{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Klikkertræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere
Jeg har nu anskaffet mig en klikker og vil begynde med at træne bulle. For at han skal forstå klikket vil jeg starte med berør target.. til de af jer der kender noget til denne øvelse hvor lang tid brugte i før hesten havde lært det og i kunne gå videre til næste øvelse? og hvilken øvelse gik i videre til??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   23. jun 2010 det tog ham 10 min, at forstå at berøring af stick, giver godbid. Samtidig med klik.
    Tjek mine album for at se , hvad vi laver.


  • #2   23. jun 2010 Der er faktisk flere der siger klik, istedet for at bruge en klikker.
    Hvis du både skal have stick, klikker og godbidder i hænderne bliver det for meget (:
    Du skal bare finde et enstavelses ord, som er lyst, ligesom klik..


  • #3   23. jun 2010 Ork, det kan man sagtens. Ikke noget problem.

  • #4   23. jun 2010 Jaja det kan man da, men det er lettere at sige det, så når man også belønning i rigtig tid ;D
    Hænderne bruge du i forvejen til tov, stick, godbidder, og ja sikkert mere, det kommer jo an på hvad man laver (;


  • #5   23. jun 2010 1 hånd til stik og klikker, og en hånd til godbid.
    No problem.


  • #6   23. jun 2010 Jaja, så siger vi det?

    Nå men trådstarter, du kan selv vælge, men pas på ikke at står med al for meget i hænderne (: Begge metoder har samme "resultat", men det kommer an på om du vil have klikkeren i håden, sammen med alt muligt andet eller bare sige det. ;D


  • #7   23. jun 2010 En rigtig god ting er også at gå der hjemme og øve dig i at klikke med den, så man ikke kommer til at klikke forkert i hestens nærvær. ros med stemmen kan være lige så godt, eller klø på et yndlings sted på hesten.

    og inden du går i gang, så sæt dig nogle mål for hvad skal han gøre for at få ros.
    Da vi startede klik træning. gav vi en godbid, sammen med klikket, hvilket kan være utrolig svært , for det skal gøres lige i det at de har udføret opgaven. og helst god bid og kik på samme tid, sådan så klik bliver forbundet med "mad og gode ting"
    Men sæt dig for hvad hesten skal lære før man bedynder at "træne løs med kik smiley "


  • #8   23. jun 2010 først lær den at klik = den er dygtig der er en godbid på vej.. det gøres ved du klikker, giver godbid, klikker giver godbid, og langsomt forlænger du tidne imellem klik og godbid (ikke alt for lang tid ;)) og når hesten har forstået hvad klikket er kan man gå videre smiley

    Ved target stik kan du tage den frem lig vise den til hesten, når den snuser til den klikker du og giver godbid, det fortsætter du med, og når den har forstået det, så vent med at klikke til den rør ved den smiley

    Klikker trænning handler om at bygge øvelsen op langsomt


  • #9   23. jun 2010 Problemet ved at sige klik, er at klikket kan varirere, det skal være et klik der lyder ens

  • #10   23. jun 2010 Er helt enig med svindel&humbuk... det er 10 gange nemmere at have et ord istedet for klikkeren,....og hesten er altså ikke dummere end den kan finde ud af det.. jeg bruger selv ordet tak, det er vigtigt at bruge et ord man ellers ikke bruger når man er sammen med sin hest og som samtidig falder en lidt naturligt..
    godbidden skal i starten falde promte sammen med "klikket"/ordet. ..men når først hesten har forbundet klikket/ordet med at det var rigtigt det den gjorde kan der godt gå lidt tid inden den får godbidden..ja til sidst kan man helt undvære godbidden eller nøjes med at give godbid hver 5. gang. Det der er så fantastisk med klikkertræning er at det er en super måde at rose hesten på lige når den gør det helt rigtige men også til indlæring, man kan observere sin hest og når den så gør noget man gerne vil have den gør kan man klikke.. men prøv at læse noget mere om det og ellers kan denne side anbefales
    www.klikhesten.dk

    PS og som Katrine K også siger, det er vigtigt at vide hvad man vil bruge det til og at man har et mål inden man går igang, for lige så godt det er til at lære gode ting lige så godt er det til at lære unoder, hvis man f.eks ikke er helt afklaret omkiring hvad man vil, eller klikker på de forkerte tidspunkter, f.eks når hesten HAR taget et skridt istedet for når den står stille, hvis det er det man øver.. så gennemtænkt dine øvelser og dine krav til hesten.. det er også vigtigt at stille små krav hver gang man starter på noget nyt, eller retter at dele opgaverne op i mange små bidder, så er det også sjovere for begge parter, du føler hesten kan og hesten får også hurtigt succes...


  • #11   6. jul 2010 Jeg har ikke prøvet det, men begynder også idag! Som nogle af de andre har sagt kommer det meget an på hvordan hesten er o.s.v! Prøv at kig på www.klikhesten.dk der kan du finde hvrodan du skal gøre det, og mange andre øvlser med hesten som fx spanskeskridt o.s.v! God fornøjelse<3(:

Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce