{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Hvad bruger i på hestens ben ? {{forumTopicSubject}}

Hvad bruger i på hestens ben i
Dressur ? Hvorfor?
Spring ?Hvorfor?
Tur osv. ? Hvorfor?

Dressur: Jeg bruger enten dressurgamacher eller bandager, da jeg godt kan lide at hesten har noget på benene der beskytter den.! "Kører" også altid bandagerne ned om koden, så de bliver støttet!
Bruger evt. klokker.

Spring: Der bruger jeg springgamacher og klokker. De jeg gerne vil have deres ben er beskyttet mod slag, og klokker for de ikke kommer til at træde bag i sig selv, når de lander.

Tur. Der bruger jeg lidt af det hele. Blander evt lidt. Fx. bandager på forben, gamacher på bagben osv. !

Hvad gør i?
Hvorfor / Hvorfor ikke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bruger i på hestens ben ?
  • #1   8. aug 2007 Dressur : Klokker og Bandager eller Klokker og Gamacher..

    Spring: Klokker og Gamacher..

    Tur: Klokker og Gamacher..


  • #2   8. aug 2007 Dressur: Ingenting eller dressur gamacher

    Spring: Intet

    Tur: Intet


  • #3   8. aug 2007 Haha, ekstremt wannabe xD.

  • #4   8. aug 2007
    Tamiila ' - Jo smiley


  • #5   8. aug 2007 dressur: dressur gamacher, klokker eller bandager
    Spring: springer ikke mere men da jeg gjorde brugte jeg spring gamacher og klokker
    tur:gamacher og klokker det er forskelligt om det er dressur eller spring gamacher

    det hele er for at beskytte og støtte benene


  • #6   8. aug 2007 Jeg bruger klokker for at hun ikk skal træde sine sko af., eller træde i sig selv..
    - for at beskytte hendes ben..


  • #7   8. aug 2007 Dressur ? Hvorfor? Alm. dressur gemacher til både for og bag. For at beskytte hans ben.
    Spring ?Hvorfor? For og bag gemacher med ekstra støtte og klokker. For at beskytte mod slag.
    Tur osv. ? Hvorfor? Lidt forskelligt afhængi af hvad jeg skal, men for det meste med alm. gemacher.


  • #8   8. aug 2007 Dressur: intet. fordi det ikke er nødvendigt.
    Spring: sommetider bandager eller gamacher.
    Tur: intet. fordi det ikke er nødvendigt;)

    men det bliver nok anderledes når jeg får egen hest(;


  • #9   8. aug 2007 Dressur- Bruger jeg naesten altid baade hoejedressur forbens og bagbens gamacher, eller bandager ogsaa + klokker

    Spring- Bruger for det meste springgamacher for og smaa gamacher paa bagbene + klokker

    Tur- Kommer meget an paa hvor jeg rider ture hen. F.eks hvis jeg rider paa stranden skal man jo taenke paa at ride med gamacher der ikke suger vand til sig.


  • #10   8. aug 2007 Dressur ? ingenting. har ikke brug for det .
    Spring ? Springgamacher. For at hun ikke slår benene .
    Tur osv. ? Ikke noget .


  • #11   8. aug 2007 og ja den har det også på på fold;D

  • #12   8. aug 2007 Dressur: intet.. Da det ikke er nødvendigt på mine heste.. og vil ikke gøre deres ben svager ved at give dem noget på..

    spring: gamacher og evt klokker..

    Tur: intet..


  • #13   8. aug 2007 Tamiila´ :

    Jo, men rider tit på vej / grusvej og det styrker hestens ben.. hehe men skal jeg bare ygge lidt tager jeg ikk altid noget på..


  • #14   8. aug 2007 Dressur ? dressurgamacher eller bandager. Både gamacher med- og uden kodestøtte. Springhesten bruger også klokker. Har eksadron dressurgamacher uden kodestøtte, og et sæt cheval noir

    Spring ? Eskadron springgamacher. (og igen bruger springhesten klokker)

    Tur osv. ? Eskadron springgamacher (og igen har springhesten klokker på:D)

    Generelt bruger jeg bandager/gamacher for at forebygge/undgå skader smiley


  • #15   8. aug 2007 Dressur: Klokker, bandager eller dressur gamacher

    Spring: Nu er det sjællent at vi springer, men når vi så gør har hun spring gamacher og klokkre på.

