{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Grime skræk/ grime tilvæning {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg står i den situation at min 1 års hoppe har grime skræk. Jeg ved ikke om hun har haft en ubehagelig oplevelse med grimen som føl, eller anden grim oplevelse.
Derfor søger jeg hjælp og råd til hvordan jeg kan gå til problemet på en rolig, god og harmonisk måde. Har i selv oplevet samme problem - og hvordan gik i til det? Det ville være super fedt hvis i kom med egen erfaringer. smiley I må meget gerne linke til videoer, sider mm.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime skræk/ grime tilvæning
  • #1   10. nov 2016 Godbidder og daglig træning i at tage grimen på og af. Jeg startede med at tage den af rundt om halsen og på igen så han ikke kunne smutte smiley

    Mvh TT


  • #2   10. nov 2016 Jeg fik en 5 års hjem i sommers totalt rå og meget øresky. Han kunne slet ikke have at man rørte ved hans ører. Med godbidder og en masse tålmodighed er vi kommet så langt at han kan få grime på uden at panikke, og uden jeg er tvunget til at åbne nakkespændet. smiley
    Nu ved jeg ikke hvor slemt det er med din hoppe, men tålmodighed, tålmodighed og en masse ros, så kommer man langt. Det tog mig ca. en uge, så var han okay med jeg pillede ham i hovedet og omkring ørerne, og ugen efter kunne jeg lægge grime på ham.
    Vi havde en del problemer til en start, da jeg ikke er mere end to lorte høj ( smiley ) og han er 170. Så da han accepterede, jeg rørte ham på ørerne og vippede med dem, gik vi videre til han skulle holde hovedet i en højde, hvor jeg kunne nå. smiley

    Så mit råd vil være ros ros ros og en kæmpe potion tålmodighed! smiley


  • #3   10. nov 2016 Jeg har en måde jeg har brugt i rigtig mange år når jeg har en der ikke vil have grimen på, ung som gammel smiley
    Jeg sætter 2 træktove sammen, ligger den stille og roligt rundt om halsen, ikke for stram, binder en knude og vupti har man en "halsrem" (kan man snilt gøre uden at kommr for tæt på hovedet), hold godt fast i rebet men lad være med at komme til skade så hellere slippe, de kan godt tage en snurretur eller 2 i boksen. En godbid og/eller en kløtur så snart hesten er rolig smiley
    Når hesten er rolig skal snoren rundt om næsen, ned under hagen og igennem på den anden side og så gennem "halsremmen" og en knude smiley Det er ikke så svært som det lyder og det gør ikke noget hvis ikke man lige lykkedes første gang smiley Prøv evt. på en sød hest der godt vil gå med til sådan noget smiley jo mere man prøver jo mere vænner hesten sig til at "få grime på smiley
    Nu har du en "grime" med grimeskaft og hesten kan igen få lov til at falde helt til ro mens du stadig har fat i den og igen masser af ros, godbidder eller hvad din hest nu syntes er skønt smiley
    Så er det at du skal forsøge lige så stille at få en rigtig grime på, IKKE op over ørene før hesten kan få grimen på uden problemer. Læg grimen på uden på rebgrimen den kan sagtens løsnes inden under.
    Jeg har en gammel skrubbe af en hoppe med rigtig mange grimme oplevelser i bagagen da vi fik hende. Hun vil bare ikke have grime på, punktum-slut-finale, hun er helt og aldeles overbevist om at grime = noget grimt. Vi tager turen med rebet hver eneste dag og slipper for dumme konflikter, hun er 19 år gammel og 173 cm høj og har været ridehest det meste af hendes liv ?


  • #5   10. nov 2016 Jeg havde samme problem med min sidste år, og der var hun også kun 1 år. Jeg aner ikke hvorfor det kom, og fandt aldrig ud af det, men nu er vi sluppet af med det igen.
    I starten åbnede jeg grimen i nakken så den ikke skulle over ørerne, da det var det største problem. Og så fik hun godbidder hver gang hun skulle have den af og på. Efter noget tid kom det stille og roligt at jeg kunne give hende den rigtigt på, men jeg skal altid stå ved siden af hende, så jeg ikke ser så skræmmende ud som hvis jeg kom forfra smiley


  • #7   10. nov 2016 jeg har vænnet både 1 og 2 årsen til det, i starten kunne jeg dårligt komme hen til dem med grimen.

    i starten gik jeg meget rundt på folden bare med grimen, da de så begyndte at kommer, tog jeg godbidderne i brug.
    næstestykket "uden" om hånden, så de ligesom skulle have mulen ned i næstestykket til hånden for at få godbidden.
    Efterhånde kunne jeg få rykket grimen op på næseryggen. det kunne jeg måske gøre 10-15 gange på en dag, efter nogle uger var de fortrolige med det
    Så syntes jeg det har været nemmest at spænde dem op i nakken, så den ikke skal op over ørene i starten.


Kommentér på:
Grime skræk/ grime tilvæning

Annonce