{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Træning for lange liner... {{forumTopicSubject}}

..Ja jeg skal igang her til efteråret med at træne vores shetlandspony vallak (Tim) for lange liner, MEN...

hvordan starter jeg lige op?

Han reagere ikke på tøjlen endnu og hvordan tilvænner jeg ham lige til det, når man ikke kan ride ham (pga højden)?

Håber I kan komme med gode råd og vejledning..
(gerne råd fra en som har forstand på dette område)

Vh Conni (Stutteri-Ponygaarden)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning for lange liner...
  • #1   25. aug 2009 Da jeg startede med min hingst, gik jeg ud med ham med der lange liner på, gik først på siden af ham, som hvis jeg bare trak en tur.

    Gik derefter stille ned bag ham. Han fattede først ikke hvad jeg lavede dernede, men holdt mig bagved, mens jeg klikkede med tungen og snakkede ham til at gå.

    Han gik en del rundt i cirkler, men ved at lirke ham forsigtig i tøjlen for at rette ham op, begyndte han stille og roligt at fatte pointen og gå foran mig.

    Sådan blev jeg ved, stille og roligt, Men han fangede det også meget hurtigt.

    Ved ikke om det er forklaret godt nok. Træn evt stemmestyring med din, så han kan kommandoer på gå frem, stop osv.

    Men forsøg dig frem. Ellers kan jeg anbefale de forskellige kurser som bliver afholdt rundt i landet. Jeg gik til privat undervisning ved Anita bommelund med min, og gør det stadig med min vallak. Hun afholder to kurser om året igennem shetlandsforenningen, og hun er meget dygtig. Men det er på fyn. Ved dog at der også afholdes kurser i jylland.


  • #2   25. aug 2009 Hej Louise.

    Tak for svar, jeg vil klart prøve dette og bare starte stille og roligt ud i små bider :o)

    Ja, jeg har også overvejet det med kurser osv. Kunne godt være det måske var en god ide..

    Vh Conni


  • #3   26. aug 2009 Det var så lidt. Kun glad hvis det kan hjælpe.

  • #4   26. aug 2009 Jeg har været meget glad for kurserne, da jeg var aldeles nybegynder inden for lange liner og kørsel, da jeg startede, så det var klart en hjælp. Har dog siden været endu mere glad for den private undervisning, tror ikke min hingst havde klaret sig så godt som han nu gjorde til matrialeprøve hvis ikke jeg havde fået den hjælp.

  • #5   26. aug 2009 Ja det er med at få alt den hjælp man kan få inden Kåring osv.. ;o)

    Jeg er glad for du lige kom med lidt råd osv, det hjalp en del..

    Jeg har jo hørt at jeg evt. kan stille vores vallak til matrialeprøven hvis jeg har lyst, overvejer det meget..


  • #6   26. aug 2009 Det kunne da også være rigtig sjovt at komme til matriale prøve med ham.



  • #7   26. aug 2009 Ja bare for se hvad de ville sige til ham og havd han vil få af resultater :o)

    Men nu skal vi jo først lige igang :o)

    Knus


  • #8   26. aug 2009 Nu træner jeg mine heste i kapsunen, når der går i lange liner.

    Den første gang de udsættes for de lange liner, har jeg en til at gå foran og holde hesten i et træktov, som sidder fast på kapsunen.
    Efter hånden som hesten bliver bedre til at forstå, så tager vi træktovet af den og så går hesten selv rundt.


Kommentér på:
Træning for lange liner...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce