{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

jer med travheste.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesamme... ved ikke lige om emnet skal ind her, men nu prøver jeg lige alligevel..

jeg skal hjælpe en pige fra gården med hendes travhest, da hun ikke selv har ret meget erfaring... det er en super skøn hest, longerede den lige lidt med en meget løs indspændinger... og hold da op hvor en god trav den har, det var helt vildt... smiley var meget overrasket..

men vi skal have bygget mange muskler på den, har i nogle idere til det??

den trækker utrolig meget i en, fordi den ikke er vant til at blive arbejdet med i dressur.. hvad ville i gøre her??

Jeg valgte at igonere det, og ride vidre.. og styre hende nogenlunde rundt for bene... samtidige med jeg havde støtten til biddet, og snakkede med beroligende stemme... men den er jo meget stærk.. så det går noget stærkt når den trækker sådan...

Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med travheste..
  • #1   19. mar 2006 -Det lyder meget rigtigt det du gør.. smil.. Bakker giver gode muskler (ride op og ned).. halve parader + skridt skiftevis giver muskelmasse bag..

  • #2   19. mar 2006 hehe jeg har nu aldrig haft problemer med travheste... syntes de er nogle skønne heste.. men var meget overrasket over at se den gå i longen i holdning.. også bare se den gå godt ind under sig.. den har god sving og bæring... da jeg lige prøvede at sætte mig op på den.. kunne jeg virkelig bare mærke de her rygsving.. smiley så det bliver meget spændende at arbejde med den..:D

    jeps.. rider også meget med halvparadere... den lytter dog ikke særlig godt for bene... men det er jo klart hvis ikke den helt er vant til det arbejde...:D

    men tak for rådene... gerne flere råd.. smiley

    Hilsen stine


  • #3   19. mar 2006 men hvad med det der trækken sådan den gør når man arbejder med den, for den er virkelig stræk når den forsøger at trække tøjlerne væk fra hænderne.... jeg kan nogenlunde godt holde den, men det kan ejeren ikke helt så godt..

  • #4   19. mar 2006 Min berider siger, at man skal rykke igen i tøjlen. Altså et hurtigt, men kontant ryk i tøjlen. Varighed ca. 1 sekund. Gjorde jeg på Casel, og han trækker ikke i tøjlerne mere.
    Det er en rigtig god ting, at longerer hesten hveranden dag i ca ½ time. Det giver gode muskler, rimelig hurtigt smiley


  • #5   19. mar 2006 ja... men syntes nu bare alligevel ikke det ville hjælpe så meget.. det kunne nemt gå hen og blive en gang tove trækkeri.. ?? smiley men ja.. sagde også til pigen at hun skulle få den longeret noget mere... også arbejde med den... men ja.. det skal nu nok gå..:)

    tak for rådet..:D vil se om det hjælper..


  • #6   20. mar 2006 Det bliver jo kun tovtrækkeri, hvis du trækker igen. Du skal jo give den et hårdt ryk i munden hver gang, den hiver i dig. Så den synes, at det er ubehageligt at hive i tøjlen.
    Det hjælper altså - hvis man gør det rigtigt


Kommentér på:
jer med travheste..

Annonce