{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan træner i :-)?
  • #1   13. maj 2007 Jeg "hygge-træner" , principperne er efter mit ejet hovede.. Mit mål er at have det sjovt med min hest smiley

  • #3   13. maj 2007 Katja: Okay smiley
    Når du siger hygge-træner, hvad mener du så, sådan mere specifikt smiley


  • #4   13. maj 2007 Jeg går en tur eller løs'gør ham i kapsun ^^

  • #5   13. maj 2007 Hmm det kan være alt muligt, Gå tur, "idiot-sikre" hende (pakke hende ind i ting og sager, vise hende "farlige" ting.. alt muligt mystisk..


  • #7   13. maj 2007 Gør det mest som en del af hverdagen... fx skal han gå pænt bag mig hele vejen til folden, stoppe når jeg stopper og den slags.
    Ikke så organiseret efter nogen metode, bare hvad jeg vil kalde sund fornuft.

    Hvis der er noget min hest ikke vil, fx bakke ind i vandspiltovet eller vaskes, så træner vi det. Da jeg fik han var han bange for vand og nu kan jeg spule ham i hovedet. Ligesom han heller aldrig hopper for lyden af velcro længere...

    Laver dog strækøvelser hvor jeg løfter hans ryg og hvor han skal spise gulerødder under maven og helt omme ved hoften. Fordi han har dårlig ryg.


  • #8   13. maj 2007 Træner med klikker når det lyster...

    Ellers bruger jeg meget dobbeltlongering på vores heste... det er ren gymnastik for dem... de har enormt godt af det...


  • #9   13. maj 2007 Rikke B: Hvordan lærte du din hest at kunne lide vand ?
    Min kan SIMPELTHEN bare ikke ta det, og jeg bruger horsmanship metoder, ingen overgreb og det der !


  • #10   13. maj 2007 Monty betoden.

    =) At hesten skal stole på en og følger en over hvad som helst, hvor som helt og hvonår som helst.


  • #11   13. maj 2007 Marianne P: Ja, altså min metode virkede fordi jeg ved at min hest fx ikke er typen der kaster sig og sprænger kæderne. Ved ikke om det ville virke på heste med andre slags temperament.

    Men jeg bandt ham i vandspiltovet. Startede med at plaske lidt vand på hans ben med en meget svag stråle. Dagen efter det samme, indtil han accepterede det. Satte langsomt mere kraft på og sprøjtede højere op. Til sidst kunne jeg vaske hele kroppe undtagen højt på halsen. Så tog jeg vand på hånden og gjorde ham våd i hovedet, dernæst vandslangen i hånden og plaskede forsigtigt vandet med hånden og til sidst en ikke kraftig stråle på mulen og siderne af hovedet. Accepterer at han ikke bryder sig om det ved øjnene, det ville jeg heller ikke bryde mig om, men det er dejligt at kunne vaske svedkager af efter trensen om sommeren.

    Det er tålmodighedsarbejde, men det har været det værd.


Kommentér på:
Hvordan træner i :-)?

Annonce