    Tur: Gamacher og klokker.

    Hun går med klokker hele tiden da hun ellers træder op i sig selv. Det er sket 1 gang før, og der skulle hun have været syet.


  • #16   8. aug 2007 Dressur: Springgamacher fra eskadron med flexisoft, eller bandager. Altid klokker.

    spring: Springgamacher fra eskadron med flexisoft. Altid klokker.

    Tur: Springgamacher fra eskadron med flexisoft. Altid klokker.

    Klokker er altid nødvendigt da han ellers træder skoen af, eller laver sår i koderne. Gamacher/bandager er nødvendige pga. den store gang..


  • #17   8. aug 2007 klokker nogen gang på tur (: ellers intet

  • #18   8. aug 2007 Har aldrig bandager på, på tur da jeg er bange for at de kommer til at sidde fast i noget.

  • #19   8. aug 2007 Okay. :o)
    Ved ikke om det gør deres ben svage, men synes eftersom vi bruger hesten og har hesten, er det vores plingt at passe på den.
    (Dog ikke overdrive, husk nu det er en hest. så misforstå mig ikke)

    Men jeg bruger det, da jeg synes det giver en god støtte til deres ben under træning. Dog går mine ikke med noget på fold ! :o)


  • #20   8. aug 2007 Dressur: Klokker og gamacher
    Spring: Klokker og gamacher
    Tur: Klokker og gamacher når der ikke er alt for mudret - gider nemlig ikke gøre dem rene efter hver gang smiley


  • #21   8. aug 2007 chakira
    dressur: dressur gamacher og klokker, fordi hun slår benene sammen og træder hul i sig selv,
    spring: spring gamacher, lige for tiden dressur og klokker samme grund som i dressur,
    Tur osv: gamacher og klokker samme grund som i spring og dressur,,

    balluez
    dressur: dressur gamacher og klokker, fordi han slår benene sammen og træder i sig selv,
    spring: spring gamacher og klokker samme grund som i dressur,
    Tur osv: gamacher og klokker samme grund som i spring og dressur,,


  • #22   8. aug 2007
    rider for det meste med springgamger til det hele.

    Hvorfor : Ja, for at beskytte hestens dyrebare ben...


  • #23   8. aug 2007 bruger osse nogen gange bandager i dressur på begge,,

  • #24   8. aug 2007 Dressur, spring, tur osv: Gamacher.



  • #25   8. aug 2007 Mine går ikke med sko. Så bruger for det meste kun klokker i spring, for de ikke får skader når de lander. :o)

    Bruger også for at forbygge og beskytte :o)


  • #26   8. aug 2007 Intet som helst.. Ben er ben, og kan de ikke holde af sig selv, er det måske en skrothest man har. smiley

    Hvis man nu altid pakker dem ind i ting og sager, hvad sker der så, hvis man en dag glemmer noget af "stilladset"?.. Hvis man støtter benene for meget, så kan musklerne vel i princippet nemt blive for slappe, så de ikke kan bære uden støtten..

    Der er nok mange forskellige meninger, men en hest er et dyr, og har formentlig ikke voldsomt behov for stilladser rundt omkring. smiley

    Mvh. Michael


  • #29   8. aug 2007 Dressur: Bendager, klokker, gamacher.

    Spring: klokker, gamacher.

    Tur: Bendager, klokker, gamacher.


  • #30   8. aug 2007 Michael B

    enig (;


  • #31   8. aug 2007 Og jeg bruger det fordi filur er gammel smiley

  • #33   8. aug 2007 Dressur ?
    Ingenting, højst forbens gamasher
    Hvorfor?
    For meget støtte gør ben og sener svage

    Spring ?
    Kommer lidt an på højden, men for det meste forbens gamasher og klokker
    Hvorfor?
    For at bestykke mod hårde slag fra evt bom

    Tur?
    Højst klokker
    Hvorfor?
    Igen for meget beskyttelse gør ben og sener svage


  • #34   8. aug 2007 michael B
    er på en måde enig og på en måde ikke,, altså nu med chakira hun får store sår fordi hun træder hul i sig selv og når jeg rider er hun slem til at banke benene sammen , hun er enda begyndt at slå bagbene sammen med forbenene så hun har så på begge bag ben, derfor bruger jeg ben beskyttelse til min hyp,! men hvis det ikke var nødvendigt brugte jeg det ikke,,,
    og balluez har overben fordi hans ben rammer sammen og nogen gange snor det sig osse sammen så han vælter,, haha, men det er når han får for travlt med flereting på engang ude på folden,,


  • #35   8. aug 2007 Bruger gamacher og klokker ved det hele, eller bandager og klokker..

