{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

"gyngehest" {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu er vi endelig kommet til galop træningen, efter 2 år med udfordringer og først nu vi træner galop som den del af vores udvikling/træning.

Men så kommer der jo altid en ny udfordning til.. sådan er heste livet og tager en dag af gangen og nu til HG, hvis i kan guide mig ??

"Problemet" hesten har en meget langsom gyngeheste galop... hvordan håndtere jeg denne gyngen, frem og tilbage? Han er nem at siddet på i galoppen hvis man er forberedt ?? Men skal nok holde både hest og jeg rund + holde tempo osv. Ved det koster kræfter og tid. Rider helst med lidt løse tøjler og ned-frem metoden da hesten har tideliger problemer med låst lænd og derved øm bagknæ. Der kommer mere samlig på arbejdet alt efter hvor i processen vi er.

Hvordan håndtere jeg bedst denne nye udfordring.

Pft AT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "gyngehest"
  • #1   28. sep 2016
    Hvis det går slowmotion, så havde jeg nok hevet galoppen med ud på tur og givet nogle lange, løse tøjler så der kunne komme lidt fut under hesten på nogle lige stræk - så hesten ikke skal fokusere på at holde balancen, men på at komme frem.


  • #2   28. sep 2016 Lad være med at tænk på det skal være for pænt.. Hvis den har en lidt stor galop, som det kan lyde til, så er det vigtigt man ikke rider under tempo. Selvom det kan føles som om det går meget hurtigt, men stortgående heste kommer nu en gang længere pr skridt..

    Evt. op i letsæde, driv frem og mens du er i let sæde kan du også sagtens give efter fortil og lade hesten søge dybt..


  • #3   28. sep 2016 Jeg fokusere slet ikke på holdning:) da hesten er hybermibil fortil og kommer helt naturligt og uden problemer hvis man kender til det og er opmærksom:) Så hesten gør det af sig selv og jeg skal bære ham rundt i denne langsomme gynge galop. Jeg syntes det går langsomt.. Jeg må se om ikke jeg kan finde en god galop strækning ude.. bliver godt nok svært, men vil helt sikkert undersøge det. For det vil han elske, sidst smed han mig bare af.. han skød mig ud af sadlen i sin gynge galop med fuld fart på ??

  • #4   29. sep 2016 Frem med ham - som de andre siger kan en lang strækning være fin på tur. Men ellers må du ud og ride på en 20x60 bane, for at have et langt nok stræk til at kunne ride ham frem i.
    Når de laver dette her tyggegummiagtig gynggang så gør de det fordi det er svært for dem at galoppere og bære sig, og gynggang gør at de kan undgå bæring.
    Læg rigtig meget mærke til, om hesten også skyder bagparten for at undgå bæring/går på to spor - og sørg for at rette det, kommer især ved overgange og samling, og kan rettes op mod et spejl.

    De her store lemmedaskeragtige heste med store bevægelser tager rigtig lang tid at lærer en god galop, som er behagelig for rytteren og opbyggelig for hesten.
    Min den brune har først som 8 årig fået styrke til at gå en rigtig galop, før da var det enten "fuld speed ahead der kommer lav jetjager" eller "gynggang i nærmest galoppiuretter selvom han blev bedt om at gå lige frem".

    Mvh Charlotte


  • #6   29. sep 2016 Min bliver også en gyngehest, hvis jeg ikke giver hende 'tilladelse' til at tage lidt mere fart på. Hun er lidt af en pleaser på det punkt fordi hun ved, at jeg bliver utryg og holder hende tilbage, hvis hun har for meget fart på til at starte med :3

  • #7   29. sep 2016 Tak for alles meget gode input og erfaringer dem vil jeg tage med og vil selvfølgelig også få undervisning.. 1000 tak smiley

Kommentér på:
"gyngehest"

Annonce