{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ben/tøjler
  • #1   18. feb 2017 Tænker lidt at man rider med sæde og ben, støtter på tøjlerne? smiley

  • #2   18. feb 2017 Men hvad ben styre du så til henholdsvis højre og ventre med smiley

  • #3   18. feb 2017 Det kommer nok an på ens ridestil men umiddelbart kender jeg flest der støtter på udvendige tøjle når de presser med indvendige ben smiley

  • #4   18. feb 2017 Det er ogs hvad jeg har lært nemlig smiley

  • #5   18. feb 2017 Ja nikoline var hurtigere end mig, så er enig med nikoline smiley

    Altså nr 2 af dine valgmuligheder


  • #6   18. feb 2017 Okay jeg skulle til at ride min heste til og så var ham her der og skulle hjælpe og vi har nemlig diskuteret det siden. Men han har lært western ridning ved i om man gør det ved nr. 1 så ? smiley

  • #7   18. feb 2017 Jeg prøvede en underviser (M-dressur rytter) som bad mig bruge indvendige ben og indvendige tøjle. Det resulterede i en ekstrem stresset hest, som ikke lavede andet end at løbe og spænde. Med min nye underviser (også M-dressur rytter) er vi gået over til indvendige ben for runding, og udvendige ben til at flytte sig for. Udvendige tøjle bruges kun til de halve parader. Her har jeg fået en total afslappet hest, som bare går super godt.

    Pointen med indlægget er, at jeg tror, at metoden afhænger af hesten - altså hvor de accepterer støtten henne. smiley


  • #8   18. feb 2017 Hende jeg kender, der rider western, har fortalt mig, at man skal tænke på at flytte hesten, som hvis man skal skubbe til den. Altså, at hesten flytter sig til den side, den bliver presset mod. Det vil sige indvendige ben = flytter sig mod udvendige. Hun rider reining.

  • #9   18. feb 2017 Når man bøjer sin hest, især en unghest bøjer man om indvendige ben, og støtter op på udvendige tøjle så hesten ikke går ind i volten smiley

    Det er noget man siger fordi det er her fokus er, men indvendige tøjle og udvendige ben er stadig i brug, dog mere passiv hjælp smiley


  • #10   18. feb 2017 Indvendig ben til udvendig tøjle...
    Dog skal man ikke glemme man stadig har udvendig ben og indvendig tøjle. Man kan jo ikke kun ride på halvdelen af ens hjælpere smiley


  • #11   18. feb 2017 Indvendige ben til udvendige tøjle - sådan balancerer hesten korrekt på det buede spor smiley Når du rider lige ud, rides hesten frem til begge tøjler.

  • #12   18. feb 2017 Altså det kommer jo meget an på hvad du mener med ''styre''...
    Når jeg laver en schenkelvigning til venstre, lægger jeg mit højre ben tilbage, og støtter i udvendig tøjle for at holde på skulderen.
    Det er meget forskelligt, fra rytter til rytter, hvad den enkelte gør for at hjælpe hesten bedst smiley


  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   19. feb 2017 Normalt plejer man at sige at hesten skal gå væk fra end ben - alser vil man dreje til venstre skal man bruge højre ben og venstre tøjle. Dog er der en undtagelse til dette. Drejer man med fx venstre tøjle kan man bruge venstre ben til at bøje hesten. På den måde "trykker" man ribbenene ind og derved får forparten og bagparten ud

Kommentér på:
Ben/tøjler

Annonce