  • #37   8. aug 2007 Ja, der er delte meninger :o) Og det er kun godt !
    Vi har alle hver sin måde at passe vores heste på. Og så længe de har det godt, på den måde de bliver passet, så er det, det vigtigste ! :o) <33


  • #38   8. aug 2007 Louise *Team Jetsmark* C
    nemlig,


  • #39   8. aug 2007 For det meste ingen ting, til både dressur/spring og tur.


  • #40   8. aug 2007 Er også lidt enig med dig Michael B.. Bruger også kun på Glorija og Anton da de godt kan finde på at slå deres ben sammen under ridning.! :o) (Skal lige siges at er det lorte vejr, og vand på banen osv. bruger jeg ikk noget! Da vi kun har bane udenfor. og rimelig skod at ride med bandager i 5 - 10 cm vand Ö ) :o)

  • #41   8. aug 2007 Hippie> Ja, man kune vel lave en "Flashdance"-kollektion til heste. smiley

  • #44   8. aug 2007 Hippie Hest og michael : Tjaeh mion mening er nu at det altid er en god idé at ride med gamager, men derimod synes jeg det er noget værre ævl når man beskytter ehsten med gamager og klokker på folden.

    Under fx springning kan dte have ret store konsekvenser hvis hesten ikke er beskytett ordnelig og en bom rammer scenen osv. å kan hesten være ødelagt for liivet. I millitary synes jeg nu også det er ret vigtig..

    hehe, men bruger udellukkende gamager når jeg rider og ellers har hesten ikke noget på når den fx går på folden osv..


  • #45   8. aug 2007 Egentlig red jeg med forbensgamacher. Nu smider jeg dem efter at have læst indlægget her, og nøjes med at bruge dem til springning xD

  • #46   8. aug 2007 Altså hvis man bruger de her anordninger på grnd af at hesten evt. slår benene sammen, træder op i forbene, eller whatever, så er hesten vel bygget forkert på en måde? Måske er den avlet så benene er for lange i forhold til den afstand de sidder med på kroppen, eller?.

    For uanset grunden, så BØR det vel strengt taget på ingen måde være nødvendigt, medmindre en udefrakommende faktor spilelr ind, som feks at springe.. Hvor mange heste ser man springe naturligt? Det er dælme ikke ret mange, og hvis de endelig gør, så er det IKKE ret højt. (Ihvertfald ikke det jeg har set. smiley

    Så det må simpelthen være forhold mennesker påfører dem, der "kræver" disse foranstaltninger. Måske har avleren (pirat eller andet) haft en hingst, der egentlig ikke heeelt passede til hoppen, men "nu var der jo ikke andet" og så ender man måske op med en hest, hvor benene er feks 40 cm længere end de burde i forhold til kroppen, hvor en hoppe i naturen måske vilel have udset sig en hingst, der passede bedre til hoppens egne dimensioner? For i naturen er der jo ingen der kommer og vikler deres ben ind i alt muligt. smiley


    Mvh. Michael


  • #47   8. aug 2007 Spring: Gamacher, og nogle gange klokker
    Dressur, ingen ting,Gamacher eller bandager
    Tur: Gamacher og nogle gange klokker.. smiley


  • #48   8. aug 2007 Sjov form for logik, Olli xD Ikke desto mindre virker det på nogle heste.

  • #49   8. aug 2007 i naturen blev der ikke krævet noget af dem de skulle ikke træde over og lign. vi avler jo væk fra deres naturlige væremåde

  • #50   8. aug 2007 Dressur ? euqigard dressur kodeleds støttere KUN! til undervisning ..
    Spring ? spring gamasher og klokker
    Tur osv. ? næster aldrig noget hvis det er rider jeg men klokker eller/og forbens gamasher smiley

    jeg varrigere meget for ikk at gøre hans ben/led svage og sådan smiley


  • #51   8. aug 2007 Dressur : Klokker og bagbens strygere
    Spring : Klokker og for- og bagbensgamacher
    Tur : Klokker og for- og bagbensgamacher smiley

    På Eddie smiley


  • #52   8. aug 2007 :o)

    Tror bare jeg forsætter med at ride med det jeg plejer. :o)
    Der kan dog smutte i dressur og på tur, men har altid på i spring.. Og vil hellere have klokkerne poå og de beskytter for det kan gå gal hvis ikke man passer på den. især i spring.!


