{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Børnehest? træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har min lækre shetlandspony, som min lillesøster på 7 år rider. Han er total rolig og kan til tider være MEGET doven.

Mit problem er så, at han nægter at gå hurtigere end skridt og han vil ikke gøre noget med mindre jeg går ved siden af ham.

Hvad kan jeg træne ham i at være uafhængig af trækker og at sætte farten liiiidt op.
Jeg ønsker ikke at bruge spore eller overdreven brug af pisk smiley

Så hvis i har nogle forslag, vil jeg blive MEGET glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnehest? træning
  • #1   10. okt 2011 det bedste bud er longreining. Altså, selv "ride ham" for lange liner. Få fat på nogle køretøjler, og gå bag ham, lær ham at reagere i skridt trav og galop for stemmen, det er mit bedste bud. Shettier reagere mindre på schenkelhjælp end andre heste, fordi de så hurtigt bliver vandt til press, de habituere som shire heste.

  • #2   11. okt 2011 jeg tilkører vores for let tømme, og longere i dobbelt liner. Derved kan jeg skifte tempo/retningog ligende sammen med min datter, uden sporer (som en 5 års ikke bør have). Hun rider heller ikke med pisk, men lærer at bruge sine ben i stedet for.

    En anden fordel er, at jeg kan have hende i liner, uden at hesten bare følger efter mig. Jeg kan mildt bremse for hende hvis hun og hesten bliver bange og denne viden giver hende en enorm tryghed. Desuden kan jeg se. om hun bruger benene korrekt.


Kommentér på:
Børnehest? træning

Annonce