{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Vi overvejer at skifte bid {{forumTopicSubject}}

*** OBS ! JEG SKRIVER FOR MIN VENINDE *** - Men ved godt hvad det drejer sig om smiley

Min veninde har en DV på 1,65 - hun har haft hende i snart et år. Der hvor hun købte hende, prøvede hun hende (selvfølgelig) i skoven, da hun er meget tur-rytter. Da var der ingen problemer med hesten. Men siden hun har fået den hjem, kan hun næsten ikke ride tur på den - hesten sætter simprlthen i gallop og jorder rundt på foldene - truer med at hoppe i kanalen og springer ned i grøfterne (2 meter dybe !). Hesten gør dette hvad enten den rider alene eller med andre heste.

Vi har så snakket meget længe om det i dag - og var meget enige om, at hun skulle prøve et andet bid. (Hun <b>har</b> prøvet at ride tur i sidepull for at se om dét virkede - det gjorde det ikke) - Vi snakker IKKE om, at skifte til et skarpere bid - men et blødere.
Lige nu har hun et meget tykt to-delt bid. Min konklussion var, at biddet nemt kunne gå op i ganen eller nappe hesten i tungen og at det tykke bid nemt kunne gøre ondt i munden - at der simprlthen ikke var plads til et aå tykt bid. Her var Freja enig med mig - men hun er nervøs for et tyndere bid, da hesten er meget følsom i munden, og et tyndt bid er skarpere end et tykt.

ALtså..
Jeg syntes, at hun skulle finde et tyndere bid (ikke tyndt - bare tyndere end det hun har,) og finde et tredelt bid.
MEN jeg har også engang set et emne, hvor der var et bid med en meget lang pind i siderne - biddet skulle være mere behageligt end andre bid og være meget blødere i munden. - Men kan selvfølgelig ikke huske hvad navnet på biddet var -.-

Freja ville købe et <b>tykkere</b> bis - hvilket jeg var stærk modstander af.

Vi var begge inde på gummibid - men ingen af os ved ret meget om denne slags bid..

Håber i kan hjælpe os - tro mig ! Hesten er livsfarlig lige nu o.O

Knus F&F


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi overvejer at skifte bid
Kommentér på:
Vi overvejer at skifte bid

Annonce