{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Smidighedsøvelser. :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Min hest er ret stiv, og det er så svært at bøje ham eller stille ham til siden. Hvis jeg rider en volte og forsøger at stille ham, laver han bare volten mindre, uanset hvor meget jeg ligger indvendige ben til ham. Så jeg tænkte jeg ville lave nogen smidighedsøvelser med ham fra jorden.

Har I nogen gode ideer? Helst fra jorden, men også gerne når jeg rider på ham smiley

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smidighedsøvelser. :-)
  • #1   13. jan 2012
    Ville i første omgang få udelukket at der intet fysisk var, der forhindrede ham i det smiley Det nytter ikke at forsøge sig at ride sig ud af sådan et problem, hvis kræet ikke fysisk kan.


  • #2   13. jan 2012 hvordan reagerer hesten ellers for dine schenkler i f.eks. schenkelvigning?
    Vi troede også Adisson var mega stiv, men det viste sig at problemet lige så meget var at han var schenkeldøv..´

    Men ellers er versader, kontraversader og en masse volter og slangegange gode..
    En god en er at ride 8 taller omkring midterlinien.. Altså ½ 10 meter volte tind til midten og så modsat ud og ind igen.. Husk at få rettet lige ud på midten.. og så slangegange med 5-6 buer hvor du rider lidt tilbage af inden du skifter volten.. Så du rider næsten som du vil starte en 10 m. volte, men så alligevel rider slangegang, så hesten bliver rundet helt af inden du skifter retningen..

    men ville lige få en massør eller kiropraktor til at kigge på den først, så du kan udelukke der er noget galt, andet end den måske er lidt stram, som kan løsnes op..


  • #3   13. jan 2012 Normalt reagere han super godt for schenklerne. Jeg overvejede en smule om det kunne være noget med bidet, da han ikke søger på det, men bare stikker hovedet i luften. Men jeg vil tage en snak med min ridelærer og se om vi kan få ham tjekket.

  • #4   13. jan 2012 Hvis det er ved at være tid siden han fik tjekket tænder, så var det også en god idé at få tjekket..

  • #6   13. jan 2012 Min hoppe har også tendens til at stive til somme tider. Når hun gør det arbejder vi nogle dage i kapsun arbejde udfra klassiske principper, hvilket min mor er vildt dygtig til, og derfor hjælper mig med - man skal nemlig også passe på, for det er oftest de muskler der gennem lidt tid har været urørt der kommer gang i igen, så derfor skal man kigge og mærke godt efter sin hest.

    Men det er dette vi har de bedste resultater med - såfremt man kan bruge den korrekt, men sådan er det jo med alt.


  • #7   13. jan 2012 Min gamle ridelærer red altid i slalum, når vi var på tur. Hun sagde, at det styrkede hestens smidighed, og skulle gøre den mindre stiv i det smiley

Kommentér på:
Smidighedsøvelser. :-)

Annonce