  • #53   8. aug 2007 Bruger ALTID under transport ! :o)

  • #54   8. aug 2007 Dressur- Springgamacher fra eskadron.

    Springer ikke.

    Tur ikke noget eller gamacher


  • #55   8. aug 2007 Transportgamacher bruger jeg ikke - de gør mere skade end gavn har jeg ladet mig fortælle smiley Men nu er det også kun ca. hver 3. måned han er ude og køre smiley

  • #56   8. aug 2007 michael b
    hvis det nu er som du skriver, kan nye ejere som foreksempel mig jo heller ikke drages til ansvar det er ikke mig der muligvis har brugt en for stor hingts og så fået mit skrummel af en pony til det var en avler fra holland, jeg har haft hende siden 4 april, og hun har gået med det altid osse i holland, så derfor kan man ikke bare skyde skylden på folk uden at vide noget om det, ikke at du gør det for det gør du slet ikke men det¨er der nogle folk dr gør, og er egentlig vedat være træt af at høre på alt det der med at du ødelægger din hest og du mishandler den og alt muligt andt som folk herinde har travlt med, det ødelægger siden at man bliver raget ned på hele tiden og den eneste grund er , at folk her inde er så pisse misundelige på hinanden, hvorfor kan de ikke bare leve med at hende der har en pony, som muligvis er bedre end deres egen,? folk herinde kan ikke bare leve med det, nej det bliver ondeskabsfulde, og skriver alt muligt lort til hinanden og sviner hinanden til over for alle mulige andre,! og når de så skriver beskeder til folk om at deres heste bare eruh så klamme og bla bla bla, så skriver det det sjovt nok i en privat besked, folk er bange for at andre skal se det for så får de jo problemer,!
    hmm, blev lige lidt langt.?


  • #57   8. aug 2007 Okay, hver sin lyst ;o)
    Hvorfor skader det mere end gavner ? Pauline A ? ! ?


  • #58   8. aug 2007 <b>Michael B</b>

    Nu aner jeg ikke en hujende fis om avl, men selv 2 pragteksemplare, kan vel give en alien? (overdrivelse fremmer forståelsen) smiley


  • #59   8. aug 2007 Dressur: Klokker og eskadron lukket gamacher. for at de ikke får slag og stød i benene.

    spring: læder spring gamacher. for at beskytte scenerne hvis vi styrter. ikke klokker da de så ikke kan mærke bommenene.

    tur: springgamacher og klokker så de ikke smider skoene når vi ride vildt d:


  • #60   8. aug 2007 bruger altid transport gamacher , har jeg gjort lige siden dengang tøsen stod bag læns ud af traileren og fik sår over alt på benene,,

  • #61   8. aug 2007 Louise *Team Jetsmark* C - Kender op til flere heste som har siddet fast med dem på, desuden skulle det også skade led og sener..

  • #62   8. aug 2007 det er da ikke dårligt at købe hollandsk;D

  • #63   8. aug 2007 mig og punktummer har aldrig helt fungeret,! hehe,,
    ja kender risikoen men der er osse en risiko vedat købe dansk der er ingen der er bedre end andre, her i DK er der jo gået helt konkurrence i hvem der kan proppe en hest mest med medicin og sælge den uden fejl og så efter en månedes tid er hestenm færdig og nye ejer kan ikke gør en skid, andet end at bruge et år eller 2 på retssag, og så er det ikke engang sikkert de vinder,,


  • #64   8. aug 2007 Bruger intet smiley

  • #65   8. aug 2007 hippie hest ja folk mener jo også jeg er dyremishandler så tager det ikke så tungt at du mener jeg er hlet hend i vejret men mange dyrlæger anbefaler støtte til benene

  • #66   8. aug 2007 ja, at folkn mener jeg er mishandler rager mig så meget,!! men da en dame fra rideklubben svinede mig til fordi at raya atejlede med mig og jeg sparkede til hende og tog fat i hende, så gik jeg totalt ned og opgav alt, eneste grund til jeg forssatte var at jørn og karina støttede mig for når de støtter mig i ting kan intet slå mighelt ud, kun næsten,!

  • #67   8. aug 2007 Hvis man kigger på dem der rider stævner, (nu tænker jeg på dem der rider dressur). Der bliver der brugt banager eller gamacher hverdag når man træner, men til stævne når man skal ride programmet skal de jo af når man når en hvis sværhedsgrad. Det kan hesten da sagtens holde til, så kan ikke se hvordan det på nogen måde kan skade hestens ben, at beskytte dem under den daglige træning.

  • #68   8. aug 2007 ja jørn og karina er bare super søde

  • #69   8. aug 2007 nej det er det ikke det er blevet skrevet til mig så mange gange at du tror det er løgn men du ved jo bedre eller hvad???

  • #70   8. aug 2007 nu henviser vi bare eller jeg gør til det man bliver kaldt og grunden til det,,

  • #71   8. aug 2007 årh, hvor jeg egentlig keder mig, gider ikke i seng men skal op halv 8 i morgen, der kommer nemlig smed,,

  • #72   8. aug 2007 jeg skal også tidligt op skal ride inden jeg skal med min ridelære til kursus kl. 10

  • #73   8. aug 2007 dressur: bagbensgamasher hun har snæver benstiling så hun rammer sammen med benene når jeg rider

    spring: spring gamasher

    tur intet eller som i dressur


  • #74   8. aug 2007 og på torsdag skal kegosse tidligt op , sikkert osse fredag for der skal jeg måske til alestrup og hjælpe med stævnet ved ikke med lørdag og skal tidligt på søndag for der skal jeg hjælpe i aalestrup,,

  • #75   8. aug 2007 Dressur: Ingenting. Min hest går ikke og slår benene sammen og kan sagtens ''bære'' sine egne ben!

    Spring: Forbensgamacher. Evt. slag fra bom.
    (Kommer dog meget an på højden vi springer)

    Tur: Ingenting. Se grund i dressur.



    Som nogle af jer skriver giver det støtte at have bandager på. Kan jeres heste ikke gå uden ekstra støtte?
    Har i tænk på at hvis man fjerner dem pludselig har det gjort den modsatte effekt. Så kan den ligepludselig ikke uden den ekstra støtte den altid har fået. Hvorfor så begynde?


  • #76   8. aug 2007 Nu er min ikke tilredet endnu, da han kun er 2½.
    Men når han skal rides vil han få gamacher på alle 4 ben, og muligvis klokker på forbenene. Og det både på tur, i dressuren og under springning
    Han træder meget ind under sig, og så vil jeg hellere have klokker på end at risikere at han træder en sko af eller laver et sår i ballen på sig selv.
    En ung hest der er ved at blive tilredet har ikke nogen specielt god balance - det tager lidt tid for den at finde balancen med rytter, og jeg gider ikke at han får overben fordi han måske rammer sig selv.

    Hverken bandager eller gamcher støtter senerne og gør dem svage - de beskytter mod slag. Jeg har altid lært at bandager skal strammes sindssygt meget hvis de skal støtte senerne, og det er der forhåbentligt ingen der gør.

    Vi forlanger en hel del mere af vores heste end der bliver forlangt af en vildhest, og vores moderne sportsheste har en anden bygning end vildhestene har. Netop fordi de er avlet til ridebrug. Vi ønsker stor gang og at de kan træde langt ind under sig. Dette medfører også at man er nødt til (ved mange heste) at beskytte deres ben.
    Det har intet at gøre med at en eller anden tilfældig piratavler har brugt en forkert hingst.


  • #77   8. aug 2007 Jeg er ren dressur rytter:
    Bruger altid klokker og bandager da jeg har en unghest. Da de skal bruge deres ben hele livet er det vigtig at beskytte dem mener jeg. Og ungheste har tit tendens til at være lidt "forvirrede" i benene.
    Bandagerne; bruger jeg altid fordi det støtter godt op om benet, men samtidig giver dem bevægelsesfrihed. Jeg bruger også bandager fordi det holder hestens blod kredsløb igang og det modvirker derved galle og hævelse efter træning.

