{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Hest der ikke ønsker rytter på jorden.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Sagen er den at nu i det sidste halve års tid har Tindur tydeligt sagt at han ikke ønsker at have mig på jorden...
Da han var lille begyndte jeg at gå ture med ham, og da han var 3 år gik vi ture hver uge. Her mødte han mange farlige ting til tider han ikke kunne løbe fra, da jeg stod på jorden og holdt fast... Så da han havde blevet redet i knapt et år begyndte jeg at ride ture på ham, og det har vi gjort de sidste par år. I løbet af de to år har han løbet med mig 3-4 gange.
Da jeg for et halvt års tid siden begyndte at have nogle on/off problemer med Boots der gjorde at jeg ville trække ham til/fra banen så begyndte han virkelig at tonse rundt og være ekstremt nervøs når jeg var/er på jorden. Der var intet når jeg var/er i sadlen.
Der er ej heller et problem at jeg er på jorden når han er på sine trygge steder som fold, ridebanen, ridehus og nogle steder i det fri. Men er han utryg så lukker han ned og respekterer ikke mit personlige rum.
I dag fik jeg en hov i ryggen pga hans udadreagerende adfærd.
Jeg er splittet ift. At respektere at han siger ifra og holde mig i sadlen, men igen så har jeg det også sådan at det ikke kan passe at man ikke skal kunne gå ture med ham uden at sætte liv og helbred i spild.
Hvordan ville I træne/gå frem?
For som sagt er det kun de steder han er utryg han lukker ned når jeg er på jorden..

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der ikke ønsker rytter på jorden..
  • #1   20. feb 2017 Han skal have meget mere tillid til dig, og se dig som en støtte smiley

    Så vil han se dig som en tryghed, og en han kan støtte sig op ad, når han er i utrygge og/eller fremmede situationer smiley



  • #3   20. feb 2017 Har du prøvet at have en pisk med TT? Selvfølig ikke til at slå, men til at vifte med -kan være det hjælper? Det hjalp på min gamle hoppe

  • #4   20. feb 2017 Maja B - kan jeg lokke dig til at sende mig en pb med hvem det er? Det lyder som en metode der er god at kunne og yderst brugbar. Min ismule kan jeg nemlig godt gå ture med etc, men når det kommer til dyrskuer og den slags, så står han lidt af, men det er jo også en stor mundfuld, men tænkte at det kunne være en god vej at gå med ham smiley

    TT - som de andre skriver ville jeg lave en masse øvelser for at forbedre tillid og evt signaler fra jorden.


  • #5   20. feb 2017 Jeg har lavet alverdens tillidsøvelser med ham, han kan pakkes ind i plastik, viftende piske med pose på, osv osv. Det er intet problem hvis jeg præsenterer ham for ting...

    Mvh TT


  • #9   21. feb 2017 Selvfølgelig gør jeg ting anderledes når jeg er på jorden... Det er man jo ligesom nødt til.. I må tro det eller ej, men det er fordi han føler sig fanget når jeg er på jorden..
    Jeg har det bare sådan at jeg ved jeg burde lytte til ham, for gør jeg ikke skruer han op for signalere og bliver mere udadreagerende... Men igen.. Det er meget nyttigt og hyggeligt at gå med ham når han har fået krudtet af og ikke er bange..
    Derfor ønsket jeg tip til hvordan jeg bør træne..
    Jeg tænkte på samme form for træning som når de har seperations angst.. Men det er jo intet når han ikke er på utrygge stæder.. Og så kan man ikke rigtig arbejde med det..

    Mvh TT


  • #11   22. feb 2017 Jeg vifter med tov og ærme og "leger" kylling hvis han kommer ind i mit personlige rum uden at være inviteret.. Så det er ikke noget nyt for ham.. Men det er overhovedet ikke hensigtsmæssigt at gøre ham mere utryg ved at i tillæg til at der er noget farligt, så er mor også "farlig"... Så er han da først bange, for hvor er det rolige afslappende menneske der normalt fortæller at ting ikke er farligt?!?!

    Mvh TT


  • #17   22. feb 2017 Lorem - hvor har du læst at jeg ikke sagde fra? Selvfølgelig sagde jeg fra. Men da det var gjort, trak jeg vejret dybt, og genfandt roen og vi fortsatte. Selvom man spørger efter måder at træne på så betyder det ikke at man tager det første og bedste uden at tænke selv og være lidt kritisk.. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hest der ikke ønsker rytter på jorden..

Annonce