden vej smiley


  • #10   24. feb 2010 Har haft det samme problem, og det er fedt at du selv synes det er nødvendigt at gøre noget ved det - alt for mange ryttere er ret ligeglade med urolige schenkler.. Desværre! Det forstyrer virkelig hesten, og forhindrer at man kan give små diskrete signaler.
    Mit råd til dig, er at lære at slappe af i benet. Det kan kun lade sig gøre, hvis du "griber" travbevægelsen rigtigt med hofte og lænd. At forklare det på skrift er selvfølgelig enormt svært, men du skal forestille dig, at hele hestens rygbevægelse skal opfanges i din lænd, og ikke videre til hverken dine hænder, hoved eller ben smiley Benene skal hænge lange og afslappede ned langs siden af hesten, nærmest som hvis stod du på jorden.

    I øvrigt er det desværre enormt svært at finde en dygtig underviser, som lægger (nok) vægt på brug af hjælpere og korrekt opstilling, hvilket i virkeigheden er hvad du har brug for smiley


  • #11   27. feb 2010 Som Lene skriver, så rid en del let sæde - ven dig til at holde dig oppe ved støtte i bøjlen og klemme med lår...

    Sæt dig ned i lidt tid, synes du stadig dine schenkler er urolige, så er det op i let sæde igen - hårdt ja, men det gir super gode resultater...

    og super lækkre ben smiley haha


  • #12   27. feb 2010 Tine - hvor har du evig ret... underviser selv og går utrolig meget op i sådan noget - samt at hesten bliver redet korrekt mht. led og sener samt ryg...

    Men nogle af dem jeg kommer ud til ved slet ikke hvor vigtigt det er at man rider hestens med sædebenene og rolige hænder mm.
    og hvor vigtigt det er at kunne skridte sin hest korrekt - lige mm.

    Synes det er utroligt at der ikke er flere undervisere - beriddere der ligger vægt på problemerne...


Kommentér på:
urolige schenkler..

Annonce