    Jeg passer meget på min hests ben. Er der først sket en skade, kan det være svært at komme over for dem ordenlig igen.


  • #78   8. aug 2007 Linda V : Enig!

  • #79   8. aug 2007 årh hippie hest, jeg elsker dig og dine herlige kommentare smiley

  • #80   9. aug 2007 Dressur: Bandager, gemacher, eller dressurgamacher. (til alle fire ben) Altid klokker!

    Spring: Altid håre spring gamacher og 4 klokker

    Tur: Altid håre spring ganacher og 4 klokker

    Tager ingen chancer med det! :')


  • #81   9. aug 2007 Dressur : dressur gemacher - fordi han går en smule katwalk(staves), og få gange klokker, men næsten aldrig!
    Spring : spring gemacher til for og bag, så hvis han lander forkert ikk står benene.
    Tur : få gange spring gemacher på for, men ellers ikk noget ?


  • #82   9. aug 2007 altid bandager og klokker til dressur.. fordi han træder sine sko af hvis han går uden klokker.. springer aldrig.. og rider med gamacher på tur fordi han slå bene sammen..

  • #83   9. aug 2007 jeg bruger intet til hestens ben, hesten har levet i flere 100 år uden noget på benene i naturen hvor de har sprunget de største træer osv. såe smiley
    men jeg respekterer da folk bruger det til deres heste og jeg ville da også meget gerne have gamacher på når jeg sprang hvis jeg havde pengene smiley


  • #84   9. aug 2007 Dressur: Bandager normalt el. eskadrom dressur gamacher og ALTID 4 klokker.

    Spring: Eskadron flexisoft spring gamacher, ALTID 4 klkooer.

    Tur: de jeg har redet med på banen, ellers som i spring.

    Fold: 4 klokker. den har gået med gamacher, men det går ikke i varmen.


  • #85   9. aug 2007 Jeg har sommetider på Lotte fordi hun når hun fræser en springbane igennem tager en del Bomme fordi hun ikke kan styre sig men det er dog meget sjældent jeg alligevel tager dem på da hun så bare finder ud af at det ikke er specielt sjovt. i dressuer har jeg intet på da min pony ikke går så overdrevent samlet at hun går og skrumler sig selv i forbenene. så ellers er jeg faktisk fuldstændig enig med michael.

  • #86   9. aug 2007 Masetto: Dressur - ingenting fordi man alligevel ikke må bruge noget i LA2 og opefter.
    Springer ikke med ham
    Ture: nogle gange springgamacher hvis vi skal have lidt fart på.

    Smiley: Altid dressurgamacher fordi han er ung og ikke har styr på sine ben...

    Ibero: Dressurgamacher fordi hans ejer siger det... smiler...


  • #87   9. aug 2007 Nå ja, Masetto har klokker på på fold, for de er billigere at træde i stykker end når han træder sko af...

  • #88   10. aug 2007 Dressur: spring gamacher
    spring: spring Gamacher
    tur : gamacher


  • #89   12. aug 2007 Jeg bruger aldrig hverken gamacher, bandager, klokker eller andet gøgl. Hesten skal lære at passe på sine ben.

    Desuden bliver benets sener svagere når man rider med bandager, da di ikke kan røre sig frit og derved blive styrket, så hvis man altid rider med gamacher eller bandager risikerer man at man en dag ikke kan ride uden, enten fordi senerne er blevet for svage eller fordi hesten slår benene sammen og gør skade på sig selv fordi den er vant til at det ikke gør ondt.


  • #90   21. jun 2008
    Dressur: Klokker. Bagbensgamacher. Eller Klokker og Bandager.
    Fordi: Jeg bruger klukker fordi at han træder sine sko af. og Bagbens gamacher fordi han er meget smal og skraver bag benene mod hendanden.

    Spring: For Og Bagbens gamcher + Klokker.
    Fordi: Beskytte sener. Osv.

    Tur osv. : Klokker + bagbens gamacher.
    Fordi: Det samme.


  • #91   27. jul 2009 Jeg bruger ingenting.

    Man skal ikke menneskeliggøre en hest. Jeg er helt enig med Michael B.
    Der er ingen grund til at give dem en masse på, kun hvis det er stregt nødvendigt.


Kommentér på:
Hvad bruger i på hestens ben ?

Annonce