{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter ca 5 ård pause {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Se min hoppe på min profil og evt. lige skimme hendes tekst;-)

Som i kan se har hun stået stille i lang tid og har haft det svært ( Læs beskrivelse)

Hun er nu blevet rettet op af kiropraktor og kiropraktor har lige sagt god for genoptræning. Denne træning skal bla. indholde en masse udstrækning af ryg og hals. Hun skal faktisk gå med næsen helt ved jorden så meget som muligt.

Hvad vil i ellers anbefale af genoptræningsøvelser??? Lige pt. er hun HELT muskelfattig som I kan se på profilen... Især mangler hun MEGET ved ryg, hvilket faktisk betyder ingen sadler kan ligge på hende...

Hvad kan jeg gøre??

På forhånd tak;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter ca 5 ård pause
  • #1   19. aug 2008 Spør hellere en prof./ berider om det, med genoptræningen, og få lagt et program.

  • #2   19. aug 2008 Ja hvis du er virkelig grundig med din genoptræning, kan jeg forslå at du begynder med klassisk ridning, da dette forgår fra jorden, og netop omhandler og opbygge hesten ordenlig inden man sætter sig på den.

    Hender her undeviser bla i klassisk ridning.
    (link fjernet)


  • #4   19. aug 2008 -ring til din dyrelæge og sig hun/han skal lave et genoptrænings pogram til dig !!
    ..det vigtig du ik tager et lige gyldet et når den har stået stille så lang tid !


  • #5   19. aug 2008 Mit bedste bud er en særlig træningsform som hedder Anatomisk Rigtig Ridning.
    Det virker fantastisk, men er desværre dyrt... så det er noget man lige skal overveje før man hopper ud i det. Men for mig har det været alle pengene værd.
    Min Masetto har en mild kissing spine og jeg har også været gennem både kiropraktore og alt muligt andet.
    Men så havde jeg ham i 6 uger hos Pernille Thiesen, som trænede ham fra jorden. I starten tænkte jeg, det betaler du bare ikke for, for det ligner bare ingenting... men hold fast der kom rygmuskler på dyret. Og til sidst skulle jeg ride på ham mens hun hjalp mig med opstilling og hvordan jeg bruger min krop mest hensigtsmæssigt når jeg rider. Og i dag er han en anden hest.
    Heldigvis lærte hun mig hvordan man træner med metoden, så det har været en engangs indvestering for mig.
    Ved ikke lige hvor du bor, for hun er fra Nordsjælland, men hvis du er interesseret kan du få hendes nummer.


Kommentér på:
Genoptræning efter ca 5 ård pause

Annonce