{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

vil ikke give efter og er hård i højre {{forumTopicSubject}}

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!



Ja som overskriften siger har jeg en unghest (snart 5) der ikke vil give efter på højre tøjle. på venstre volte er der intenting, der er han blød som et lam og lægger fint på højre støtte tøjle.., Når jeg så skifter volte vil han ikke rigtig stile sig ind af uden tvang og hvis jeg får ham til at løsne, går han ikke korrekt som på venstre volte.




Jeg har fået tjekket hesten igennem for 3 måneder siden og det viste sig at gaffelbåndet, var en smule overanstrengt
Jeg har heldigvis fundet ud af det i god tid, så der er ikke sket noget og det var så "harmløst" man ikke kunne se det på en scanning. Nu er jeg begyndt at genoptræne hesten igen og har gjort det 2 uger., dog kun i skridt, endnu! - Men jeg sys stadig han er meget hård i den højre tøjle.



det skal siges:



Jeg rider lige meget på begge volter.

Jeg ved godt en hest har en yndlingsvolte, men han er meget hård.

Han har fået raspet tænder.

Det var dyrlægen Gunnar Yde, der tjekkede hesten igennem OVERALT og kunne ikke finde noget udover det med gaffelbåndet.

Jeg rider med tre-delt gummibid.

Sadlen er ompolstret så den passer.

Jeg forsøger så vidt det er muligt ikke at slåsse/rykke for meget i højre, da det bare vil gøre det hele meget værre..



Jeg rider undervisning 2 gange i ugen og begge mine ridelærere kan heller ikke rigtig se hvor problemet skulle lægge gemt ,.



Hva huulen er det der gør han bare ikke vil slappe af og blive ligeså blød som på venstre tøjle. ?????????????????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke give efter og er hård i højre
  • #1   1. mar 2011 følger med rider en hest hvor jeg og andre der rider den har HELT samme problem, kan slet ikke komme i kontakt med højre side..

  • #2   1. mar 2011 Syntes du skal prøve en massør smiley blackie var på præcis samme måde, var ved at give op, men fik en masør ud, og hun ''knakkede'' den i nakken, så var hun helt blød og der var ingen ting smiley Og dyrlægen undrede sig også over at hun var sådan, men en gangs masage, løsnede hende helt op i ryggen og nakken også var det helt normalt få dage efter smiley

  • #3   1. mar 2011 Du kan overveje kiropraktor... Der kan være flere låsninger flere forskellige steder som gør det svært for hesten at gå korrekt.

  • #4   1. mar 2011 For mig lyder det som om han er stiv i den ene side - hvordan bevæger han hals og ryg, når du f.eks. står ved siden af ham og tilbyder godbid så han skal række/bøje halsen om imod sin mave?

  • #5   1. mar 2011 jeg tænker bare mht. ømme muskler/låsninger, sidder forkert i sædet. nu har han stået i tre måneder, hvor han har været på fold., så bør det da ikke gøre ondt, når vi er startet på en frisk og da ikke i almindelig skridt ?

    og burde en så dygtig dyrlæge ikke kunne sige om der var ømme muskler mm. på spil da han tjekkede hesten igennem fra øre til halerod ?


  • #6   1. mar 2011 Som du selv næner - at hesten har en favorit side (ligesom jeg fortrækker at sparke bold med højre fod) så er min balance jo bedst når jeg støtter på venstre og skyder med højre.... det samme gælder hesten, den kunne mangle balance og evt være mere stiv i den side... Du skal nok være super selvbevidst når du rider, og ikke lade din egenvægt "falde" ud til den ene side... (hvis du forstå hvad jeg mener) .....
    Hvilken volte synes du er din bedste???


  • #7   1. mar 2011 næner =nævner

  • #8   1. mar 2011 jeg fæstner mig ved du siger du ikke kan stille ham ind uden tvang, er det tøjletræk vi er ude i her for så kan det såmænd bare være han er træt at det, hvis hesten ikke vil runde sig til en af siderne er det somregel hestens skulder og ligudretningen i kroppen den er gal med, går han på to spor? lægger hovedet på sned? skyder underkæben, eller åbner munden?

  • #9   1. mar 2011 har du fået tjekket dig selv? om du har spændinger eller skævheder? det går ned i hesten med det samme.

  • #10   1. mar 2011 min havde en mindre skævhed i ryggen som gjorde at hun havde svært ved højre volte smiley det har en kiopraktor rettet

  • #11   1. mar 2011 jeg tror ihvertfald hvis jeg sad skævt, ville ihvertfald en af mine ridelærere ha rettet fejlen..

    Min yndligsvolte er så godtnok også venste (den uden problemer) men som jeg skriver, rider jeg lige meget på begge..

    Han har ikke ret meget balance .. han slingre stadig lidt, når vi rider ligeud udenfor hovslaget smiley

    tror du han er træt af det, når der slet ikke er noget på den anden violte ?

    jeg rykker selvfølgelig så lidt i tøjlerne som overhovedet mulig., mener mere at jeg forsøger at sætte mig i "respekt" ved at markere med både tøjle og schenkell, at han skal stille sig ind mod midten ..


  • #12   1. mar 2011 skævhed i ryggen, er jeg sikker på Gunnar yde (dyrlægen) havde set med det samme smiley

  • #13   1. mar 2011 jeg har haft skæv ryg og derfor fik min fjordhest også skæv ryg fordi jeg sad skæv uden man kunne se det.

  • #14   2. mar 2011 ja man kan ikke ske om du sidder skævt, du fordeler bare vægten forkert uden at tænke over det smiley så hvis du er 110% sikker på at hesten ikke har nogle problemer, så skulle du nok prøve at blive tjekket smiley


  • #15   2. mar 2011 få en kiropraktor ud og kigge, det kan hjælpe helt vildt de kan jo se og mærke om der er noget.. og pengene er lagt super ud hvis du finder en god en, ...


  • #16   4. mar 2011 Nu ved jeg ikke om du er højre eller venstre håndet selv, men det afspejler sig i ens egen ridning. Du siger han lægger sig fint på højre tøjle, når du rider på den venstre, så i mine ører er du altså højre håndet. Dvs dit højre ben også er det stærkeste.. Istedet for at fokusere på din højre tøjle på højre volte, skal du fokusere på dit venstre ben, så du rider ham frem til venstre tøjle på højre volte.. Gør det til en vane at tjekke dig selv ved at klappe ham på halsen med højre hånd, så du ikke selv kommer til at "hænge" på den højre.. Og sidst pas på dit højre ben ikke bliver for kraftigt ligesom højre hånd.;-)

Kommentér på:
vil ikke give efter og er hård i højre

Annonce