{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Jeres erfaringer med tilridning :) {{forumTopicSubject}}

hej jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvilke metoder i har brugt til tilridning smiley jeg har selv lige fået en rigtig dejlig 4 årig araber vallak som jeg snart skal tilride
jeg har tænkt mig at tilride ham fra jorden af . Så nu er jeg lidt intra i hvordan i har gjort og hvordan resultatet er blevet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres erfaringer med tilridning :)
  • #1   8. jun 2011 Uh tilride fra jorden, det har jeg ikke sådan prøvet tror jeg.
    Jeg har altid startet med at longere, også senere gøre dem sadel vant og longere dem i sadlen. (jeg longere altid i kapsun, da uerfarende heste hurtig kan blive revet unødvendigt i munden ) , også har jeg hoppet ved siden af dem, lagt mig på ryggen, hevet lidt i begge stig bøjler, for derefter at sætte mig op, og hoppe af, også få en til at trække mig i skridt, også prøve lidt trav i longen osv. Dette forløb kan tage flere måneder, og det skal gøres på hestens primisser, så den ikke bliver skræmt eller andet smiley Det var lidt hurtigt skrevet så du ikke skal læse en lang smøre smiley Held og lykke smiley Du skal nok klare det rigtig fint !


  • #2   8. jun 2011 longere dem i sadlen. HAHA smiley Longere dem med sadel på (;

  • #3   8. jun 2011 ja det er nok sådan de fleste tilrider smiley det er også en helt udemærket metode smiley når jeg tilrider fra jorden så lære jeg hesten feks de lyde man bruger når man sidder på den , så man senere kan kombinere feks stop lyd med et lille tag i tøjlen .... hvis det er til at forstå smiley lidt kringlet skrevet

  • #4   8. jun 2011 Det har jeg også gjort smiley Og min lille hoppe stopper når jeg tager lidt i tøjlen og sætter mig lidt tungt i sadlen og siger stop lyden, det er en rigtig god måde at lære dem det på smiley I longen helt i starten lærte jeg hende at trave når jeg sagde " trave " (kort) og gaaaalooooop(det var galop) det har hjulpet mig rigtig meget nu hvor jeg rider på hende, så løber man heller ikke hesten i gang i galop smiley

  • #5   8. jun 2011 præcis det er rigtig godt at de lære det hele nede fra så bliver alt nemere når man endelig sidder på ryggen af dem smiley Nu er dalle ikke den nemmeste at longere .. så jeg skal i gang med at lære ham at løs longere (uden longen så han bare løber i en ring omkring mig)

  • #6   8. jun 2011 Lyder som om du har fat i noget af det rigtige, jeg starter altid med tillidsøvelser fra jorden, så som at de skla følge efter mig, stoppe og bakke når jeg beder dem om det, når de så har accepteret det, starter jeg med longen, hvor jeg lære dem komandoerne, skridt, trav, gallop og stå for så er det meget lettere at overføre det til dem når man sidder i sadlen.

    Jeg har tilredet ca. 10 heste de seneste år, og de plejer at kunne gå alle 3 gangarter i løbet af en måneds tid, og de fleste søger selv frem til biddet på det tidspunkt.

    Tag det stille og roligt så skal det nok gå.


  • #7   8. jun 2011 Vi har haft en round pen ude ved os, og det er første gang jeg har brugt den til en tilridning, og det har simpelthen fungeret så godt smiley

  • #8   8. jun 2011 man når ikke særlig langt uden tillid og gensidig respekt smiley og det skal aldrig gå hurtigere end at alle kan følge med og at man ikke køre surt i det .

  • #9   8. jun 2011 Det er nemlig korrekt smiley

  • #10   8. jun 2011 Berider trænede fra jorden så tilridning bidløst uden sadel, så med sadel og til sidst hovedtøjet. vigtigste er stop virker.

Kommentér på:
Jeres erfaringer med tilridning :)

Annonce