{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

unghest= galop? {{forumTopicSubject}}

jeg rider pt en unghest som lige er fyld 4, hun var været redet sammenlagt 4 måneder fra hun var 3 til 4 år, har stået stille en del og jeg er nu begyndt at ride hende op til hun skal sælges:) hun er stadig meget usikker om hvad det vil sige a have en rytter på ryggen(har kun redet hende 3 gange nu) men hun er dog begyndt at vænde sig til det:) ..
jeg har kun travet på hende, og longeret hende i trav men er begyndt at tænke på om hvornår jeg skal begynde at galopere hende? går ud fra at hun først prøver det i longe, før jeg kan prøve det oppe fra hende.. eller?.. nogen som har nogle gode råd eller erfaringer med jeres unghest?:) og hva med indspændingstøjler?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghest= galop?
  • #1   25. jan 2009 lad være at bruge indspændinger!
    men når du føler at den har en ok balance og at den forstår dine signaler osv, så kan du begynde at galoppere..


  • #2   25. jan 2009 Min fjordhest er redet sådan on og off siden juni og han kan ikke slå i galop fra et galop anspring da jeg ikke synes at han ikke har været parat endnu.

  • #3   25. jan 2009 jeg har ikke brugt indspændingstøjler , da hun stoppe op bare det man har lidt støtte på bidet når man rider... som sagt hun er usikker men var allerede bedre idag end sidste gang jeg var oppe op hende:).. hun er tidligere blevet redet med helt løs tøjle da der var lagt vægt på at hun skulle gå frem, så derfor er støtte på bidet meget underligt synes hun:P hehe

  • #4   25. jan 2009 Du skal ikk begynde på galoppen, før du har hundrede procent styr på skridten og traven, og den skal være hundrede procent styrbar..

    Da jeg skulle lærer min unghest galoppen, startede jeg med at smide ham i longe, så han kunne få det værste krudt af, og bagefter satte jeg mig op, og satte ham i galop op af en bakke.. og det gik fint ingen problemer der


  • #5   25. jan 2009 jeg ille lade hende galopere i longen inden jeg gør det med ryter på.
    Når hun er klar tii galop med rytter skal du rejse dig i let sæde de første gange, da det letter hende så hun kan få lov og bruge ryggen.
    Men giv hende noget tillid til dig inden du forlanger for meget.


  • #6   25. jan 2009 Jeg ville foreslå galop uden longe, til at starte med, så hesten har mulighed for at gå ligeudrettet, og ikke skal stille og dreje inden den har balance..

  • #7   25. jan 2009 hvordan ville du have det hvis du skulle lære at gå på line og så fik spændt dine arme ind?
    Hestens hals skal holde balancen for dem - så hvad vil du opnå ved at spænde den ind?


  • #8   25. jan 2009 mange tak for jeres råd:)


  • #10   26. jan 2009 Hurra at hun stopper for bare lidt pres på tøjlen! Super hest med godt stop! Pas på du ikke ødelægger det ved at have konstant tøjletræk.
    Jeg ville holde mig til de løse tøjler længe endnu.


  • #11   2. feb 2009 ....og pas på du ikke lader det gå ud over hesten at den skal sælges. Med dette mener jeg at du ikke jager fremskidt ud af hende for at hun skal kunne mest muligt i forbindelse med salg. At ride en ungehest kræver oceaner af tålmodighed (og masser af arbejde fra jorden) og der er masser af trin du skal igennem inden galoppen sættes ind. Jeg er fuldstændig enig med Marlene B. Skridt i fremadgående ensartet tempo med balance. Ligeledes i traven. Har svært ved at forstille mig at hun allerede mestrer disse to gangarter perfekt. At give hesten tid til at sætte musklerne og finde ballancen bære sig selv rigtigt kan spare den for skader senere på sigt og du kan med rette fremgangsmåde forlænge hendes liv i den sidste ende.

    Pas på hende - hun er en usleben diamant ;o)

    Pøj pøj med hende og rigtig god arbejdslyst....


Kommentér på:
unghest= galop?

Annonce