{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.593 visninger | Oprettet:

Træning i lange liner {{forumTopicSubject}}

Heej (:

Jeg fik et råd om at træne min tidl. mishandlede/misredet hoppe i lange liner, da jeg ikke kan ride endnu pga. hendes dårlige ryg. Fik et link til denne video: http://www.youtube.com/watch?v=mvjw6zcMVGk

Men fik så heller ikke mere at vide, og da jeg intet aner om det, vil jeg gerne have mere at vide, for synes det lyder ret spændene og smart, da hun jo så kan blive motioneret, få muskler, og jeg kan stadig træne hende i at lære signalerne osv. (:

Ja, bare fortæl alt hvad man behøver at vide.
Er det noget man kan kaste sig ud i selv, eller skal man have undervisning el.lign.? Hvilke slags tøjler/liner skal man bruge? Noget specielt man skal huske på? tjaa, bare fortæl (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning i lange liner
  • #1   27. maj 2009 Jeg synes rigtig godt om det.. Men det er desværre, synes jeg rigtig svært at forklare over tekst.. Men hvis du nu fx. kan finde en som bor tæt ved dig som kan komme ud og vise dig det en enkelt gang eller to så er man faktisk godt på vej...

  • #2   27. maj 2009 find en køreforening og få hjælp. der er nogle dygtige undervisere.
    (link fjernet)


  • #3   27. maj 2009 Man kan bruge alle slags longeliner men jeg ville anbefale monty roberts liner også selv om de koster lidt, men synes de er behagelige at arbejde med..

  • #4   27. maj 2009 et par enspænder køreliner kan erhvervess bl.a. i Hööks, og så evt. en longegjord så du kan føre linerne med ned ved skuldrene, og så som Mette skriver, kontakt en med erfaring i lange liner, ellers risikerer du bare at ødelægge mere end du gavner... nogle heste egner sig bare ikke til at gå for lange liner... Jeg bruger det gerne på April's nar fordi jeg bare ikke kan finde ud af at longere...

  • #5   27. maj 2009 Okay, tak for svar (:

    Så det er ikke sådan at man bare lige går ud og spænder et longetov eller to lange tove i en kapsun og så begynder? (:
    Eller, det kan man måske godt med øvelser som stop, gå, bak osv.? men hvilke andre øvelser er der egentlig, udover det, og så piaffe osv. som på videoen? (:

    Kan være jeg skulle prøve at få undervisning i det, men jeg skal også lige have kiropraktor ud m.m. først d;


  • #6   27. maj 2009 Hvis jeg skulle gøre som jeg selv skrev, så ville jeg nok bare gå ved hendes kryds, og så egentlig give hende rimeligt løse tøjler, så hun kan gå som når man rider remonteridning, og så træne de forskellige signaler(stop, bak, frem, gå til siden) og lave volter m.m. - men vil selvfølgelig ikke gøre det, hvis det er noget man skal have undervisning i (:

  • #7   27. maj 2009 det kan være farligt når hesten ikke ved hvad den skal
    hold god afstand nogle heste reagerer ved at stejle, sparke eller andet.
    det bedste er og få undervisning specielt første gang så kan du få nogle råd med af underviseren da alle heste er forskellige.


  • #8   27. maj 2009 okay (:

    Hun har været kørehest, så tror nemlig hun vil egne sig til det, eller ihvertfald ikke blive forvirret/bange (:


  • #9   27. maj 2009 okay, hvis hun er kørehest, så er det egentlig "nemt nok" HVIS hun er blevet trænet med fornuft, og ikke bare tvunget afsted, men så er det vigtigste at DU får en til at vise dig hvordan DU skal gøre, det er farligt at begynde på hvis du ikke ved hvad du skal.

  • #10   27. maj 2009 Okay, tak for jeres svar (: Så må jeg prøve at finde en underviser, når jeg får råd til det d: det er bare irriterende at det er så sindssygt svært at finde nogen gode, forholdsvis billige undervisere i nærheden af en selv /:

Kommentér på:
Træning i lange liner

Annonce