{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Buk, buk og atter buk! {{forumTopicSubject}}

Hjælp!

Min 9årig hoppe kan ik tåle at få ben til sig??
-Hver gang vi skal i galop laver hun ikk andet end at bukke, eller sætte i den forkerte galop.?
Hun har Aldrig gjordt det!
Nogle gode råd til hvordan jeg lære hende at der ikk sker noget?
og hvordan jeg skal sætte hende i galop fremover!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buk, buk og atter buk!
  • mevs .
    mevs . Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   25. sep 2009 Kan du ikke lære hende det via lyd så du ikke ligger ben til hende...

  • mevs .
    mevs . Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   25. sep 2009 Kunne også tyde på hun måske har ondt et eller andet sted hvis hun ikke har gjort det gør...

  • #3   25. sep 2009 Så løber hun sig igang.?

  • #4   25. sep 2009 Kunne godt tyde på at den har smerter.

    Men ellers så må du bare holde benene véd, indtil den stopper med at bukke og galoperer.


  • mevs .
    mevs . Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #5   25. sep 2009 Burde være muligt at longere hende med en piske og lære hende at når du evt siger gallop skal hun slå i gallop... Har jeg lært mine heste

  • mevs .
    mevs . Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #6   25. sep 2009 Men tror det er fordi hun har ondt

  • #7   25. sep 2009
    Min pony bukkede også før i tiden..meget snilt 10 i rap.. Men det stoppede da hun fik balancen og nu bukker hun ikke mere..red meget på volter små og store 8taller i trav og senere volter i galop..

    Men gir dig ret..det er sk..e træls..


  • #8   25. sep 2009 Vil også sige at du er nød til at finde årsagen før du kan løse problemet :O)

  • #9   25. sep 2009 Hvis ikke det er fordi at hesten har ondt, må du lære den, at benene ikke er "farlige".

    Man kan godt lære hesten, at trave og galopere ved munden, men hvis man vil have en dressurhest ell, andet er det rimelig vigtigt, at den reagerer på benene, og ikke løber.
    Og ellers, ved fri ridning eller bidløs ridning er benene også en væsentlig del af ridningen.

    Men er det kun vel galoppen, så få tjekket om ryggen, skulder eller andet bliver trykket eller ømt af og anspringe smiley


  • #10   25. sep 2009 Som flere siger kan det være flere ting.. det kan være ubehag/smerter.. det kan være balancen den er galt med, det kan være tillært adfærd og det kan være forvirring over signalet..

  • #11   25. sep 2009 Manglende respekt? Eller smerter?
    Min forrige part bukkede, når jeg ville sætte ham i trav. Det var udelukkende, fordi kræet ikke respekterede mig en disse.

    Signe


  • #12   25. sep 2009 Free Riders: En hest bukker altså ikke fordi den ikke respektere rytteren.. tør næsten væde på den har været forvirret over dine signaler..


  • #13   26. sep 2009 <i>Tjek evt om din sadel er god nok til hesten..
    , men ellers vil jeg mene du skal sparke hårdt til den én gang, så den virkelig ved hvad det er den skal.


  • #14   26. sep 2009 Hvis det er fordi den er i tvivl om signalet er det aller vigtigste at du ikke fjerner benene når den bukker, for så siger du at det er det den skal, du skal holde benene til indtil den reagere korrekt..
    Min unghest har haft det med at bukke lidt når hun fik signal til trav, fordi hun stadig var lidt i tvivl om signalet.. men jeg holdt bare benene på indtil vi var i trav (og fjernede dem så helt så hun vidste det var det de betød) og nu er det meget meget jældent hun lige bliver lidt i tvivl..


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #15   27. sep 2009 MIn hest hest har også lige haft en periode...vi fik sadlet ordnet, jeg lod vær med at ride med pisk (har nemlig mistanker om jeg nogengange ramte ham når vi red galop, og han svarede den igen) men nu har jeg får respekten tilbage og nu går det skide godt igen...

    Inden det, fik han lige pludselig den ide at svare mine ben igen ved at sparke på sådan en mærlige måde....det fik jeg altså stoppet huvrtigt ved at sparke igen....


  • #16   4. okt 2009 Hej - Min gjorde det også en periode og det var konsekvent hver gang hun skulle i galop, og jeg fik trænede hendes balance som hjalp en del, men hun gjorde det stadig. Jeg endte så op med at give hende springgemacher på på bagbenene og hun har ikke gjort det siden, så det kan være fordi din hest slår kodelede sammen i anspringet (og det gør ondt).

    Håber du kan bruge mit råd smiley Held og lykke


Kommentér på:
Buk, buk og atter buk!

Annonce