{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

gode råd ang. træning søges. {{forumTopicSubject}}

Jeg har så lige fået ny hest: Frida Taulund (se hende på min profil). hende kunne jeg så godt bruge nogen træningstip til og det skal siges jeg ikke har mulighed for undervisning og derfor spørger herninde:).
det gør ikke noget i ikke kan svare på alle spørgsmålene d;.

1: hvordan får jeg hende til at forlænge hendes skrídt i traven? hun tripper tit atsted, det eneste tidspunkt hun ikke gør der er når jeg rider tur.

2: når jeg vil have hende til at skridte tripper hun afsted og halveparader virker ikke, hun køre sig selv enormt meget op.

3: hvordan får jeg hende til at komme i et ordenligt travtempo hen mod springet? hun stopper næsten lige før og springer en halv meter over?

4: hvordan øver jeg bedst hendes venstre galop? jeg syns nemlig den virker lidt ujævn?

5: når jeg vil have hende til at gå swamlet i trav tager hun bare hovedt højt op ogløber hurtigere, kun sommetider acceptere hun biddet i trav, hun gør det altid i skridt, men hvad skal jeg gøre?

- håber nogen kan hjælpe mig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd ang. træning søges.
  • #1   14. sep 2007 1. Prøv at sætte dig ned og driv alt hvad du kan så hun bare går frem af, det gør jeg. Og det virker for det meste.

    5. Hmm, har jeg selv prøvet. Det der hjalp ved mig var at blive ved med at stille til indvendig og udvendig, og så tage på udvendig tøjle når jeg stillede til indvendig og omvendt. Ved ikke om det virker ved hende men det virkede ved Shannon (min pony). Hvis hun så går ud og stiver sig på en langside skal du dreje ind på en volde og få indvendig skulder ind. Du kan prøve, men er ikke 100 % sikker på at det virker..


  • #2   14. sep 2007 tilbage til remonte-ridningen... Meget løs fortil, så hun selv søger frem og ned. Når hun accepterer bidet og bliver lang og afslappet, så kan man gå i gang med at samle...

  • #3   14. sep 2007 Alt det jeg skriver, er hvad jeg ville gøre smiley

    1: hvordan får jeg hende til at forlænge hendes skrídt i traven? hun tripper tit atsted, det eneste tidspunkt hun ikke gør der er når jeg rider tur.
    Svar: Jeg ville ride hesten lang og ned, bagfra og frem til tøjlen, så hesten går afslappet, tit når de tripper afsted, er når de er spændte. men lad hver med at have samlings grad på i starten.

    2: når jeg vil have hende til at skridte tripper hun afsted og halveparader virker ikke, hun køre sig selv enormt meget op.

    den halve parade skal gå igennem, så før du laver noget som helst andte, ville jeg råde til at få den igennem, og starte med små fine signaler, evt lave mange parader, og når den så laver parader, og regner med at den skal gøre det næste gang, laver du signalet til paraden, men bliver så ved med at skridte lidt frem, så hesten går kortere.

    3: hvordan får jeg hende til at komme i et ordenligt travtempo hen mod springet? hun stopper næsten lige før og springer en halv meter over?

    Du skal finde hestens grundtempo, så der er nok energi i hesten, og den suger lidt på hånden, bare start med f.eks. cavaletti spring, når man kan på de små, kan man også på de store.

    4: hvordan øver jeg bedst hendes venstre galop? jeg syns nemlig den virker lidt ujævn?
    hm, på hvad for en måde ujævn,
    4 taktet eller.

    5: når jeg vil have hende til at gå swamlet i trav tager hun bare hovedt højt op ogløber hurtigere, kun sommetider acceptere hun biddet i trav, hun gør det altid i skridt, men hvad skal jeg gøre?
    ville råde til at lave mange overgange, skridt hvor den går korrekt, så frem i trav, og når hesten så slår fra, ned i skridt og få den på plads, dette skal sikkert gentages 1000 gange, men når det er på plads, er det jo vidunderligt.


    ville klart råde dig til at få undervisning. ved ikke begrundelsen for hvorfor du ikke for, men alle har godt af undervisning, selv den bedste.

    knuzzz. og håber du kunne bruge det.



  • #4   14. sep 2007 smiley

  • #5   14. sep 2007 Min-Meru *Video* Se den smiley Z
    til 1svar: hun slapper næsten aldrig af under ridning, men vil da prøve dit forslag:)..

    til nr2: vil jeg prøve .

    nr 3. små spring som store, hun gør det samme, men jo mindre jeg laver springene jo højere springer hun over;)?

    nr 4: hun har et godt anspring med sådan halvvejs på en bane begynder hun at blive usikker og har ligesom ikke den rigtige rytme vis du forstår? nogengange kan den genvindes men sómmtider kræver det et nyt anspring,

    nr 5; syns bare jeg prøver og prøver, men nu er min tålmodighed nok heller ik den største så jeg må bare tage mig sammen;).


  • #6   14. sep 2007 forstår dig godt, det er svært, og alt ridning tar tid, man bliver jo ikke dm mester på 1 dag ;D
    det med galoppen, er svært, for vis du siger at den er meget ophidset er det dumt at ride frem,

    men ud fra det du skriver, vil jeg sætte mig godt ned i sadlen, og ride takten, med MEGET energi så den ikke bliver úsikker.

    Svært at forklare.,, men håber det kan hjælpe, det jeg skriver.
    knuzz


  • #7   14. sep 2007 Min-Meru *Video* Se den smiley Z: nej det jo rigtigt, det er bare svært, for hun går rolist vis jeg bare sidder og bare bliver siddende stille og roligt, hun er lidt svær at arbejde med nogen gange d;.


  • #8   14. sep 2007 venstre galoppen øver du i longe, det burde hjælpe(; og det andet er bare at drive og drive og drive(;

  • #9   14. sep 2007 Christine: det gjorde jeg igår, der styrtede hun;).

  • #10   16. sep 2007 Start med at få hesten til at slappe af under ridning.. lyder til at alle problemerne stammer fra at den spænder voldsomt op og sikkert deraf slet ikke synes det er sjovt at blive redet..
    Er den tjekket igennem for smerter ? og er tænderne tjekket af en med forstand på det (altså har den været bedøvet og tjekket med mundspærre ?) ? ellers er det det første der skal gøres.. og så ville jeg gå på bibloteket og låne Andrew McLeans bog "træning af heste".. og læse den.. så kan jeg love dig du får en rolig og afslappet hest.. som er super nem at ride..


Kommentér på:
gode råd ang. træning søges.

Annonce