{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Islænderen - få bagparten med i tølt {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg rider min søde islænder, men jeg har svært ved at få bagparten ordentligt med..

Skal siges jeg får undervisning og det har hjulpet mig RIGTIGT meget med bagparten og det fokuseres der stadig på!!

Men vil høre om jeres forskellige metoder/tips evt. Til forskellige øvelser?

Også gerne hvilke muskler der skal opbygges for at gøre det nemmere for hesten at få bagparten ind under? Og hvordan de kan trænes?

Tak for svar<3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderen - få bagparten med i tølt
  • #1   26. nov 2017 Min isbamse har også svært ved det og stiver sig ind i mellem.
    Øvelser vi har fået for af underviser, er slangegange, sidebevægelser, schenkelvigning, tilbagetrædning i skridt og en god trav før vi øver tølt og efter.
    I tølt øver vi zig zag, volter og sidebevægelser, sidebevægelse på volte. Stop og tilbagetrædning.
    Longering og bomtræning er også godt at øve.
    En anden ting er vigtig, det er at du er opmærksom på din opstilling at du sidder rigtigt så din hæl, hofte, skulder og øre er i, en lige linie set fra siden, for så er hesten nødt til at bruge sin bagpart pga din vægt bliver lagt mer bagparten og ik kan okse derud af på forpart.
    Nu er det meget begrænset pt, fordi vi kun får tiden øver i skoven, så det er ik alle øvelser vi kan udføre men har undervisning her snart og regner med at tag undervisningen i skoven så vi får mer at øve med henover vinteren.


  • #2   26. nov 2017 Hov en sidste ting- træn små succeser af gangen for det er hårdt for dem, at gå længere tid af gangen, for det kræver Muller som skal trænes op til det.

Kommentér på:
Islænderen - få bagparten med i tølt

Annonce