{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Hest vil ikke tolte {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min skønne stævnehest vil fra den ene dag til den anden ikke gå en ren hurtigt tölt. Han har i 2 år kunne gå den dejligste og hurtigste tölt, men stortest fra den ene dag til den anden kan den simpelthen ikke blive ren på venstre volte. Jeg har underviser på, hesten får massage 2 gange om måneden og lever i sus og dus.
Har i prøvet noget lignende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest vil ikke tolte
  • #1   27. apr 2017 Jeg ville få en fys/osteopat/kiropraktor/dyrlæge på smiley Kan jo være, den har ligget fast i boksen, at noget er låst el. lign. smiley

  • #2   27. apr 2017 Massage giver jeg desværre heller ikke så meget for smiley

    Jeg havde en alm. hestemassør ude til min hoppe, og fik at vide, at hun var fin i kroppen, men da jeg besluttede mig for at få en mening mere fik jeg Jeanette fra Naturalhorsegames ud, og hun fandt straks ud af, at hun havde ondt i hals, ryg og bagpart, hvor bækkenet faktisk var lidt skævt.

    Jeanette er certificeret og uddannet fysiurgisk hesteterapeut og afbalancere hesten.
    Dvs. hun bruger massage, kranio-sakal terapi, ledmobilisering, laserterapi og afspænding af meridianbaner/akupressur.

    Jeg kan stærkt anbefale den slags behandling hvertfald - Det er blidere ved hestens krop end kiropraktik, og kan i langt de fleste tilfælde erstatte en kiropraktor smiley

    Håber det kan bruges smiley


  • #3   27. apr 2017 Lad dine alarmklokker ringe når noget i ridningen ændres fra en dag til en anden - især når det kun er på den ene volte. Bliver den pasagtig? Grissepas er i mange tilfælde en kompenserende gangart når hesten har ondt et sted.
    Jeg vil næsten vædde med at han har lavet et stunt eller noget som har låst noget fast eller lignende, som fx en kiropraktor skal og ordne.

    Jeg har oplevet noget lignende med min gamle hest at han fra en dag til den anden ikke længere ville trave, på trods at jeg havde indlært ham et travsignal som bare sad i skabet.. Fik endnu dyrlæge kiropraktor ud, som fandt en led låsning i lænden.
    Så bare fordi han tit får massage betyder det ikke at han ikke er immun for at lave en forkert bevægelse på folden eller rulle på en sten. smiley


  • #4   27. apr 2017 Mange tak for hurtige svar smiley
    Hesten rulle over mod galop hele tiden. I dag var det kun muligt at få den hurtige tölt efter 30 minutters ridning, og den ene af gangene var ned af en bakke.

    Problemet er også at pengene ikke er de helt store, når jeg både er under 18 og selv betaler det meste til min hest. Udover det så står jeg i nordsjælland smiley


  • #5   27. apr 2017 Jeg giver 400 kr. pr. gang (ekskl. kørsel) ved Jeanette, så det er ikke fordi man bliver rippet - heldigvis smiley

    (Min hoppe har fået 2 behandlinger, og mangler lige den sidste)


  • #6   27. apr 2017 der er bare liiiidt langt fra vinderup til Nordsjælland smiley


  • #7   27. apr 2017 Ja, men det var bare for at give dig en idé om prisen - Jeg ved godt, at alt som regel er dyrere ovre ved jer.

    Prøver bare at hjælpe smiley


  • #8   27. apr 2017 Jeg siger også mange tak for hjælpen smiley
    Jeg kan dog kun finde folk der er uddannet som fysiurgisk hesteterapeut vest for storebælt smiley


  • #10   27. apr 2017 Jeg giver 1000,- for besøg af min fys/ostepat. Prisen er fuldt ud fair, ift. hvor dygtig hun er. Kanon service altid.

    Men ja, det er dyrt. Og det er MØGdyrt at have en skadet hest, (om det er lidt eller meget). Min unghest har netop stået 7 uger, haft 2 x dyrlægebesøg og 2 x fysioterapeut-besøg. Så ja. Det kan hurtigt blive dyrt, men der er ikke andet for end at få det til at virke på en og anden måde. Hjælp skal de have. Og rider du på en hest, der er skæv el. lign. i kroppen og skal rettes, så bliver det KUN værre af, at du rider videre u. kontrol m., hvad der er galt. Så kan du risikere at lave en rigtig skade = så kan det blive Rigtig dyrt smiley

    Held og lykke smiley


  • #11   27. apr 2017 Jeg kom lige i tanke om at vi på et tidspunkt i dag, fik en okay tölt. Den var kun middel tempo, og han plejer at kunne gå hurtigt.
    Jeg snakker med en af de mere erfarne ryttere i morgen, og ringer nok efter en kiropraktor smiley


  • #12   27. apr 2017 Arbejder din massør også i skelettet, eller kun i muskler? smiley

  • #13   3. maj 2017 I får en lille Update:
    Fredag gik han fint så jeg tog planlagt til stævne lørdag, hvor det gik knap så godt.
    Han fik derfor massage mandag, hvor hun fandt noget i ryggen og bagpart.
    Min ridelærer prøvede ham i går for at se om det bare var mig der havde været stresset eller om det var ham. Her kunne hun i skridten mærke at det ene bagben gik mere op af en fremad. I tolt rullede han og det gik langsomt og han var meget anspændt fortil. Efter to runder slappede han mere af, og min ridelærer ville drive lidt på ham. Så forsvandt hele bagpartiet under ham og han sad nærmest ned. Dyrlægen blev derfor bestilt til torsdag, og siden hun også er kiropraktor dækker forsikringen smiley


  • #14   6. maj 2017 I får lige endnu en Update
    Dyrlægen var her i går. Da jeg fortalte hende om alt, ville hun gerne se ham i ham i longe. I trav synes hun han gik sjovt med bagbenene så hun mærkede efter i ryggen og lænden og der var ingen ting smiley
    Hun lavede så en bøjeprøve på bagbenene og brokkede han sig over højre bagben.
    Hun kunne tydeligt se at jeg ikke var helt galt på den, og hun mistænker spat smiley
    Så vi skal til røgten i næste uge smiley


Kommentér på:
Hest vil ikke tolte

Annonce