{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

hest med dårlige oplevelser {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har fået en super fin springhest, som for nogle år siden har gået det helt store i spring, både i indland og udland. Hesten har så haft nogle grimme oplevelser, og sigende blevet redet rigtig grimt, og deraf begyndt at sige fra. Den har stået stille i 2 år inden jeg fik den, men husker stadig alle øvelser osv. Problemet er, at lige så snart den ser en bom stopper den op, og kræver en del overtalelse, for at gå over, men lige så snart den har gået over en gang, er der ingen problemer, og man kan sætte springene op uden den kigger eller tøver. Er der nogen der har prøvet noget ligende, eller har nogle råd til, hvordan hesten kan trænes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest med dårlige oplevelser
  • #2   6. jul 2018 Står der nogen ved siden af bom/spring? Hvis ja, bed dem gå væk. Det du beskriver lyder ret almindeligt for mange gode springheste med lidt hjerne - de finder ret hurtigt ud af, at menneske ved siden af spring = risiko for at slå tæerne hvis man går derhen. Når først springet er passeret ved den jo så, om den får nogen over tæerne på det spring eller ej og dermed om det er ok at springe næste gang.

    Derudover handler det jo om at starte småt nok, længe nok, så hesten får selvtillid og tryghed. At du KAN sætte springende op efter de er sprunget en gang, betyder ikke, at du bør gøre det... lad den hygge sig med små spring, lær den at kende osv.
    Der kan også slet og ret være tale om en hest med lidt finurligheder man skal lære at kende, før den springer for en - generelt har heste på topplan en smule knald i låget, det hører med til at have indstillingen til det niveau smiley
    Så har du købt en tidligere tophest/hest der har været godt med, er det ikke usandsynligt at den ikke bare hopper baner problemfrit for den første og bedste der kravler ombord.


  • #3   6. jul 2018 Det er slet ikke det der er problemet.. hvis jeg trækker ham over bommene først, er der ingen problemer, når jeg sætter mig op. Men hvis jeg bare starter med at ville skridte over en bom, stopper han op foran den, og vil ikke gå over den, medmindre en trækker ham over eller lign. Sådan er det med alle bomme/ spring, og efterfølgende er der ingen problemer og han springer glad over dem. Men det er som om, at der sidder noget i ham, som han forbinder med noget dårligt, når han lige ser bommen/springet første gang og skal over. Synes det er meget specielt. Så jeg ville høre, om der var nogle der havde nogle gode fif eller kender en god træner til sådan en slags hest smiley

Kommentér på:
hest med dårlige oplevelser

Annonce