{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af 3års
  • #1   1. dec 2019 Min på 3 1/2 er slet ikke tilredet endnu.
    smiley men et par gange i ugen. Bliver hun striglet, kommer i longe og bliver miljø trænet.


  • #2   1. dec 2019 Jeg red ikke rigtig da min var 3. Vi trænede bare fra jorden 2-4 gange om ugen. nogle dage gik vi tur, longerede, tricks, miljøtræning, dressur, leg og nogle gange en blanding af forskelligt smiley

  • #3   1. dec 2019 Da mine to “gamle” rideheste var 3 år lavede jeg ikke noget med dem - de blev tilredet som 4 års.

    Freiherr som bliver 3 år næste år tænker jeg måske bliver sendt til ridekåring i september, da man så sender dem afsted for at blive tilredet.
    MEN det kommer helt an på hvor moden han bliver hen over sommeren - ellers bliver det tilridning i løbet af foråret hvor han bliver 4 år.

    Nytilredet ungheste rider jeg ca 3-4 gange om ugen i ca 1/2 time, og gerne en af gangene på skovtur i 1 times tid. De får fri når de signalerer at de er trætte eller virker forvirrede, så får de ca 2-3 ugers fri, da de formentlig er mentalt mætte eller i gang med fysisk at vokse.

    Mvh Charlotte


  • #4   1. dec 2019 Max 3 gange om ugen, stille og roligt og ikke i ret lang tid. smiley

    Mvh TT


  • #5   1. dec 2019 Hope red jeg max 2 gange i ugen da hun var 3. Og det var oftere at der gik et par uger imellem.

  • #6   1. dec 2019 hvordan træner I så fra jorden ?? ?
    er det kun longe arb


  • #7   1. dec 2019 Jeg longerede ikke specielt meget, jeg gik tværtimod en del ture! smiley

  • #8   1. dec 2019 Overhovedet ikke, faktisk minimalt longe arbejde, og igen, helt an på hesten. Hvis hesten har en tendens til at kigge stjerner/gå højt, så jo, da bruger jeg tid på at de skal lære at gå frem og ned så de får løftet og styrket ryggen. Men søger den naturligt ned gør jeg mere i miljø og tillids træning i form af gå ture på vej og skov samt pressening osv smiley Rocky har ikke gået så højt som Tindur gjorde som ung, så Tindur trænet jeg en masse frem og ned således at han lærte at det var rart at gå der. Rocky har blevet trænet mindre og lidt mere hygge da han er så cool. Her er han 2 år smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #9   2. dec 2019 Jeg gjorde min ryttervant som 3 års. Jeg skridtede ligeud i skoven og øvede start/stop i 10 min, ca. 1-2 gange om ugen i 2 måneder. Derefter fik hun rytter pause til hun var 4, og startede tilridning derefter. Vi gik hovedsageligt tur i skov, villakvarter, langs vej, løsspring/bommearbejde, miljøtræning, og ellers alm. håndtering. smiley

  • #10   2. dec 2019 Det 1 halvår blev hun tilvænnet udstyret, sadel, hovedtøj osv - sidste halvår blev hun tilvænnet mig og min vægt - mine ben på hver side - mine bevægelser på ryggen - små skridtture i naturen - først som 5 års blev hun rigtig redet - 3 gange i ugen ca - til næste år 2020 regner jeg med rigtig at skal igang med hende - som 9 års - så vi tager det stille og roligt - vi er pt ikke konkurrence rytter/hest

  • #11   2. dec 2019 Akando red jeg ca 3 gange om ugen i 10-30 min, da han var tre år. Og ellers trænende vi en masse fra jorden smiley
    Det var mest tricks mv. Jeg har aldrig longeret ham smiley


Kommentér på:
træning af 3års

Annonce