{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

den debat om hesten åbner mund + tunge {{forumTopicSubject}}

Hvor blev den af den debat om en rytter der søgte hjælp ang. hesndes hest der åbnede munden under ridning og nogle gange rakte tunge.

Der var en del bidløse ryttere der skrev i debatten men det tror jeg nu ikke er grund for at den evt skulle være blevet slettet.

Jeg håber da ikke at pigen selv har slettet sin debat fordi hun hellere vil ignorere hestens tegn på ubehag end tage stilling til at løse problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den debat om hesten åbner mund + tunge
  • #1   2. okt 2009 Vil kunne forstå hende hvis hun har..
    Ofte hvis man har problemer med bid herinde, så bliver man næsten overfuset af bidløse ryttere der siger man bare skal blive bidløs.. Men hvis det er den debat jeg også læste, så ønskede hun stadig at ride konkurrencer, og derfor er bidløst bare ikke en løsning..

    Men selv jeg, på 20 år, kan også nogle gange føle sig lidt overhørt, hvis man siger man har et problem om bid, jamen så er bidløst den eneste løsning man næsten får smidt i hovedet, selvom man giver udtryk for, at det ikke er den rideretning man vil gå..

    Tvivler til gengæld også på at hun ignorrer problemet, men måske søger hjælp et andet sted end herinde, da bid vs Bidløst bare ikke er en debat der foregår i ro herinde..


  • #2   2. okt 2009 Hvis det er den samme debat vi tænker på, så har jeg rimlig meget på fornemmelsen at hun ignorer hesten signal, hvis løsningen er at fravælge biddet.

    Jeg synes det er træls at bidløse ALTID bliver stillet i dårligt lys, tiltrods for at de fleste ikke stiller bidryttere i dårligt lys.


  • #3   2. okt 2009 enig med team VAS *S.K.F* !!


  • #5   2. okt 2009 antihero; det samme kan man jo sige når man rider med bid? men som det ofte er, med fordomme, ikke alle er sådan? (;

  • #7   2. okt 2009 Fie: Det kan man ikke, eftersom stort set alle rider med bid, bidløse er i undertal, og det udnytter flere bidryttere til at hakke og stille sig selv i bedre lys. Hvor tit for bidløse ikke kastet lort i hovedet, og hvor tit kaster de igen?

  • #8   2. okt 2009 Min mening om alt det bidlød vs. bid er, at begge parter er lige gode om det. Bid ryttere føler sig trådt på, bidløse føler sig ligeledes også trådt på.

  • #9   2. okt 2009 præcis, det er en latterlig debat... ? jeg respekterer folk der kan ride deres hest uden bid og så'n, men respekterer ikke folk der sviner bidryttere til... smiley


  • #11   2. okt 2009 Hvis det er mit indlæg der bliver hentydet til med at stemple nogen, så er det overhovedet ikke hensigten.. jeg siger, at jeg forstår hende hvis hun har slettet det.. Og stille os i bedre lys end bidløse, arh, prøver jeg bestemt ikke på, jeg ahr dyb respekt for dem der har modet, viljen og tålmodigheden til at ride bidløst, men hvis man ikke vil ride bidløst, så kan det føles lidt som om man er syndebuk, fordi man rider med bid, og hesten ikke lige helt går som den skal..


  • #16   2. okt 2009 antihero : Det er ikke sundt at sidde på hesten.. Hvis man virkelig skal til at gå helt ind i hesten anatomi..

  • #21   2. okt 2009 Det er der helt sikkert.. men vil nu ikke sige alle heste lider unødent ubehag ved at have bid i munden.. Fredrik næsten snupper bidet inden jeg når at gøre noget selv, så ubehageligt for ham må det jo ikke være.



  • #23   2. okt 2009 Man kan gennem den prces det er at være heste ejer blive klogere, og man kan godt tage nyt videnskabeligt stof til sig, selvom hesten fra starten går på bid, så kan man jo godt blive klogere(dummere, om man vil) og påbegynde en ny ridestil.

  • #26   2. okt 2009 Ikke nødvendigvis, hvis ens hest stresser på springbanen, så kunne det være man skulle skifte ridestil og måske ride western eller dressur, det er jo ikke sundt at hesten streser.
    Det kan også være hvis ens hest ikke trives på bid, at man så skulle droppe biddet, hvilket ikke betyder at droppe stævner...


  • #28   2. okt 2009 Men, hvis du så øvede, og du om 3 måneder kunne sidde på ham uden bid og måske ride rundt, så ville du pludselig have en mere aldsidig hest der kunne rides med og uden bid :9 Og du ville have fået en masse ud af processen, og lært hesten at kende på en anden måde, og måske forstå hvorfor den reagere som den reagere i forskellige situationer smiley
    Det har givet mig uroligt meget at kunne ride den fede tosse uden bid, og selvom det måske ikke er andre ride filosofi, så tror jeg på det er sundt at ride sin hest på mange forskellige måder smiley


  • #29   2. okt 2009 "det er ikke sundt at sidde på hesten" hmm.. Man kan træne hestens lange rygmuskler op så den rent faktisk godt kan bære en smiley

    Men ja, bidløse er tit hurtige på aftrækkeren når der står noget som har med ubehag og bid at gøre. Jeg kan ikke sige om det også er slemt nu for jeg stener slet ikke så meget HG mere desværre..

    Men altså, hvor vil du hen med tråden? Skal vi svare på hvad hun skal gøre og give et bud på hvorfor den evt. gør det, eller wha? ? =)


  • #31   2. okt 2009 Kathrine, med den rette fremgangsmetode, er jeg overbevist om du vil bliver positivt overrasket (;

  • #34   2. okt 2009 Kathrine - jeg håber da for dig og din hest at du også bare har en LILLE smule hesteforståelse =)

  • #35   2. okt 2009 Personligt synes jeg ikke de bidløse er værre til at diskutere end dem der forsvarer ridning med bid.
    Spørgsmål er så bare om hende pigen med problemet så har fundet en løsning eller om hun vælger at ignorere problemet?
    Jeg synes det er synd for man kan sagtens løse det problem og stadig ride med bid, og det var vel det hun ville.
    Håber hun tager det op og får ændret det der skal til, så hendes hest ikke skal se sig nødsaget til at gå og åbne munden og række tunge.


Kommentér på:
den debat om hesten åbner mund + tunge

Annonce