{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Tølt? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley
Med fare for sønderlemmende kritik af ridning og hest, så vover jeg alligevel at smide en video ud i æteren i håb om konstruktiv feedback.

Jeg blev menisk-opereret i marts og har svært ved at ride min dv, Bønne. I dag fik jeg lov at låne min mors islænder og det var bare skønt at kunne ''ride rigtigt'' i stedet for handicap-skridttur på Bønne.

Men, hvordan ser tølten ud og er det tølt? Hroi er ret uskolet og bruger mest tid i skoven smiley Men jeg synes nu han er skøn.

http://www.hestegalleri.dk/video/off-topic/359196-hroi_toelt__


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tølt?
  • #1   2. jul 2017 For mit ved kommende kan jeg desværre ikke se det ud fra et billede...
    Men mærke og høre det på vejen...
    Hvordan sidder du i sadlen? Sidder du stille?

    Tølt takten er 4 taktet ligesom skidt.
    Håber det hjalp dig lidt.


  • #2   2. jul 2017 Jeg har ikke den store forstand på islændere, men jeg synes det er FEDT at se en hest som tølter stille og roligt, og ikke i fuld fart med hovedet i sky.
    Med udgangspunkt i dressuren tror jeg det ville være godt hvis du kan løsne ham lidt fortil så han kan søge en anelse længere ned med halsen, det tror jeg vil være godt for ham!

    Edit: Det ser ud som om at du skal holde ham tilbage for at han ikke bare suser afsted? Prøv evt. at tage udgangspunkt i en let kontant i skridt, sæt frem i tølt og så snart han stikker af eller trækker imod dig, så sæt ned i skridt igen, få styr på ham her og prøv igen smiley Det kan måske hjælpe!


  • #3   2. jul 2017 Ann J »» der er også video. Brug linket.

  • #4   2. jul 2017 Frida»» Tak for feedback smiley
    Han er god til at gå dybt i traven, men i tølten tror jeg helst han skal løfte sig fortil. Håber en is-kender kunne give et par hints smiley


  • #5   2. jul 2017 Ah, det er jo så der jeg mangler viden smiley Jeg håber du får de svar du skal bruge!

  • #6   2. jul 2017 Takten ser fint ud, men giv mere plads fortil, hold hænderne i ro og rid hesten bagfra med sædet. Du skal fokusere på at få ham til at tage længere skridt med bagbene for at han kan give dig mere bæring. Og så husk lige at få hænderne op på højkant. Tommelfingeren skal pege opad smiley
    Det ser ganske fornuftigt ud men med lige et par små rettelser kan det hurtigt blive rigtig godt smiley
    Fortsat god træning! Mvh Julie


  • #7   2. jul 2017 Tak Stald H smiley Det er noget jeg kan arbejde videre på... når jeg altså må låne ham

  • #8   3. jul 2017 Ved godt at de andre har skrevet dette men skriver bare mit:

    Det ser ud til at det kunne hjælpe at give lidt mere plads på tøjlen, og så følg takten mere med dit sæde, og få ham mere fremad, så han får bagdelen med!

    Det der mangler for mig at se er lidt mere tempo og bagdel og bagbenene mere ind under for bedre at kunne bære sig selv - håber det kunne bruges:)


  • #9   3. jul 2017 Team islænder,
    Tak smiley
    Jeg vil prøve med lidt mere tempo, men jeg har bare hørt at de ikke kan ride frisk tølt, før de er rimeligt rutinerede. Men fedt at vi godt kan prøve med lidt mere tempo


  • #10   3. jul 2017 Det kommer helt an på hvor stabile de er i tølt, hvor hurtigt de kan gå det uden at miste form eller takt - min vallak har fx nemmere ved at gå hurtig samlet tølt end langsomt og samlet, da langsom samlet tølt kræver mere energi/kræfter for stadig at holde formen samtidig. Derfor startede vi med at ride tølt i det tempo som han gik bedst i, og er nu så småt begyndt at ride mere samlet i langsom tølt - håber det gav mening

  • #11   3. jul 2017 Team islænder»» Tak, det giver mening smiley

  • #12   3. jul 2017 smiley

Kommentér på:
Tølt?

Annonce