{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 års
  • #1   15. nov 2010 Da min var 3 år blev hun redet ca 3 gange om ugen, enten 20-25 min på banen, sådan helt grund ridning eller 30-45 min rolig tur.. og ud over det leget med og trænet fra jorden ca 2 gange om ugen..

  • #2   15. nov 2010 Jeg rider også 3 gange ugentligt i 20-30 min. Vi laver volter, slangegange og skråt igennem.. parade fra skridt, overgange fra trav til skridt. let øgning i traven, hvilket han finder sjovt smiley
    Derudover arbejder jeg lidt på at lære ham, at pres med schenklen kan betyde man skal gå til siden - det har han nu hurtigt fattet smiley


  • #3   15. nov 2010 Ja det er lidt svært, for på den ene side skal de jo bare vænnes til at ride.. og på den anden side er det jo hverken sjovt for hest eller rytter at ride rundt og rundt på volten.. hehe..
    Tænkte bare mere på om det er for tidligt at begynde at øve på schenkelvigning i skridt fx.. Jeg vil gerne lave noget mere skridt arbejde med ham, uden at han begynder at kede sig og blive ukoncentreret... Synes han gør helt enorme fremskridt og han vokser meget langsomt, så det går slet ikke ud over ridningen smiley


  • #4   16. nov 2010 Jeg begynder ret hurtigt at lære hesten ideen i både bak og til siden (altså starten på schenkelvigning).. bare man ikke kræver den går en hel masse sidelæns.. jeg presser blot med den ene schenkel (venter til frem er forstået og sidder rimeligt fast) og når hesten bevæger sig væk fra den fjerne jeg pres og roser.. men kræver ikke flere skridt af gangen eller korrekt form eller noget..

  • #5   16. nov 2010 Jeg har 3 stk. 3 års heste. den ene blev tilredet i en mdr. i feb. 2010 så kom hun hjem og holdte pause indtil midt i maj hvor jeg sat hende i gang jeg red sadel kåring på hende d. 21 august. og kom hjem efter det. og bliver føst sat igang igen 1 marts 2011. Min vallak kom på rideskole d. 1 sep. og blev tilredet. han kom hjem igen 1 okt. og holder pause til marts 2011
    min sidste hoppe er kommet i tilridning her fra 1 nov. og hun skal hjem igen til 1 jan. 2011 og kommer ikke igang før 1 marts.

    Personlig synes jeg 3 års ikke skal rides mere end nødvendig, bare de kan gå til bidet i skridt,trav og galop.
    De skal have lov til at gro færdig, så de bliver stærke og holdbare. Samt de skal jo ikke nå nåde.

    Men mærk efter om de er ømme i kroppe og bliver dumme så er det tegn på de trænger til ferie.


  • #6   16. nov 2010 Okay, der har nemlig slet ikke været noget, hverken vokseværk eller ømheder smiley Nogle gange bliver han så også kun redet 2 gange i ugen.. Men ja, vil jo også bare gerne gøre det lidt sjovt for ham smiley

    Han er utroligt lærenem og allerede 2. gang jeg prøvede at presse ham med schenklen, begyndte han at gå schenkelvigning smiley


  • #7   17. nov 2010 Jeg rider en 3 års palomino hingst .. lige nu rider vi bare lidt tur (konditræning da han meget let bliver træt. men så snart vi har kondien skal vi da igang med dressur og have undervisning 1 gang m ugen .. han bliver os ca redet 3 gange om ugen .. så han har tid til at tænke over tingene, men kommer jo meget an på hvordan de vokser er meget forskelligt..

  • #8   18. nov 2010 Du må aldrig sammenligne din 3 års med andres 3 års. Heste har hver deres ''opfatning'', nogle har masser af gå på mod hvorimod andre næsten ikke har noget. Du er ikke i tvivl om din hest er klar til at lave noget nyt.
    Det er ligesom børn...nogle er lyn hurtige til at lære noget nyt i skolen hvorimod andre skal have det fortalt 100 gange før de forstår det. ALDRIG ALDRIG sammenligne sin hest med andre heste...


  • #9   19. nov 2010 Jeg mener også mere fysisk end end psykisk smiley

  • #10   19. nov 2010 okay det havde jeg ikke forstået:) men det er jeg faktisk selv lidt i tvivl om så jeg må lige følge med her:)

Kommentér på:
3 års

Annonce